Hírek

Mennyit ér, ha lő? – Streaming háború James Bondért (?)

Iparági pletykák szerint elindult a licit a streaming óriások között a 25. James Bond-film jogaiért. Az MGM tagad. Állítja: továbbra is tartják magukat a jövő áprilisi mozis bemutatóhoz.

A 25. James Bond-mozi körül továbbra is gyűrűznek a hullámok. Az Apple, a Netflix és más streaming szolgáltatók már vizsgálják a lehetőségét annak, hogy miként szerezhetnék meg a Nincs idő meghalni jogait egy esetleges online bemutató érdekében – írja a Variety. A filmet eredetileg 2020 áprilisban tervezték bemutatni, majd megjelenését a világjárvány miatt többször elhalasztották. Jelen állás szerint Daniel Craig Bond szerepében történő utolsó fellépését 2021 áprilisában nézheti meg a nagyvilág. Moziban.

A bennfentesek szerint a film mögött álló stúdió, az MGM a bemutató dátumának folyamatos halasztása miatt 30-50 millió dollár közötti veszteséget szenvedett el már ez idáig is.

Más stúdiók, mint például a Paramount és a Sony tízmilliókat zsebeltek be azáltal, hogy olyan filmeket adtak el a streaming platformoknak, mint A Greyhound, az Amerikába jöttem 2. vagy a Without Remorse. Miközben az iparág komoly válságban van a pandémia miatt.

„Nem kommentáljuk a pletykákat. A film nem eladó. Megjelenését 2021 áprilisára halasztottuk, hogy megmaradjon a lehetősége a közösségi mozizás élményének” – nyilatkozta az MGM szóvívője a Varietynek.

A rivális stúdiók és vállalatok forrásai szerint nyílt titok a kötvényeladás lehetősége, és úgy vélik, hogy az MGM igenis nyitott arra, hogy fejedelmi ékszeréért fejedelmi összeget kapjon.

A stúdió nagyjából 600 milliós dolláros üzletben gondolkodik, és egy ilyen volumenű összeget két streaming cég túl magasnak talált.

Egy ekkora eladást kizárólag Kevin Ulrich, az MGM többségi tulajdonosa, az Anchorage Capital Group elnök-vezérigazgatója vezényelhetne le ugyanezen bennfentesek szerint.

A Nincs idő meghalni streaming felületre való költözése néhány logisztikai kihívást rejt magában. A film előállítása több mint 250 millió dollárba került, és számos promóciós partnerséget hozott magával, hogy segítse fedezni ezen költségeket. Ilyenek például a Land Rover és az Omega órák gyártóival, valamint a Heinekennel kötött megállapodások. Ezek a cégek nyilván arra számítottak, hogy a film mozikba kerül, és nem biztos, hogy el vannak ragadtatva a streaming-bemutatók adta publicitással.

Szabó Zsolt Szilveszter

Szabó Zsolt Szilveszter

Szabó Zsolt Szilveszter a szombathelyi BDF-en végzett mozgókép- és médiakultúra szakon. 25 éve foglalkozik filmekkel. Specializációja a sci-fi, a szerzői filmek, a zsánermozik szerzői változatai és a bizarr műfajkevercsek. Szívesen bíbelődik rebellis, besorolhatatlan alkotók műveivel. Kinematográfus istensége Tarkovszkij és nagyra tartja Enyedi Ildikó művészetét.

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A melodráma igenis több a túlcsorduló érzelmektől. Viszont ehhez vajon az kell, hogy a szerelem beteljesületlen maradjon?

A VLOGtekercs ehavi adásában Spike Jonze A nő és Marc Webb 500 nap nyár című filmjei kerülnek terítékre. Bemutatjuk, hogy a melodráma (minden felszínes vélemény ellenére) nem feltétlenül süpped középszerűségbe. A két film összehasonlításával kiütköznek a műfajban rejlő lehetőségek, valamint az is, hogy azon túl miben újítanak az alkotók.

Műsorvezetők: Énekes Gábor
Szöveg: Énekes Gábor
Vágó: Nagy Tibor
Főcím: Gyenes Dániel
Projektvezető: Nagy Tibor
Producer: Molnár Kata Orsolya