Hírek

Szívélyes volt a pápa és Scorsese találkozója

Martin-Scorsese„Nagyon szívélyes” volt Ferenc pápa és Martin Scorsese filmrendező szerdai találkozója – közölte a Vatikán.

Az amerikai művész a jezsuita misszionáriusok 17. századi japán üldöztetéséről szóló új filmje, a Silence (Csend) premier előtti vetítésére érkezett Rómába. Az 1988-ban világszerte keresztény csoportok haragját kiváltó Krisztus utolsó megkísértése című film rendezőjét felesége és három lánya közül kettő kísérte el a találkozóra. Scorsese új filmjét kedden vetítették a vatikáni egyetemen négyszáz, Rómában élő jezsuita előtt.

Az argentin származású jezsuita pápa nem vett részt a keddi vetítésen. A történet azonban mindenképpen felkelthette a figyelmét, mert fiatalon misszionárius szeretett volna lenni Japánban. Fél tüdejét azonban eltávolították, így megrendült egészsége miatt kénytelen volt erről a tervéről lemondani. A szerdai negyedórás magánkihallgatáson Ferenc pápa elmondta vendégeinek, hogy olvasta a film alapjául szolgáló Némaságot, Endo Suszaku japán író 1966-ban megjelent történelmi regényét, amelyet Scorsese csaknem húsz éve készült megfilmesíteni. A regény két portugál jezsuita misszionárius (a filmben Andrew Garfield és Adam Driver alakítja őket) történetét meséli el, akik mentoruk, Ferreira atya (Liam Neeson) nyomain Japánba indulnak, ahol üldözik a keresztényeket.

„Igaz, de nagyon kemény film, amely mélyreható kérdéseket nyit meg” – írta a Twitteren Francesco Occetta jezsuita, aki részt vett a premier előtti vetítésen és az azt követő beszélgetésen a rendezővel.

A Silence december 23-án kerül a mozikba az Egyesült Államokban.

Az 1540-ben Loyola Ignác által alapított Jézus Társasága katolikus szerzetesrendnek napjainkban 16 ezer tagja van (papok, laikus testvérek, szeminaristák és novíciusok).

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A melodráma igenis több a túlcsorduló érzelmektől. Viszont ehhez vajon az kell, hogy a szerelem beteljesületlen maradjon?

A VLOGtekercs ehavi adásában Spike Jonze A nő és Marc Webb 500 nap nyár című filmjei kerülnek terítékre. Bemutatjuk, hogy a melodráma (minden felszínes vélemény ellenére) nem feltétlenül süpped középszerűségbe. A két film összehasonlításával kiütköznek a műfajban rejlő lehetőségek, valamint az is, hogy azon túl miben újítanak az alkotók.

Műsorvezetők: Énekes Gábor
Szöveg: Énekes Gábor
Vágó: Nagy Tibor
Főcím: Gyenes Dániel
Projektvezető: Nagy Tibor
Producer: Molnár Kata Orsolya