Hírek

Tarantino talán újravágja a Volt egyszer egy Hollywoodot

Leonardo DiCaprio és Quentin Tarantino

A két és fél órás Volt egyszer egy Hollywood akár hosszabb is lehet: Tarantino azon morfondírozik, újravágja-e a cannes-i verziót.

Quentin Tarantino nincs feltétlenül megelégedve a Volt egyszer egy Hollywood cannes-i verziójával – írja az Indiewire. Pedig rengeteg munka áll mögötte: Tarantino „olyannyira komolyan vette a [cannes-i bemutató] tervét, hogy hónapokon át gyakorlatilag a vágószobában élt”, és még így sem volt biztos, hogy elkészül-e a filmmel a fesztiválra – írtuk korábban.

A film időben elkészült, és Cannes ünnepléssel fogadta. Mégis elképzelhető, hogy a mozikba másik változat kerül. Tarantino nem mutatta volna be a filmet, ha nem lenne „kész” – írja a lap (bármit is jelentsen ez) –; de korábban is előfordult már, hogy meggondolta magát, és Cannes után visszatért a vágószobába: például Becstelen Brigantyk esetében is más-más verziót látott a fesztivál és a mozik közönsége.

Lehet, hogy meghosszabbítom” – nyilatkozta Tarantino a Hotel Carltonban, egy nappal a film premierje után. A vágó Fred Raskin eredetileg 4 óra 20 perc hosszúságra készítette el a filmet. „Ez a feladata” – mondta Tarantino –, „hogy mindent, amit leforgattam, odategyen elém; minden egyes dolgot”. Aztán közösen megvágták a hosszát 2 óra 45 percre, de nem voltak elégedettek: „Két óra és negyvenöt perc úgy hangzik, mint egy régi Quentin mozi; lássuk, túl tudunk-e lépni a Quentin-vágáson, hogy egy igazán baráti verziót készítsünk, amit minden közönség értékelhet!” – próbálkozott a rendező.

Most azonban, hogy Tarantino végre együtt látta a filmet legalább egy teremnyi valódi közönséggel, azt mondja, semmiképp sem vesz ki belőle további részeket: inkább elgondolkodik, nem kellene-e korábban kivágott perceket visszailleszteni.

A stúdió még a látszatát is kerüli, hogy beleszólna a sztárrendező döntésébe. „Az ő filmje” – mondta a Sony elnöke, Tom Rothman. – „Számunkra megtiszteltetés, hogy együtt dolgozhatunk vele. Ez egy Quentin Tarantino film; teljes egészében az ő nagyon is hozzáértő kezeiben van.

Egy biztos: ahol csak lehet, film nyersanyagon mutatják be a Volt egyszer egy Hollywoodot, nem digitálisan. A Sony, ahogy közeledik a július 26-i premierdátum, megpróbál annyi 35 mm-es kópiát előállítani, amennyit csak tud. Ez kifejezetten Tarantino szándéka. „Meg is tesszük. Sajnos, nincs már olyan sok hely erre – de bárhol a világon, ha egy tisztességes mozit üzemeltetnek és még használnak filmet, ott filmen mutatjuk be” – fogadkozott a Sony elnöke.

Avatar

Havasmezői Gergely

Havasmezői Gergely a Filmtekercs egyik alapítója. Történészként és újságíróként végzett, kommunikációs doktoriján dolgozik. Specializációja a film- és mozitechnika, a sci-fi és a társadalmi problémákkal foglalkozó filmek.

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A sorozatok lényege, hogy nincs meghatározott végük… Ezzel vitatkoznánk!

A 2010-es évektől folyamatosan nő a televíziós és streaming sorozatok száma, köztük pedig az előre meghatározott véggel rendelkező egyévados szériák, vagyis a minisorozatok is egyre nagyobb hangsúlyt kapnak. Nem tudod mi a különbség antológia-, mini- és limitált széria között? Akkor ez a te videód!

A VLOGtekercs stábja ebben a hónapban a minisorozatok formai jegyeit és történelmét járja körbe. Számos ismert és kevésbé ismert sorozatpéldával azokra a kérdésekre kerestük a választ, hogy miért éri meg a nézőnek minisorozatot nézni és milyen előnyei származhatnak az alkotónak a minisorozat formátumból.

Műsorvezetők: Németh Míra, Énekes Gábor

Vágó: Énekes Gábor

Főcím: Gyenes Dániel

Projektvezető: Nagy Tibor

Producer: Molnár Kata Orsolya