A filmkészítés szeretetéről, a szenvedélyről és a családról mesél Steven Spielberg új filmje, a The Fabelmans, melynek első képsoraiba kaptunk bepillantást.
Divatosnak mondható a nagy rendezőknél az utóbbi években, hogy rendre elkészítik saját opuszukat a moziról és a filmezés iránti kötődésükről, a korai Hollywoodról (Volt egyszer egy… Hollywood, Babylon), amit a filmkritikai sajtó rendre a „szerelmeslevél” címszóval tud le. Emellett egy másik irányzat is megy ezzel párhuzamosan, mely híres alkotók gyermekkorába (Roma, Belfast, Armageddon Time), saját emlékeikbe enged betekintést. Steven Spielberg a kettőt egybegyúrta, hogy arról meséljen, miképpen is szerette meg ezt a művészeti ágat, és hogy volt képes elindulni pályáján úgy, hogy családja nem minden esetben állt a háta mögött.
A fiktív Fabelman családban a kis Sammy (Gabriel LaBelle) azonnal bele szeret a mozi világába, innen már csak az a kérdés, hogy érdemes-e ezt a későbbiekben karriernek tekinteni, vagy marad egy kedves hobbi, amelyben apróbb házi videókat készít a família szórakoztatására. A két fontos szülőkarakter (Michelle Williams és Paul Dano alakításában) látszólag két világot képviselnek.
A nő zenész, a férfi pedig technikai szakember: feltehetően a film az általuk reprezentált gondolkodás konfliktusára épül.
Ezt a szembenállást Spielberg már egyszer filmre vitte egy formában: az Inside the Actors Studio interjújában a házigazda, James Lipton fejtette meg az összefüggést, mely szerint a Harmadik típusú találkozásokban az idegenekkel csak a számítógépek által közvetített zene segítségével kommunikálhatnak az emberek. Technológia és művészet, humán és reál oldal találkozása vezet egy magasabb fajjal történő párbeszédhez. Spielberg megköszönte az észrevételt, és állítása szerint nem volt egy szándékos döntés a részéről „kibékíteni” a szüleit egymással. Itt azonban már szándékában áll kifejteni ezt a dinamikát.
A The Fabelmans szereplőgárdájának részét képezi még Seth Rogen, Judd Hirsch és Julia Butters. A film a Torontói Filmfesztiválon debütált, és már érkeznek róla a jobbnál jobb kritikák. Első széleskörű amerikai premierje november 11-re tehető.