Hírek

Új poszter és trailer Antal Nimród Metallica-filmjéhez

metallicathroughtheneversmallposterA Picturehouse új posztert és egy újabb trailert jelentetett meg a Through the Never című Metallica filmhez, amelyet nem más, mint Antal Nimród rendezett, és várhatóan szeptember 27-én kerül az IMAX-3D mozik vásznaira.

A díjnyertes filmrendező, Antal Nimród egy úttörő háromdimenziós mozifilmet rendezett. A középpontban a legendás Metallica rockbanda áll, akiket nem kell senkinek sem bemutatni. A zenevezérelt filmben a narratív történetet egy élő és látványos előadás felvételeivel ötvözi, így hozva létre egy üdítő, zsigeri moziélményt. A film főhőse Trip (Dane DeHaan) egy küldönc, aki váratlan fordulatokkal tarkított utat jár be, miközben egy teltházas arénában a Metallica játssza a talpalávalót.

Antal Nimród Los Angelesben született, de 18 éves korában hazajött, hogy az akkor még Színház- és Filmművészeti Főiskola rendező szakos hallgatója lehessen. A karrierjét itthon videoklipek forgatásával kezdte (Quimby, Sub Bass Monster, Ganxta Zolee) első nagyjátékfilmjét 2003-ban rendezte Kontroll címmel. A film forgatókönyvét is ő írta, az alkotás pedig önmagáért beszél. Az ikonikus filmzene (Neo), a karakterábrázolás és a műfaji és szerzői elemeket egyeránt felhasználó narráció nemcsak itthon, de többek között Cannes-ban is kiváló elismerésben részesült. Ezt követően újra Hollywood felé vette az irányt, és úgy látszik, karrierje továbbra is megállíthatatlanul ível felfelé. Az elhagyott szoba, A szállítmány és a Ragadozók után ezúttal élő rocklegendákkal forgathatott háromdimenziós mozifilmet.

Varga Gergő

2011-ben végeztem az ELTE Filmtudomány mesterképzésén, amit három szabadon bölcselkedő év előzött meg. Mindig is humán beállítottságúnak tartottam magam, de eleinte inkább az irodalom, mintsem a film vonzott. Első maradandó filmes élményeimet nem tudom olyan nagyságokhoz kötni, mint Bergman, Truffaut vagy Tarr Béla, sokkal inkább egy másik legenda, Jackie Chan akrobatikus mozdulatai derengnek fel. Egyetemi éveim alatt elképesztő iramban és mennyiségben szívtam magamba a nagy korszakok és a figyelemfelkeltő kortárs filmeket. Csillagjegyemhez hűen pedig mindenben megtaláltam az érdeklődésem. Több, mint egy éve írok a „'tekercsnek”, a szerkesztőség tagjai szemtanúi lehettek első publicisztikai lépéseimnek, és jó anyák és apák módjára noszogattak a helyes irány felé.

Filmek: Király Jenő kurzusai és írásai óta gyakorlatilag minden műfajban találok filozófai mélységet, mégis inkább a lelki vívódásokat kedvelem, mintsem a fizikai szenvedést. A horror így tehát kívül kell, hogy essen a rajongási zónán, bár a CGI technológiák előtti filmek maszkmesterei mindig is kivívták a tiszteletemet. A Távol-Keletről több alkotás is megérintett Ki-duk Kim gyakorlatilag bármelyik filmkölteménye, Chan-wook Park agresszív, brutális, mégis káprázatos thrillerjei. John Woo otthon és később az USA-ban rendezett akciómozijai. De a magyar filmgyártás Latabárja legalább annyira képes megnevettetni, mint az állati nyomozó Jim Carrey-je. A hatvanas-hetvenes évek magyar filmművészete pedig elképesztő műveket termelt ki!

Add Comment

Click here to post a comment

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Podcast

Hirdetés

Hirdetés