Hírek

Végképp eltörölni… – Plakátkiállítás a Centrális Galériában

935145_529669830403025_137110337_nHáromszáz plakáton keresztül idézi fel az 1949 és 1989 közötti korszak propagandáját az OSA Archívum Centrális Galériájában csütörtöktől látható, Végképp eltörölni… című kiállítás, amelyhez a szocialista rendszert éltető filmválogatás is kapcsolódik.

„A haza javára, a magad hasznára jegyezz békekölcsönt!”; „Mosd meg a gyümölcsöt! A mosatlan gyümölcs fertőző betegségeket terjeszt!” – olvasható majd többek között a Centrális Galéria kiállítóterében, ahol a pártállami korszak politikai propagandájának dokumentumai, a követendő életformát, közerkölcsöt, életmódot hirdető poszterek, valamint a korszakban bemutatott filmeket vagy más kulturális eseményeket propagáló hirdetmények egyaránt helyet kapnak – tájékoztatta az MTI-t szerdán az OSA Archívum.

A plakátokhoz kapcsolódó filmválogatás az 1949-es sztálini alkotmány elfogadásától az 1980-as évek közepéig szemléz a szocialistának nevezett rendszert éltető, a szocialista építőmunka családias idilljét, folyamatos sikereit ünneplő dokumentum- és propagandafilmekből.

Mint a szervezők közölték, a kiállítótérben brosúrák, népszerűsítő kiadványok, előadások, ünnepi szónoklattervezetek magyarázzák a sztálini alkotmány forradalmi jelentőségét. A kiállított dokumentumokat a 2010-ben elfogadott Nemzeti Egyetértés Nyilatkozata és a 2011-ben elfogadott Nemzeti Hitvallás passzusai „színesítik” – közölték a július 28-ig látogatható tárlat szervezői.

Add Comment

Click here to post a comment

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A melodráma igenis több a túlcsorduló érzelmektől. Viszont ehhez vajon az kell, hogy a szerelem beteljesületlen maradjon?

A VLOGtekercs ehavi adásában Spike Jonze A nő és Marc Webb 500 nap nyár című filmjei kerülnek terítékre. Bemutatjuk, hogy a melodráma (minden felszínes vélemény ellenére) nem feltétlenül süpped középszerűségbe. A két film összehasonlításával kiütköznek a műfajban rejlő lehetőségek, valamint az is, hogy azon túl miben újítanak az alkotók.

Műsorvezetők: Énekes Gábor
Szöveg: Énekes Gábor
Vágó: Nagy Tibor
Főcím: Gyenes Dániel
Projektvezető: Nagy Tibor
Producer: Molnár Kata Orsolya