Hírek

Vigyázat, a festmény harap! – Jön a Ruben Brandt, a gyűjtő

Ruben Brandt A gyűjtő

Novembertől lesz látható Milorad Krstic szerb rendező magyar koprodukcióval készült animációs gengszterfilmje, amely világhírű művészeti alkotásokon keresztül a műkincsrablók izgalmas világába vezeti a nézőt.

Ruben Brandt, gyűjtő főhőse egy művészetterápiával gyógyító pszichoterapeuta, akinek kedvenc festményei az életére törnek egy sor látomás formájában. Páciensei rábeszélik, hogy szerezze meg a műalkotásokat, mert ha a tulajdonában van az eredeti, akkor az nem támad a gazdájára, és így megszűnnek a látomások. Ruben Brandt és csapata 13 festményt rabol el a világ legnagyobb múzeumaiból és magángyűjteményeiből.

Minden nap újabb helyszíneken támadnak, sorra kerül a Louvre, a Tate Gallery, az Uffizi, az Ermitázs és Szépművészeti Múzeum is.

Az animációt Milorad Krstic szerb származású, Magyarországon élő festő, látványtervező, animációs művész rendezte és írta, valamint a látványért is ő felelős. A film a mese, a grafikai világ, az animáció, a hang és zene összességéből épül fel és több híres festmény, épület és tárgy tűnik fel benne – hangsúlyozta a rendező budapesti sajtótájékoztatóján. Kifejtette: az animációban a maga kép- és formaalkotó művészetével hommage-t állít ikonikus műveknek, kameraállásoknak, hangulatoknak és azok jelentéseinek átdolgozásával

újra reflektorfénybe helyezi a filmművészet, az építészet, a dizájn és a képzőművészet ikonikus alkotóit. Sok más mellett Eisenstein, Kuroszava és Godard filmjeiből vett kompozíciókat rajzfilmesített meg.  A filmben csaknem 100 hommage található

– tette hozzá.

A műalkotások közül egyetlen kép sem maradt meg eredeti formájában, mindegyik a rendező és csapatának keze nyomán formálódott át valami mássá. A főszereplő neve is egy képzőművészeti utalás, amely Rubens és Rembrandt flamand festőművészek nevéből áll össze. Milorad Krstic audiovizuális szimfóniának nevezte a filmet, amelyben több furcsa, bizarr alak tűnik fel: háromszemű és -mellű, kétarcú vagy kétdimenziós karakterek.

László Marcell animációs rendező szerint a film a művészettörténet, a filmtörténet és dizájntörténet mellett az eklektikáról és annak a történetéről is szól. Bár látványvilága szerinte a film noirt idézi, de felfedezhetjük Giorgio de Chirico festményeinek hatását is.

Először angolul vették fel a párbeszédeket, ehhez igazították a szájmozgást és a mozdulatokat, majd végül magyarra szinkronizálták.

A főszereplőt, Ruben Brandtet angolul és magyarul is Kamarás Iván szólaltatja meg, Mimi hangját mindkét nyelven Hámori Gabriella adja, Kowalskyt pedig magyarul Makranczi Zalán, angolul Márton Csaba alakítja.

Mivel soknyelvű környezetben játszódik a történet, ezért direkt módon maradtak benne spanyol, francia és olasz párbeszédek, amelyek hangsúlyozzák a történet univerzalitását – tette hozzá a producer.

A film teljes költségvetése 1 milliárd 180 millió forint volt, amelynek 75 százalékát, 882,5 millió forintot a Magyar Nemzeti Filmalap biztosított, míg a közvetett támogatásokból 295 millió forint érkezett, az előkészítés és a forgatókönyv-fejlesztés 2 millió forintos támogatásból valósult meg.

Böszörményi Gábor, a filmet forgalmazó Mozinet ügyvezető igazgatója kiemelte, hogy évek óta nem készült Magyarországon egész estés, nagy költségvetésű animációs film.

A Ruben Brandt, a gyűjtő az ügyvezető szerint egy mindenki számára befogadható és izgalmas közönségfilm, amely a producerek reményei szerint a nézőket arra sarkallja majd, hogy utánanézzenek a képernyőn látott műalkotásoknak.

Az animáció zenéjét Cári Tibor szerezte, a produceri munkát Miskolczi Péter és Kurdy-Fehér János mellett Roczkov Radmila és Roczkov Hermina végezte.

MTI

MTI

Weboldalunkon sütiket használunk.

Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez. Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk..