Interjú

„G-0” – Interjú Magyar Ádámmal

Magyar Ádám a GreenZero vezetője, 3D-s animációs rendező. Egerszalóki stúdiójából nemzetközileg is jegyzett produkciókat készít a világ minden részére. David Attenborough-nak és a Toy Story alkotóinak szállítanak filmeket, de kutatásfejlesztéssel is megpróbálják megreformálni a 3D világát. A GreenZeróról szóló riportunk itt olvasható.

Milyen háttérrel érkeztél ebbe a szakmába?

A Janus Pannonius Tudományegyetem Rajz és Vizuális Nevelés szakán végeztem 1994-ben, ezután komputergrafikus lettem egy induló tévénél. A testvéreimmel nemsokára magánvállalkozásba fogtunk, szintén a számítógépes grafika legkülönfélébb szakterületein, aztán 2005-re tömörültünk egy komolyabb cégbe, sok alkalmazottal, és elkészítettük az Egon és Döncit. Ez sok tanulsággal járt: újragondoltuk a szemléletünket, hozzáállásunkat, és a végén, 2007-ben felállt egy új projektcég, a GreenZero. Így csöppentünk a sztereoszkopikus 3D-s iparágba.

Hozott annyit az Egon és Dönci, hogy megérje?

Referenciákban, morálisan és szakmai szempontból igen. Pénzügyileg nem: forgalmazási siker lett, fesztiváldíjakat nyert, de anyagilag komolyat buktunk vele. Szakmailag viszont nagyon meglökött minket, most már pontosan tudjuk, mit jelent egy egész estés film, ezért is merünk elvállalni ilyen produkciót.

Miért GreenZero?

Három okból. Az egyik egy geg: a zöld nulla a rulettben a bank haszna, arra fáj a mi fogunk. Aztán kikacsintás a G8-akra, mert mi meg a G-0 vagyunk, a legkisebb gazdaság. A harmadik ok: a „green” utalás a környezettudatosságra. A stábban majdnem mindenki kerékpárral jár, igyekszünk környezettudatosan élni; az információorientált munkánk mellett próbáljuk a dolgokat egyensúlyba hozni az életünkben.

Mekkora nagyságrendű pénzek mozognak a 3D-animációs iparban?

Nem szeretek erről beszélni, mert félreértik és magyarázni kezdik. Nem ismerik a háttérköltségeket. Ez egy nagyon költséges iparág; mondjuk, megy a renderfarm három hónapig, annak csak a napi áramszámlája 15-20 ezer forint.

Viszont komolyan díjazzák azt a hozzáadott értéket, azt a know-how-t, ami a 3D-s tartalomfejlesztés esszenciáját jelenti: hogy nézhető, látványos 3D-t tud az ember gyártani. Ez nagy ütőkártya. Ezért sokat lehet kérni. Magyar viszonylatban mindenképpen, de ez egy nemzetközi viszonylatban is rentábilis vállalkozás.

Ha a levetített animációkból leszámítom a térhatást, akkor a grafika úgy nézett ki, mint a mai játékoké, vagy a több éves számítógépes benchmarkoké. Azok persze nem óriás mozivásznon, hanem kis képernyőn nyújtják ugyanezt grafikai szintet. De tudnátok ti élőszereplős filmekhez illő grafikájú 3D-t is gyártani? Mondjunk nagyot: Avatart?

Tudnánk. Mi motion capture-ben és valóságosnak látszó animációban is utazunk, és jelenleg ez a fő csapásirányunk a fejlesztésben; a mostani filmünkben is ezen dolgozunk.

Mi a Q céldátuma?

2014 közepe-vége.

Havasmezői Gergely

Havasmezői Gergely a Filmtekercs egyik alapítója. Történészként és újságíróként végzett, kommunikációs doktoriján dolgozik. Specializációja a film- és mozitechnika, a sci-fi és a társadalmi problémákkal foglalkozó filmek.

Add Comment

Click here to post a comment

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Podcast

Hirdetés

Hirdetés