Interjú

True Story #01: interjú podcast Madarász Istivel

Madarász Isti

Ez itt a True Story, a filmtekercs.hu frissen induló interjú podcastja, ami a legérdekesebb emberek legjobb történeteit meséli el. Első vendégünk Madarász Isti, filmrendező.

Ahogy ő fogalmaz: a világ legnagyobb játszóterén él és dolgozik. Már tizenéves korában filmeket forgat, pedig még azt sem tudja, hogy néz ki egy filmforgatás. A színművészetit kikerüli, helyette a frissen újrainduló Pázmány Péter Katolikus Egyetem kommunikáció-művészettörténet szakos hallgatója, ahol ő maga is kitapossa az utat a későbbi diáktársaknak. Azóta is célja, hogy minél több fiatal kollégának megmutassa, amit ő tanult másoktól. Mondjuk éppen Ridley Scottól vagy Ron Howardtól, akiknek a forgatásán is járt, és akiktől leginkább emberséget és nagyvonalúságot tanult.

A szerelem egyre csak nem hagy alább a sci-fi és a kalandfilm műfaj iránt: 2006-os Előbb-utóbb című kisfilmje megjárja a Szarajevói Filmfesztivált is. Az első nagyjátékfilmre azonban majd’ 10 évet kell várni: a Hurok, vagyis az első magyar időkavarós thriller nagy kritikai siker, a vártnál kisebb nézőszámmal. Jelenleg készül második nagyjátékfilmje, az Átjáróház című horrorba és fantasy-ba hajló romantikus film, aminek forgatását a járványt szakította félbe.

Elsőként arról beszélgettünk Istivel, hogyan szakadt félbe a forgatás, és mit lehet csinálni a filmmel addig is, amíg újraindul.

A podcastra True Story néven hamarosan feliratkozhattok, és értékelhetitek azt az iTunes-on vagy a Spotify-on, így mindig házhoz jön a legújabb adás és a legjobb történetek.

Avatar

Sergő Z. András

Sergő Z. András alapító, főszerkesztő-helyettes. Közép-Kelet-Európa, különösen a román újhullám, a délszláv és a magyar film követője. Kedvencei a dokuk, a kamaradarabok, sport- és valláspolitika. sergoandras@filmtekercs.hu

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A melodráma igenis több a túlcsorduló érzelmektől. Viszont ehhez vajon az kell, hogy a szerelem beteljesületlen maradjon?

A VLOGtekercs ehavi adásában Spike Jonze A nő és Marc Webb 500 nap nyár című filmjei kerülnek terítékre. Bemutatjuk, hogy a melodráma (minden felszínes vélemény ellenére) nem feltétlenül süpped középszerűségbe. A két film összehasonlításával kiütköznek a műfajban rejlő lehetőségek, valamint az is, hogy azon túl miben újítanak az alkotók.

Műsorvezetők: Énekes Gábor
Szöveg: Énekes Gábor
Vágó: Nagy Tibor
Főcím: Gyenes Dániel
Projektvezető: Nagy Tibor
Producer: Molnár Kata Orsolya