Interjú

True Story #01: interjú podcast Madarász Istivel

Madarász Isti

Ez itt a True Story, a filmtekercs.hu frissen induló interjú podcastja, ami a legérdekesebb emberek legjobb történeteit meséli el. Első vendégünk Madarász Isti, filmrendező.

Ahogy ő fogalmaz: a világ legnagyobb játszóterén él és dolgozik. Már tizenéves korában filmeket forgat, pedig még azt sem tudja, hogy néz ki egy filmforgatás. A színművészetit kikerüli, helyette a frissen újrainduló Pázmány Péter Katolikus Egyetem kommunikáció-művészettörténet szakos hallgatója, ahol ő maga is kitapossa az utat a későbbi diáktársaknak. Azóta is célja, hogy minél több fiatal kollégának megmutassa, amit ő tanult másoktól. Mondjuk éppen Ridley Scottól vagy Ron Howardtól, akiknek a forgatásán is járt, és akiktől leginkább emberséget és nagyvonalúságot tanult.

A szerelem egyre csak nem hagy alább a sci-fi és a kalandfilm műfaj iránt: 2006-os Előbb-utóbb című kisfilmje megjárja a Szarajevói Filmfesztivált is. Az első nagyjátékfilmre azonban majd’ 10 évet kell várni: a Hurok, vagyis az első magyar időkavarós thriller nagy kritikai siker, a vártnál kisebb nézőszámmal. Jelenleg készül második nagyjátékfilmje, az Átjáróház című horrorba és fantasy-ba hajló romantikus film, aminek forgatását a járványt szakította félbe.

Elsőként arról beszélgettünk Istivel, hogyan szakadt félbe a forgatás, és mit lehet csinálni a filmmel addig is, amíg újraindul.

A podcastra True Story néven hamarosan feliratkozhattok, és értékelhetitek azt az iTunes-on vagy a Spotify-on, így mindig házhoz jön a legújabb adás és a legjobb történetek.

Avatar

Sergő Z. András

Sergő Z. András alapító, főszerkesztő-helyettes. Közép-Kelet-Európa, különösen a román újhullám, a délszláv és a magyar film követője. Kedvencei a dokuk, a kamaradarabok, sport- és valláspolitika. [email protected]

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A sorozatok lényege, hogy nincs meghatározott végük… Ezzel vitatkoznánk!

A 2010-es évektől folyamatosan nő a televíziós és streaming sorozatok száma, köztük pedig az előre meghatározott véggel rendelkező egyévados szériák, vagyis a minisorozatok is egyre nagyobb hangsúlyt kapnak. Nem tudod mi a különbség antológia-, mini- és limitált széria között? Akkor ez a te videód!

A VLOGtekercs stábja ebben a hónapban a minisorozatok formai jegyeit és történelmét járja körbe. Számos ismert és kevésbé ismert sorozatpéldával azokra a kérdésekre kerestük a választ, hogy miért éri meg a nézőnek minisorozatot nézni és milyen előnyei származhatnak az alkotónak a minisorozat formátumból.

Műsorvezetők: Németh Míra, Énekes Gábor

Vágó: Énekes Gábor

Főcím: Gyenes Dániel

Projektvezető: Nagy Tibor

Producer: Molnár Kata Orsolya