Interjú

„Még ma is megállítanak, hogy beszéljek úgy, mint a Jóbarátokban” – True Story podcast #05: Galambos Péter

Galambos Péter

Fogadásból felvételizett a Színművészeti Főiskolára, és még a végén fel is vették. Az ország egyik legismertebb hangja. 20 éve gyakran megállítják az utcán, hogy csak pár szót mondjon élőben vagy telefonon egy jóbarátnak – Ross Geller hangján.

Galambos Péter, vagy hívjuk inkább Galambnak, szinkronszínész, rádiós, újságíró, legújabban pedig hobbi DJ, aki annak idején az EST FM rádióban a profiktól leste el az alapokat. Noha legismertebb hangja egyben az elsők közül való, a Jóbarátok után számos más mozifilm is megtalálta. Ő adja hangját Dwayne Johnsonnak, Vin Dieselnek, Idris Elbának, Denzel Washingtonnak vagy Omar Sy-nek. Azóta is vallja, élete legnehezebb, de legszebb feladata volt az Életrevalók szinkronizálása.

Beszélgettünk arról is, mi a baj ma a hazai szinkron szakmával, és hogyan lehetne jobbá, igazságosabbá tenni. Nem véletlen hát, hogy az újra és újra felmerülő felirat-szinkron csatában a hazai szinkron mint a magyar kultúra szerves része jelenik meg nála.

Galambos Péter szerepelt filmekben is, a Kontroll, a Fehér tenyér és a Brazilok azonban inkább csak kedves kitérő volt baráti alapon. Inkább más köze van és volt a magyar filmekhez. A 2000-es évek közepén népszerű kulturális műsor, a Kultúrház műsorvezetőjeként kísérte végig például Pálfi György Taxidermiáját cannes-i útján.

A beszélgetéshez a családi élet adta a hátteret, hiszen Galambot Duna-parti nyaralójában értük utol. A vízre igyekvő fiúkat nem volt szívem kivágni, de talán jobb is így.

A True Story podcastot megtalálod az iTuneson, a Spotify-on és a Google Podcastson. Iratkozz fel, hogy mindig megkapd kéthetente érkező új interjúnkat, és értékeld a műsort kedvedre, hogy mások is könnyebben rátaláljanak! Köszönjük.

Avatar

Sergő Z. András

Sergő Z. András alapító, főszerkesztő-helyettes. Közép-Kelet-Európa, különösen a román újhullám, a délszláv és a magyar film követője. Kedvencei a dokuk, a kamaradarabok, sport- és valláspolitika. sergoandras@filmtekercs.hu

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A melodráma igenis több a túlcsorduló érzelmektől. Viszont ehhez vajon az kell, hogy a szerelem beteljesületlen maradjon?

A VLOGtekercs ehavi adásában Spike Jonze A nő és Marc Webb 500 nap nyár című filmjei kerülnek terítékre. Bemutatjuk, hogy a melodráma (minden felszínes vélemény ellenére) nem feltétlenül süpped középszerűségbe. A két film összehasonlításával kiütköznek a műfajban rejlő lehetőségek, valamint az is, hogy azon túl miben újítanak az alkotók.

Műsorvezetők: Énekes Gábor
Szöveg: Énekes Gábor
Vágó: Nagy Tibor
Főcím: Gyenes Dániel
Projektvezető: Nagy Tibor
Producer: Molnár Kata Orsolya