Interjú

True Story podcast #09: Toronto a nappalinkban, avagy így filmfesztiváloztunk idén

Az egyre növekvő járványügyi számok mellett sem kell letenni a fesztiválokról. Az elmúlt hónapokban eljutottunk olyan fesztiválra is, amire eddig soha. Ezekről az élményekről és persze a filmekről beszélgettem Farkas Bogival és Gyöngyösi Lillával.

Mi a különbség TIFF és TIFF között? Az egyik Kolozsváron van, a másik Torontóban. Mi a közös a TIFF és a TIFF között? Farkas Boglárka kollégánk ott volt mindkettőn, csak amíg az elsőn fizikai valójában, a social distancing teljes betartása mellett, szabad téren, addig utóbbin online vehetett részt. Ahogy ő mondta, olyan ez, mint egy prémium prémium Netflix. Leszámítva persze a geoblockingot, illetve hogy itt még cikkeket is kell írni.

Hosszú idő után először nem ír cikket ugyanakkor Velencéből Gyöngyösi Lilla, aki a Filmtekercsen már évek óta folyamatosan tudósít a mustra történéseiről. Az idei fesztivál különlegességeiről, alakulásairól kérdeztük. Szóba került természetesen Mundruczó Kornél díjazott filmje, a Pieces of a Woman, amiért ugyan Velencében kapott elismerést a női főszereplő, Vanessa Kirby, azt mégis Bogi látta a TIFF keretében.

Atipikus fesztiválbeszámolóinkat ugyanúgy megtalálod, ha feliratkozol iTunes, Spotify, Google Podcasts vagy YouTube csatornánkra. Iratkozz fel telefonodon, hogy mindig megkapd kéthetente jelentkező új adásunkat, és értékeld azt tetszés szerint, hogy mások is könnyen rátaláljanak.

Korábbi adások:

Avatar

Sergő Z. András

Sergő Z. András alapító, főszerkesztő-helyettes. Közép-Kelet-Európa, különösen a román újhullám, a délszláv és a magyar film követője. Kedvencei a dokuk, a kamaradarabok, sport- és valláspolitika. sergoandras@filmtekercs.hu

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A melodráma igenis több a túlcsorduló érzelmektől. Viszont ehhez vajon az kell, hogy a szerelem beteljesületlen maradjon?

A VLOGtekercs ehavi adásában Spike Jonze A nő és Marc Webb 500 nap nyár című filmjei kerülnek terítékre. Bemutatjuk, hogy a melodráma (minden felszínes vélemény ellenére) nem feltétlenül süpped középszerűségbe. A két film összehasonlításával kiütköznek a műfajban rejlő lehetőségek, valamint az is, hogy azon túl miben újítanak az alkotók.

Műsorvezetők: Énekes Gábor
Szöveg: Énekes Gábor
Vágó: Nagy Tibor
Főcím: Gyenes Dániel
Projektvezető: Nagy Tibor
Producer: Molnár Kata Orsolya