Kritika

Unalmas izgalom – A következő három nap

Robin Hood után Russel Crowe-t ezúttal egy irodalom tanár bőrébe bújva láthatjuk viszont a vásznon. A két film közös vonása: egyikről se mondható el, hogy bárki karrierjének csúcspontja lenne.

Az Ütközéseket is jegyző Paul Haggis-től valami igazán jót várnánk, pláne, hogy megszerezte magának Crowe-t. Na ez az, ami elmarad. Haggis ezúttal olyan témát vett elő, melyet korábban már feldolgozott a francia Fred Cavayé, akit most forgatókönyv író társként jelölt meg. Remake-kel van tehát dolgunk, mely nem meglepő módon némiképp amerikanizálja az eredeti, Pour Elle című filmet.

John és Laura Brennan (Russel Crowe, Elizabeth Banks) élete tökéletes. Fiukkal együtt boldogan élnek, míg Laurát le nem tartóztatják és el nem ítélik húsz évre főnöke meggyilkolásáért. John vakon hisz neje ártatlanságában (megjegyzem biztosan nem Banks színészi kisugárzása miatt, azzal ugyanis simán leülhetné a büntetését), ezért az asszony sikertelen öngyilkossági kísérlete után elhatározza, hogy minden áron megszökteti és új életet kezdenek.

A sztori rengeteg izgalmat, lendületes akció és menekülési jelenetet ígér, ám ezekből végül vajmi keveset kapunk. Összesen körülbelül annyit, amennyiből a dinamikus előzetes elkészülhetett. A filmben hibátlanul felvezetik a történetet, majd a cselekmény “leül” és igencsak küszködve araszol előre. John “barátságos mackó” jellegű tanár karaktere (melyet Crowe egészen jól alakít) hiába akarja nagyon a szöktetést, fényévekre van a belevaló férj fogalomkörétől, amilyenné válnia kellene az akcióhoz. Aztán egyszer csak hip-hop kikupálódik, hamis kulcsokat és autó nyitogató tenisz labdákat gyárt. Felvetődik azonban az a kérdés, hogy mi minden fér bele ártatlan nejéért való küzdelmébe? Vajon elítélendő-e, hogy Ő, aki az igazságért harcol, gyilkolni is képes a jó ügy érdekében (igaz, “csak” az “alvilágban”)?

A film végén végre megkapjuk, ami a szívünk vágya, némi esetlenkedéssel fűszerezett menekülést rittyent elénk a rendező. Igazán nem vagyok az érzelmek ellensége, de azért a rengeteg agyon nyúzott, szánkba rágott, “na, most kell nagyon átérezni a drámát” jelenet bőven sok volt, még nekem is. A 121 perces játékidőt vígan rövidíthették volna még, mellyel legalább a feszesség érzete meglett volna. De nem. Ez egy ilyen szenvedős-akciós film.

A következő három nap (The Next Three Days)
színes, feliratos, amerikai thriller, 121 perc, 2010 (BA)

rendező: Paul Haggis
forgatókönyvíró: Paul Haggis, Fred Cavayé
zeneszerző: Danny Elfman, Alberto Iglesias
operatőr: Stéphane Fontaine
producer: Olivier Delbosc, Paul Haggis, Marc Missonnier, Michael Nozik
vágó: Jo Francis

szereplők:
Russell Crowe (John Brennan)
Elizabeth Banks (Laura)
Liam Neeson (Damon)
Ty Simpkins (Luke)
Olivia Wilde (Nicole)
Jonathan Tucker (David)
Brian Dennehy (George Brennan)
Michael Buie

IMDb-átlag: 7,3
www.thenextthreedaysmovie.com

Avatar

Kollár Flóra Anna

A BGF túltelített turizmus-vendéglátás szakának táborát erősítem, így bárkiben joggal merül fel a kérdés, mit keresek egy filmkritikai oldal szerkesztői között. A válasz a sokoldalúság, az ember addig próbáljon ki mindent, amihez kedvet, tehetséget érez, míg lehetősége van rá. Így voltam ezzel én is, mikor 2008 augusztusában, laikus filmimádóként a Filmtekercshez kerültem. Azóta nagy szerelmem, a rendezvényszervezés mellett folyamatosan fejlesztem a bennem érlelődő újságírót.

Filmek: Mindenevő lévén, nem tudok listát írni a kedvenceimről. Felőlem támadhat a Mars, apríthatnak a zombik, hősködhetnek a túsztárgyalók, szenvedhetnek fiatal, vagy épp idősödő párocskák az élet nagy dolgain. Jöhet a szórakoztató „limonádétól” kezdve, a könnyekig megható drámán keresztül a sötét hangulatú thrillerig minden; bármit szívesen megnézek, majd szelektálok.

Add Comment

Click here to post a comment

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Podcast

Hirdetés

Hirdetés