Kritika

A tökös nagyanyád megmenthetett volna! – Tammy

TammyA butuska lány és a szexmániás, alkoholista nagyi együtt fordítanak hátat elfuserált életüknek, majd padlógázzal vágnak bele az ismeretlenbe. Micsoda road movie-s alaphelyzet – gondolhatnánk jogosan. Ami Melissa McCarthynak összejött Sandra Bullock oldalán a Női szervekben, az Susan Sarandonnal döcögősre sikerült a Tammyban.

A film

Azt mondják, hogy a telt emberekből csak úgy árad a vidámság. És milyen igaz. Elég megpillantani Melissa McCarthyt egy vígjátékban, és azonnal mosolyra áll az ember szája. Kezdetben úgy tűnik, hogy sikerül továbbvinni a korábbi filmjeiben (Koszorúslányok, Személyiségtolvaj, Női szervek) megismert, vicces helyzetekbe keveredő pufi lány vonalat.

A kocsijában chipset majszolva éneklő Tammy (Melissa McCarthy) leharcolt külseje ellenére derűt sugározva rója a mérföldeket, majd elgázol egy szarvast, kirúgják a munkahelyéről (ami talán a legszórakoztatóbb perceket nyújtja az egész filmben), hazaérve pedig azon kapja férjét, hogy a szomszéd nővel édeleg. Tammynek egy nap alatt összeomlik az élete. Menekülne, ha lenne mivel. Totálkáros kocsija helyett Pearl mama (Susan Sarandon) régi Cadillacjét kénytelen kölcsön kérni, amihez az alkohollal feltankolt nagyi is kötelező tartozék. Se életcél, se úticél, irány hát a Niagara-vízesés.

Eddig a pontig egész jól működik minden, még a frappáns dalbetétek is a helyükön vannak. Kezdjük elhinni, hogy a Tammy több lesz egy ügyesen összevágott előzetesnél. Főszereplőnk mocskos szája és flegma stílusa egy az egyben a Női szervek Mullins nyomozóját idézi, ami az első percekben még szórakoztató, később viszont már elcsépeltnek érezzük. Tammy „kifulladása” után egyetlen személy marad, aki menthetné a történetet: a mindent egy lapra feltevő, szexcentrikus, alkesz nagyi. Említenem sem kell, hogy mennyi fergeteges poén rejtőzik egy ilyen karakterben, a kialakított ziccereket azonban sajnálatos módon sorra mellédurrantják. Ráadásul lenyomnak a torkunkon egy erőltetett szerelmi szálat is, ami éppoly érdektelen, mint a későbbiekben előkerülő szereplők. A film felére elcsigázott nézőt már se a piromán leszbikust megformáló Kathy Bates, se a Tammy apjaként előkerülő Dan Akroyd nem tudja felrázni. Igaz erre nem is kapnak sok esélyt, feltűnésük szinte teljesen felesleges. Humorforrásként nem működnek, a történetet nem mozdítják előre, viszont be kell látni, hogy a stáblistán jól mutat a nevük.

Tammy 2

Melissa McCarthy zseniális komika, és általában – igaz egy kaptafára készülő, de – szerethető karaktereket varázsol a vászonra. Férjével közösen készített filmjével (az amerikai bevételi adatok ellenére) nem sikerül maradandót alkotnia. Egy ígéretes kezdet után kifullad a produkció, a vígjátéknak szánt alkotás pedig átfordul egy pufók, butuska, szerencsétlen lány önismereti drámájába.

A lemez

A kiadványra kimaradt jelenetek kerültek fel extraként.

Avatar

Végh Márton

Gondolatban voltam már tanár, író, fényképész, operatőr és vágó. Jelenleg a Debreceni Egyetem kommunikáció- és médiatudomány szakos hallgatójaként az újságírás foglalkoztat leginkább. Ezen a területen úgy érzem kibontakoztathatom írói ambícióimat, ráadásul mindezt összeköthetem filmek iránti rajongásommal, ami egész életemet végigkísérte:

Gyermekként lenyűgözött nagypapám videótékája. Általános iskolásként a kamera előtt, középiskolásként a kamera mögött tevékenykedtem. 2005-ben egy filmes pályázat fődíjaként egy hetes hollywoodi vakáción vehettem részt, majd jegyeket kezeltem a helyi multiplexben. Egyetemi záródolgozatomat a magyar horrorfilmek utáni kutatásnak szenteltem, jelenleg pedig a Filmtekercs gyakornoki programjának köszönhetem, hogy kapcsolatom a filmekkel tovább mélyíthetem.

Add Comment

Click here to post a comment

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A melodráma igenis több a túlcsorduló érzelmektől. Viszont ehhez vajon az kell, hogy a szerelem beteljesületlen maradjon?

A VLOGtekercs ehavi adásában Spike Jonze A nő és Marc Webb 500 nap nyár című filmjei kerülnek terítékre. Bemutatjuk, hogy a melodráma (minden felszínes vélemény ellenére) nem feltétlenül süpped középszerűségbe. A két film összehasonlításával kiütköznek a műfajban rejlő lehetőségek, valamint az is, hogy azon túl miben újítanak az alkotók.

Műsorvezetők: Énekes Gábor
Szöveg: Énekes Gábor
Vágó: Nagy Tibor
Főcím: Gyenes Dániel
Projektvezető: Nagy Tibor
Producer: Molnár Kata Orsolya