Silány animáció, faarcú színészek, összetákolt forgatókönyv: csak egy szokásos film az Asylum stúdiótól.
A pillanat, amikor a pocsékul animált dinoszauruszt hókon csapják egy léccel, és ettől az egytonnás állat mint egy bábu átpördül a vállmagas korláton: ízlelgesd csak a képet, mert ehhez az Asylum kell. A stúdió, amely számára nem létezik az „értelem”.
Az Asylum specialitása a mockbuster, azaz a várható óriásfilmek ZS-kategóriás lekoppintása. De önálló borzalmakat is gyárt: a Jurassic város (Age of Dinosaurs) 2013-as alkotás, tehát a magyar címadás kreativitása ellenére eredetileg nem a Jurassic World farvizén próbált meg összeszedni pár szánalmas forintot. (Az eredetileg VoD filmet Magyarországon egyetlen városban mutatják be.) Szerepelt már Asylum-alkotás a hazai mozikban: az A Föld után – Apokalipszis meglepetésre csaknem élvezhető sci-fi lett. A Jurassic város azonban nézhetetlen.
A legnyilvánvalóbb hiányosságot természetesen az effektek jelentik. Egy dinoszauruszos filmnek a trükk a veleje, de az Asylum CGI-jószágai műanyag merevségű, elmosott, textúrátlan grafikák, a lábuk csúszkál a földön, a testrészeik alig mozdulnak, a színük és megvilágításuk kilóg a képből, és nincs fizikájuk sem: egyszer elrepülnek egy ütéstől, másszor megpattannak a puszta levegőben, megint máskor viszont egy rakéta sem hat rájuk. A film közelképeknél néhol bábukat használ: ezek éppen olyan élettelen-merevek, mint a CGI. Az 1993-as Jurassic Park klasszisokkal múlja felül a filmet.
Különösen szórakoztató figyelni a robbanásokat: a tűzeffektek látszólag egy a háttér fölé helyezett rétegen zajlanak, amitől furán kétdimenziósak lesznek, és olykor nem is takarják rendesen a (természetesen érintetlen) hátteret. De akad még csemege bőven: az ember, akit kivágott kartonfiguraként cipel magával egy Archeopteryx; a helikopter, aminek sehogy sem stimmelnek az árnyalatai; a dinoszaurusz-keltető, aminek textúrátlanságát utoljára a korai kétezres évek gyöngébb videójátékaiban láthattuk. És a korcsolyázó Tyrannosaurus, újra meg újra. (A CGI-elemek mozgatása a talajon egyike a trükkipar réges-régen megoldott problémáinak.)
A színészi teljesítményről elég egy kép.
Ami pedig a forgatókönyvet illeti… (Sóhaj.) Van olyanja a filmnek, kétségtelenül, de az aránytalan expozíciótól a kidolgozatlan karaktereken át a motiváció hiányáig és az idióta dialógusig minden olyan hibát felvonultat, ami önmagában is tönkre szokta tenni a filmeket: ez a Jurassic város egy állatorvosi ló, tele undorító betegségekkel és hibákkal.
Az Asylum tud szenzációt is gyártani: ők felelnek a Sharknado-sorozatért, ami minden ésszerűségen túli abszurditásával világsikerré vált. De a Jurassic város csupán egy a stúdió futószalagon gyártott, tökéletesen céltalan művei közül. Legfeljebb arra jó, hogy emlékeztessen: micsoda szakmai tudás és odafigyelés rejlik még a legátlagosabb valódi film mögött is.
(A cikkben korábban tévesen szerepelt a Jurassic Park megjelenési éve. Olvasói észrevételre ezt javítottuk.)