Kritika

Álmosító rohanás – Éjszakai hajsza

ejszakaihajszaMinő meglepetés: Liam Neeson ismét akciózik. Ismét – a Non-stopot is jegyző – Jaume Collet-Serrával dolgozik együtt – de a jól bevált csapat ezúttal nem hozza az eredményt. Az Éjszakai hajszába sajnos a néző is belefárad…

Hogy hol a hiba? Egyértelműen a forgatókönyvben keresendő. A szintén nem túl jól sikerült A harag tüzét is jegyző Brad Ingelsby messze nem tud felérni a Non-stop egyébként nem sok vizet zavaró triójához, akik a sablonokból úgy tudtak építkezni, hogy a végeredmény valóban izgalmas tudott lenni. Az Éjszakai hajsza csupán a panelekig jutott, amiből nemhogy újat nem tudott alkotni, de még a kötelező minimumot sem nagyon tudta megugrani.

Az Éjszakai hajsza középpontjában a kiöregedett bérgyilkos, Jimmy Conlon (Neeson) áll, aki kénytelen leszámolni egykori megbízójával, Shawn Maguire-rel (Ed Harris), csakhogy mentse a rossz helyen, rossz időben lévő fia, Mike (Joel Kinnaman) életét. Az alaphelyzet használható, pláne, hogy hamar kiderül, hogy Jimmy és Shawn nemcsak munkakapcsolatban állnak, tulajdonképpen legjobb barátok. És a gond itt van. Ahelyett, hogy Ingelsby a viszonyokat finoman árnyalva mutatná be, címkéket aggat rájuk és szereplőit ezeknek megfelelően mozgatja. A szereplők agyatlan ösztönlények, akiket a túlélés hajt és valamilyen homályos jakuzatörvény irányít. Esetükben a cél szentesíti az eszközt – a kérdés csak az, hogy maga a cél hiábavaló-e. Márpedig az esetek nagy többségében az.

ejszakaihajszaAz egyszerűség nem kíméli a színészeket sem. Hol van már a Schindler listája vagy a Michael Collins? Neeson alakítása önmaga paródiája, sokszor egyenesen kínosan eszköztelen. Persze Ed Harrisnek sem ad nagy játékteret a film, talán csak a nyomozó szerepében feltűnő Vincent D’Onofrio tudja némi élettel megtölteni karakterét.

Sajnos az akciók sem segítenek sokat, autósüldözés, vécés verekedés, erdőbeli bújócska – a közhelyek olyan tárházát látjuk felvonulni, ami már nekünk is kínos. Ásítozás és unalom – ez jut osztályrészül a nézőnek. Az egyetlen icipici izgalmat a már-már stílusjegynek is tekinthető CGI-os városi kameravezetés adja, kár hogy ennél többre nem is nagyon érdemes emlékezni a filmből.

Molnár Kata Orsolya

Molnár Kata Orsolya a Filmtekercs.hu egyik alapítója, 2020 augusztusáig főszerkesztője. Geográfusként és filmtörténetre specializálódott bölcsészként végzett, PR-, branding- és marketingtanácsadóként dolgozik. Specializációja a képregényfilm, a sci-fi és a távol-keleti filmek.

Feliratkozás
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
Mutasd az összes megjegyzést!
WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com