Kritika

Baltával faragott királyfi – Az utolsó boszorkányvadász

17347016833_dba74d772c_zAz utolsó boszorkányvadász szedett-vedett kis mozi lett, amit mind a történet, mind a karakterek, mind a látványvilág szintjén ver egy jobban összetákolt B-film.

Miért van az, hogy igazi szupersztárok időről-időre bevállalnak egy A-kategóriásnak látszó B-filmet? Az utolsó boszorkányvadászról nehezen tudom elhinni, hogy forgatókönyv korában ne lehetett volna róla tudni, hogy maximum a futottak még kategóriában versenyezhet – azt még csak-csak megértem, hogy Vin Diesel és Rose Leslie karrierjébe hogyan illeszkedik a film, de vajon miért bólintott rá Michael Caine és Elijah Wood is?

Breck Eisner – lévén a papája, Michael Eisner, a Disney-birodalom első embere volt 1984 és 2005 között – feltehetően jó kis kapcsolati hálóval rendelkezik, ráadásul korábbi filmjeivel, a Szaharával és A tébolyultakkal már azt is bebizonyította, megtanulta, hogyan dolgozik egy tisztes hollywoodi iparos. Kár, hogy az előzőekhez hasonlóan Az utolsó boszorkányvadász sem tud elmozdulni a nice try szintjéről.

Kaulder (Vin Diesel) családját kiirtják a boszorkányok. Mikor megölné a boszorkánykirálynőt (Julie Engelbrecht), az örök életre kárhoztatja a férfit. Évszázadokkal később még mindig Koulder tartja féken a köztünk élő bűbájosokat, a kényes egyensúlyt fenntartásában a Balta és Kereszt társasága és egy idős dolan (Michael Caine) van segítségére. Amikor a dolan átadja munkáját fiatal követőjének (Elijah Wood), a gonosz erők megerősödni látszanak.

maxresdefaultIgazi legendárium építésre alkalmas kis alaptörténet, szemem előtt franchise, dögös repicuccok és idézhető idézetek jelentek meg a különleges karakterek megformálásában igencsak járatos Vin Dieseltől. Sajnos azonban Az utolsó boszorkányvadász elvérzik még mielőtt a boszorkánykirálynő bevégezné, és bármilyen folytatást – amire persze a film adna lehetőséget – felérne a fekete mágia használatának bűnével. Kezdjük azzal, hogy Koulder – akire az egész legendáriumnak épülnie kéne – elég érdektelen figura, nem is tudunk meg róla a közhelyeknél többet, és a dolanjéhez fűződő különleges kapcsolatát is csak néhány félmondat hivatott ábrázolni. A férfi, aki évszázadok óta magányos, hip-hop belehabarodik egy ugyancsak érdektelen boszorkánylányba (a Trónok Harca utáni kiugrásban reménykedő Rose Leslie), és meglehetősen esetleges nyomozást folytat a rosszfiúk után. A cselekmény tökéletesen előkészítetlen, a mikor hova és pláne miért kérdésekre feleslegesen vár választ a néző. A motivációk ködösek (miért is akar valójában kinyírni mindenkit a boszorkánykirálynő, miért most tér vissza, miért is megy neki ilyen hihetetlenül könnyen, ésatöbbi), a fordulatok pedig tökéletesen kiszámíthatók (hogy miért nem szabad megölni a boszorkánykirálynőt, és hogy ki az áruló, hogy csak a legpofátlanabbakat említsem.) Persze a történet következetlenségeiért és a karakterek elnagyoltságáért kárpótolhatna a székhez szegező látványvilág – sajnos néhány szépen fényképezett tájképtől eltekintve ilyet sem fogunk kapni.

Hol csúszott el ennyire ez a történet? Ha a szemünk a stáblistára, és a forgatókönyvírók nevére téved, máris értjük, miért lett Az utolsó boszorkányvadász baltával faragva: Cory Goodman, A pap – Háború a vámpírok ellen köpött bele az egyébként a Mielőtt meghaltamért Oscar-díjra jelölt szerző, Melisa Wallack levesébe…

 

Molnár Kata Orsolya

Molnár Kata Orsolya

Molnár Kata Orsolya a Filmtekercs főszerkesztője és egyik alapítója. Geográfusként végzett, majd szabadúszóként írt. Miközben filmes diplomáján is dolgozik, saját PR ügynökségét építi. Specializációja a képregényfilm, a sci-fi és a távol-keleti filmek. [email protected]

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

Kilépve a karanténból, de még annak hatása alatt elkészítettük a VLOGtekercs Romantika és nevetés listáját! 12 olyan vígjátékot és-vagy romantikus filmet listáztunk nektek, amit azoknak is látniuk kell, akiket egyébként hidegen hagy valamelyik műfaj. Az egy tucat film között van tinikomédia, animációs film, kicsit alpári, vagy éppen visszafogottabb, de egészen abszurd mozi is, hogy az egész család kedvére válogathasson. Igyekeztünk az elmúlt húsz év filmterméséből válogatni, de volt néhány klasszikus darab, amit annyira a szeretünk, hogy muszáj volt feltennünk a listára. Ráadásul arra is figyeltünk, hogy mindegyik filmet megtaláljátok valamelyik hazai streaming-szolgáltatón!

Inkább elolvasnád?

 

  • Műsorvezetők: Németh Míra, Énekes Gábor
  • Vágó: Nagy Tibor
  • Főcím: Gyenes Dániel
  • Projektvezető: Nagy Tibor
  • Producer: Molnár Kata Orsolya