Kritika

Bazi nagy holland lagzi? – Toszkánai esküvő

toszkanaieskuvoA tavasz első sugarai a Toszkánai esküvő formájában érkeztek a magyar mozikba – kicsit szeszélyesen, kicsit komolyan vehetetlenül, de mindenképpen szívet melengetően.

Nem sok holland filmet láttam életemben, és ez azt hiszem, nem véletlen. A Toszkánai esküvő is azt bizonyítja, hogy a tulipánok földje nem a filmjeiről lesz híres a jövőben sem – egy könnyed kis romantikus vígjáték erejéig azonban érdemes megvizsgálni, mit tud a fapapucsos népség, ha mozgóképről van szó.

Hát az eredetiség messze elkerüli őket, ezt jobb, ha már az elején tisztázzuk. Gyakorlatilag a film egy sereg esküvős/romantikus vígjáték kliséjéből építkezik. Adott Olaszország (Napsütötte Toszkána, Levelek Júliának, Only You), adott egy esküvőszervező(s) főhősnő (Szeretném, ha szeretnél, Boldogító igen vagy nem, 27 idegen igen), adott egy elköteleződni képtelen férfi (A boldogító talán, Első állomás Vegas, Féltékenység), adott egy lagzi (Bazi nagy görög lagzi, Ünneprontók ünnepe, Esküvő monszun idején), jobban mondva több lagzi (Négy esküvő és egy temetés, Hárommal több esküvő, Muriel esküvője) és adott egy állat-, vagy jelen esetben kutyakalamajka (Zűrös olasz esküvő, Amerikai pite 3: Az esküvő) is  – nincs új a nap alatt.

toszkanai_eskuvo_11Amit a Toszkánai esküvő saját részről tud felmutatni, az Hollandia feltehetően legszebb férfiteste (Jan Kooijman), kissé pikírt humor és André Rieu szívszaggató hegedűdallamai. Ez utóbbival igencsak kilóg a lóláb, hősünk szakadó esőben való érzelmi krachja igencsak túlmutat a film komolyságán, s így sokkal inkább válik önmaga paródiájává, mintsem komolyan vehető drámává. Esik az eső, hullnak a rózsák az aszfaltra – és mi teljes értetlenséggel állunk a történések előtt: hol is szerettek egymásba hőseink. Mert a sok kalamajka, a több szálon futó cselekmény és az apró humorbombák között elveszett a lényeg, a motiváció és a karakterfejlődés. A történések igencsak esetlegesek, a fordulatok pedig elnagyoltak.

De ez sem állja utunk, hogy jól szórakozzunk: Toszkána igéző tája, a habkönnyű románc és az odakint lassan ébredező tavasz elfeledteti velünk a film hibáit – legalábbis egy bő másfél órára. Aki pedig úgy dönt, hogy ezzel a holland kis szösszenettel simítja ki megfáradt ráncait, ne feledkezzen meg visszaküldeni a mozijegyét, hiszen egy szerencsés pár toszkánai hétvégét, valamint annak keretén belül egy toszkánai álomesküvőt nyerhet az Esküvő Toszkánában cég jóvoltából.

Molnár Kata Orsolya

Molnár Kata Orsolya

Molnár Kata Orsolya a Filmtekercs főszerkesztője és egyik alapítója. Geográfusként végzett, majd szabadúszóként írt. Miközben filmes diplomáján is dolgozik, saját PR ügynökségét építi. Specializációja a képregényfilm, a sci-fi és a távol-keleti filmek. kataorsolya@filmtekercs.hu

Add Comment

Click here to post a comment

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

FM ‘tekercs Podcast

Hirdetés

Hirdetés

Video

Kik a legújabb szereplők a streamingpiacon és vajon melyiküké a jövő? A VLOGtekercs második adásában folytatjuk a seregszemlét és egy kis jövendölgetéssel is készültünk!

Műsorvezetők: Németh Míra, Énekes Gábor
Vágó: Nagy Tibor
Főcím: Gyenes Dániel
Projektvezető: Nagy Tibor
Producer: Molnár Kata Orsolya

A videó Tóth Nándor Tamás cikke alapján készült.

Weboldalunkon sütiket használunk.

Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez. Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk..