Kritika

Béna banda – Pancser Police

Íme, a 21. század Dumb és Dumbere. A ’90-es évek közepén készült vígjáték és a Pancser Police rendőrruhába bújt hősei között csupán annyi a különbség, hogy – bár mindannyian remek színészek – az utóbbi páros (Mark Wahlberg és Will Ferrell) egy sokkal kidolgozatlanabb rendezői koncepció áldozatává vált, így nem tud akkorát ütni, mint anno a Jim Carrey – Jeff Daniels duó.

Ez elsősorban a pocsékul kidolgozott főkaraktereknek köszönhető. Ha egy film vállaltan a sztárkopók árnyékában élő, rendkívül lúzernek bemutatott aktanyalókról szól, akkor általában senkit nem érdekel, hogy miért lettek ők olyanok, amilyenek. Azt pedig végképp nem várnánk, hogy mindkettőjükről kiderül, hogy valaha milyen nagy királyok voltak. Ezzel ugyanis a rendkívül szórakoztatónak ígérkező jellemkomikumot áldozza fel a rendező a nem elég erőteljes helyzetkomikumok oltárán.

A film „a legszebb öröm a káröröm” elvre alapozott humora azért sem értékelhető tízes skálán hatosnál jobbra, mert a viszonylag jól megírt párbeszédeken, és néhány mellékkarakteren kívül – mint például az egyik főhős kocsiját hálószobának tekintő, és benne aszerint tevékenykedő Mocskos Mike és a fiúk csapata – a vizuális humor csupán harmatgyenge szikráit láthatjuk. A viccesnek szánt stilizációk, gegek, és egyéb képi megoldások annyira nem illenek a filmbe, mint apácák a bordélyházba.

A Pancser Police fő hibája abban keresendő, hogy megpróbál több lenni, mint aminek indul, illetve amit várnánk. Akció-vígjátékhoz képest meglehetősen kevés akciót láthatunk, a fellibbentett romantikus szálakról, és a történet közben kibontakozni igyekvő, nyomozós kvázi-krimi vonalról szólva pedig a viccben szereplő holland anyós neve ugorhat be: Van de minek?!

Az említett nyomozás a kezdetekkor még meglehetősen érthetetlen, ami nem feltétlenül rossz, hiszen egy jó krimiben is kockánként áll össze a mozaik. Az viszont már sokkal nagyobb hiba, hogy a végére – a sok mellékszál és a könnyed hangvétel miatt – már senkit sem érdekel annak kimenetele. A könnyen alkalmazkodó néző ezt még talán meg is bocsátaná, ha az előtérbe erőszakolt nyomozással nem halna ki a filmből az a kevés humor is, ami miatt eddig nézte. Így azonban a végére nem marad más, csupán egy konklúzióként elböfögött, dohos bölcsességfoszlány, és egy, a gazdasági válságot modelláló prezentáció a stáblista alatt.

A Pancser Police tehát – dacára az alapséma többszörös egyezésének – a Dilibogyók (Dumb & Dumber) nyomába sem ér, és ez elsősorban nem a színészeknek köszönhető, ők ugyanis próbálták kihozni a maximumot ezekből a nem túl hálás szerepekből. Amatőrizmussal csupán az a béna banda vádolható, aki őket instruálta, élükön a jobb napokat is megélt Adam McKay rendezővel.

Pancser Police (The Other Guys)

színes, magyarul beszélő, amerikai akció-vígjáték, 107 perc, 2010

rendező: Adam McKay
forgatókönyvíró: Adam McKay, Chris Henchy
operatőr: Oliver Wood
producer: Patrick Crowley, Jimmy Miller
vágó: Brent White

szereplő(k):

Mark Wahlberg (Terry Hoitz nyomozó)
Will Ferrell (Allen Gamble nyomozó)
Samuel L. Jackson (Highsmith)
Dwayne “The Rock” Johnson (Danson)
Eva Mendes (Sheila Gamble)
Lindsay Sloane (Francine)
Michael Keaton (Gene Mauch parancsnok)
Anne Heche (Pamela Boardman)
Steve Coogan (David Ershon)

szinkronhang:

Széles Tamás (Terry Hoitz nyomozó magyar hangja)
Kerekes József (Allen Gamble nyomozó magyar hangja)
Kéri Kitty (Sheila Gamble magyar hangja)
Epres Attila (Gene Mauch parancsnok magyar hangja)

IMDb átlag: 6,7

http://www.theotherguys-movie.net/

Forgalmazó: InterCom
Megjelenés dátuma: 2011.01.26.
Képarány: 16:9
Szinkron nyelv: magyar DD 5.1, török DD 5.1, orosz DD 5.1, lengyel DD 5.1, cseh DD 5.1, angol DD 5.1
Felirat nyelv: magyar, török, szlovén, román, litván, lengyel, horvát, hindi, héber, görög, észt, cseh, bolgár, arab, angol
Extrák: -Kimaradt jelenetek -Bővített jelenetek -Kisfilm – Ütközések és robbanások Michael Keatonnal -Alternatív változat – A film 8 perccel hosszabb bővített változata

Hancsók Barnabás

Hancsók Barnabás 2010 óta ír cikkeket a Filmtekercsnek, volt rovatvezető és olvasószerkesztő. Specializációja az adaptáció, a sci-fi, a vígjáték és a társadalmi dráma, szívesen ír szerzői, bűnügyi és dokumentumfilmekről is.

Feliratkozás
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
Mutasd az összes megjegyzést!
WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com