Podcast

Hirdetés

Hirdetés

Címlapon

Video

Kik a legújabb szereplők a streamingpiacon és vajon melyiküké a jövő? A VLOGtekercs második adásában folytatjuk a seregszemlét és egy kis jövendölgetéssel is készültünk!

Műsorvezetők: Németh Míra, Énekes Gábor
Vágó: Nagy Tibor
Főcím: Gyenes Dániel
Projektvezető: Nagy Tibor
Producer: Molnár Kata Orsolya

A videó Tóth Nándor Tamás cikke alapján készült.

Kritika

Reszkessetek, hívatlanok! – Better Watch Out

Ed Oxenbould, Olivia Dejonge és Levi Miller a Better Watch Out című filmben

Ha régóta vártad már a Reszkessetek, betörők! újraértelmezését, és bírod a kifejezetten beteg humorú horrorparódiákat, a Better Watch Out-ot neked találták ki.

Közhely, de karácsonyi filmekből valóban Dunát lehet lassan rekeszteni. Romantikus (Igazából szerelem), vígjáték (Hivatali karácsony) vagy horror (Fekete karácsony) – szinte minden műfaj tematizálta már a kereszténység egyik legnagyobb ünnepét. Igazán emlékezetes alkotás is akad a széles palettán (pl. az örök klasszikus Karácsonyi ének), de olyan egyedi, mint a Better Watch Out, biztosan nem. Aztán az már más kérdés, hogy ez az egyediség együtt jár-e azzal, hogy élvezetes alkotást sikerült-e a rendezői székben ülő Chris Peckovernek letennie az asztalra.

Adott egy 13 év körüli, igazán tehetős családban felnövő kissrác, Luke (Levi Miller), aki nem igazán tud mit kezdeni a kamaszkor elején benne dúló hormonáradattal. El is határozza, hogy amikor szülei szenteste szokás szerint lelépnek otthonról valami puccos, magamutogató bálba, őt pedig szintén szokás szerint otthon hagyják a mindössze 18 éves bébiszitterrel, Ashley-vel (Olivia DeJonge), mindent bevet, hogy meghódítsa a fiatal lányt. A fő ötletet egy neten talált újságcikk adja, mely szerint a lányok attól jönnek leginkább izgalomba, ha rettegnek valamitől.

Olivia Dejonge és Levi Miller a Better Watch Out című filmben

Miután azonban horrorfilmnézés (mi más?) közben pezsgőt kortyolgatva sem sikerül bebizonyítania Ashley-nek, hogy milyen nagyfiú ő már valójában, hirtelen furcsa telefonhívások, magától kinyíló bejárati ajtók és egy ablakon berepülő, fenyegető üzenettel ellátott tégla kavarja fel az addigi állóvizet. De mivel ekkor még csak 20 perc telt el a filmből, nem lehet ez az egyetlen csavar. Hamar ki is derül, hogy egyáltalán nem véletlen, hogy pont ezen az estén, pont ezt a házat támadta meg az álarcos, fegyverrel hadonászó „idegen”. A dolgok ezután egyik pillanatról a másikra elfajulnak, és Ashley egyszer csak arra eszmél, hogy egy székhez kötözve üldögél betömött szájjal, vele szemben pedig két kiskamasz áll pisztollyal, hideg tekintettel, de mégis döbbent kíváncsisággal, hogy vajon mi sülhet ki ebből a helyzetből.

És ekkor értjük meg a Better Watch Out valóban beteg humorát.

Már amennyiben tudunk nevetni azon, ha egy film egyértelműen elvárt határokat lép át. Ha megértjük, hogy ezt a filmet nem érdekli, milyen előfeltevéseink vannak például a gyerekszereplők láttán. Vagyis dehogynem, hogyne érdekelné, hisz épp azokat akarja felülírni! „Hiába horror, nem lehet olyan durva, ha gyerekek a főhősök! Ők nem lehetnek gonoszak.” Ó, dehogynem… Dehogyisnem…

Ha nagyon akarjuk, a nemtörődöm szülők által lényegében magára hagyott, pozitív minta nélkül felnövő generáció mértéktelenségét tükrözi a Better Watch Out. Ha nem akarjuk, akkor meg csak borzadozunk tovább a szétfröccsenő agyvelőkön, a felakasztva rángatózó testeken és a Reszkessetek, betörők!-ből nagy feltűnéssel átvett, a valóságban sokkal brutálisabb csapdák alkalmazásán. Mert ilyenekből is jut bőven a meglepő bevezető utáni bő egyórás mészárszék-jelenetekben.

A Better Watch Out tehát egyedülálló módon folytatja az exploitation filmek hagyományát, miközben beteg módon elegyíti a Reszkessetek, betörők!-et a Hívatlanokkal.

Aki ezt viccesnek tartja, az biztos remekül fog szórakozni, aki borzasztónak, az borzadozni, az azonban biztos, hogy mindenki egy egyedi filmélménnyel lesz gazdagabb, aki megnézi Chris Peckover karácsonyi alkotását.

Hancsók Barnabás

Hancsók Barnabás

Hancsók Barnabás 2010 óta ír cikkeket a Filmtekercsnek, volt rovatvezető és olvasószerkesztő. Specializációja az adaptáció, a sci-fi, a vígjáték és a társadalmi dráma, szívesen ír szerzői, bűnügyi és dokumentumfilmekről is.

Weboldalunkon sütiket használunk.

Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez. Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk..