Kritika

A sikerbe énekelt lány – Díva

Hihetetlen, hogy még mindig el tud varázsolni ugyanaz a történet sokadszorra is! Mások a sztárok, mások a dalok, de a sikersztori ugyanaz. Ezúttal Cher és Christina Aguilera énekel és táncol, a helyszín pedig egy – a műfaj klasszikusai előtt hajbókoló – ódivatú lokál, a Burlesque.


Hirdetés

Szöszke vidéki lány Los Angelesbe megy, mert ahol ő él, már senki nincs, akit irigyelhetne. A csillagokat akarja, vagyis a sikerbe énekelni magát. Megérkezik a Burlesquebe, s egyből tudja, hogy innen már nem is megy tovább, csak éppen a nézőtérről a színpadra kell még valahogy felkerülnie. Egyszerű a története: sokat akar, keményen harcol, s egyszer csak övé a reflektorfény, a gazdag hódoló, a pótanya és az ifjú szerelmes. Álmok útja dalokba és irtó pici, szexi ruhákba csomagolva, ez a Burlesque. A film értékelhető részét tulajdonképpen a videoklip-szerű betétek, a dögös pillantások és a híres-neves színészek adják. A történet ugyanis egymondatos, a zsánerelődökre történő utalgatás egyszerre fejez ki tiszteletet és ötlettelenséget. A kettős udvarló esete a Moulin Rouge-ból kerül át (csak tragikus elemek nélkül), a viszálykodó énekeseké a Chicagóból, de még Bob Fosse Kabaréjára is visszautal egy karakter erejéig. A hangulat pedig teljes mértékben a lokál-filmeket idézi, pedig ilyen helyek már nincsenek is. Egy izzó erejű vamp, egy sikerre éhes csitri, aki a néző szeme előtt vedlik át igazi nővé, magával ragadó dívává – ez az, ami kortalan. Cher és a többi táncosnő már csak a ráadás.

S ha a suta történettől, a fordulatok teljes mellőzésétől, a negédes happy endtől és a nem túl komoly átkötő részektől eltekintünk, vagyis sok mindentől, ami fontos egy filmben, és csak arra koncentrálunk, ami az erőssége, ami műfaji adottságából adódóan amúgy is kulcselem – a zene, a látvány, a tánc -, akkor kijelenthetjük, hogy a Díva egy jól működő és szórakoztató film. S akármilyen idegesítő is tud lenni Christina Aguilera, mégis eléri, hogy drukkoljunk neki a sikerért.

Díva (Burlesque)

színes, amerikai zenés dráma, 2010

rendező: Steven Antin
forgatókönyvíró: Steven Antin
zeneszerző: Christophe Beck
operatőr: Bojan Bazelli
producer: Donald De Line
executive producer: Dana Belcastro, Stacy Cramer, Glenn S. Gainor, Risa Shapiro
vágó: Virginia Katz

szereplők:
Cher (Tess)
Christina Aguilera (Ali Rose)
Kristen Bell (Nikki)
Cam Gigandet (Jack)
Stanley Tucci (Sean)
Julianne Hough (Georgia)
Alan Cumming (Alexis)
Eric Dane (Marcus Gerber)
Blair Redford (James)
Peter Gallagher (Vince Scali)

Forgalmazó: InterCom

Megjelenés dátuma: 2011.04.27.
Képarány: 16:9
Szinkron nyelv: magyar DD 5.1, lengyel DD 5.1, orosz DD 5.1, cseh DD 5.1, angol DD 5.1
Felirat nyelv: magyar, török, szlovén, szlovák, szerb, román, portugál, orosz, litván, lengyel, izlandi, horvát, héber, görög, észt, cseh, bolgár, arab, angol
Extrák: Audiókommentár, Steve Antin író/rendező közreműködésével, Bakiparádé, Kimaradt jelenetek, Alternatív kezdés

 

Keller Mirella

Keller Mirella az ELTE Filmelmélet és filmtörténet, illetve Magyar nyelv és irodalom szakán végzett. Jelenleg a Nyelvtudományi Doktori Iskola PhD-hallgatója. 2008 óta publikál filmes cikkeket, 2010 óta a Filmtekercs.hu szerzője. kellermirella@filmtekercs.hu

Feliratkozás
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
Mutasd az összes megjegyzést!