Kritika

Esküvő francia módra – Oltári baki

Az Oltári baki nem egy oltári baki: könnyed kis francia vígjáték, egyszernézős nyári randifilm mókás jelenetekkel és néhány tippel, hogyan ne szervezzünk biztosan esküvőt. Persze láttunk már ilyen dögivel, szóval aki bármi eredetire vágyik, elégedetlenül fog távozni a moziból.

Az esküvői katasztrófák időről időre témát szolgáltatnak a romantikus komédiák alkotóinak, legutóbb Reem Khericit ihlette meg a toposz, így rögtön írt is Stéphane Kazandjiannal karöltve egy forgatókönyvet, majd jól magára osztotta a női főszerepet, és végül meg is rendezte a mozit.

A filmben Mathias (Nicolas Duvauchelle) életében először lép félre. Hogy leplezze hibáját, megkéri barátnője, Alexia (Julia Piaton) kezét. Arra azonban nincs felkészülve, hogy az esküvő szervezője pont Juliette (Reem Kherici), a lány, akivel megcsalta az arát. Az csak tovább tetézi a helyzetet, hogy Alexia és Juliette régi barátnők, akiknek van pár elvarratlan konfliktus az életében.

Sajnos már az alaphelyzet sem ismeretlen, 2001-ben Adam Shankman a Szeretném, ha szeretnél című filmben kavarta össze az esküvőszervező Jennifer Lopezt a nősülni készülő Matthew McConaughey-val – valljuk be, sokkal szellemesebben.

Az Oltári baki kivitelezée sem éppen a legeredetibb, számos ismert esküvős klisét látunk benne újra felvonulni.

A legnagyobb gond azonban, hogy a kémia jelen esetben csöppet sem működik a főhősök között, nem is értjük igazán, miért kötnek ki egymás mellett – mert bizony az egyéjszakás kalandjuk a film előrehaladtával is csak nehezen töltődik meg érzelmekkel. A másik probléma, hogy a szereplők nem igazán szerethetőek: Mathias egy igazi pondró, aki csak sodródik a nők között, Alexia pedig egy kiköpött hárpia, aki totálisan nincs tekintettel a környezetére. Az egyetlen valamire való karaktert természetesen a rendezőnő saját magának utalta kis: Juliette ismerős lehet mindenkinek, aki valaha volt már sikeres, erős, mégis magányos szingli nő.

Persze nem érdemes levenni a szenteltvizet is Reem Kherici második rendezéséről, mert minden hibája ellenére teljesen nézhető darab. Nem hiányoznak belőle az esküvői filmek kötelező elemei: van helyszínválasztás, ruhapróba, leánybúcsú, a nagy nap előtt balesetet szenvedő ara, fura családtagok, kommentelő barát és barátnő, sok-sok helyzetkomikum – aki kedveli a szubzsánert, feltehetően az Oltári bakit sem fogja utálni, láttunk már sokkal rosszabbat is.

 

Molnár Kata Orsolya

Molnár Kata Orsolya a Filmtekercs.hu egyik alapítója, 2020 augusztusáig főszerkesztője. Geográfusként és filmtörténetre specializálódott bölcsészként végzett, PR-, branding- és marketingtanácsadóként dolgozik. Specializációja a képregényfilm, a sci-fi és a távol-keleti filmek.

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com