Kritika

Identitászavar – Parker

PARKER_photo_02Jason Statham legújabb lövöldözős ámokfutása pont Jennifer Lopezzel több a kelleténél. Az egyébként most is szerethető JLo a forgatókönyvíró áldozata lett, aki nem tudta eldönteni, hogy akciófilmet vagy melodrámát írjon-e.

A Donald E. Westlake – Richard Starkként publikált – regényét feldolgozó történetben Parkert (Jason Statham) egy akció után átverik, majd lelövik. A tolvaj túléli a támadást, és egykori társai nyomába ered. A szálak Palm Beachre vezetnek, ahol egy helyi ingatlanos, Leslie (Jennifer Lopez) segítségével próbálja megtalálni ellenségei főhadiszállását. A lány hamar rájön, hogy Parker nem az, akinek mondja magát, és – némi jutalékért cserébe – beszáll a buliba.

Taylor Hackford rendező neve talán nem cseng ismerősen, pedig a Rayért már Oscarra is jelölték, és olyan más sikeres filmeket is ő dirigált, mint a Túszharc vagy Az ördög ügyvédje. A rendezőnek szemlátomást vannak jó pillanatai, de legutóbbi munkája is ékesen bizonyítja, miért is nem lett sosem igazi nagyágyú. A Parker kifejezetten szórakoztató film, mégis kilóg alóla a lóláb.

PARKER_01
Bár a film hivatalos műfaji megjelölése krimi, mégsem egyértelmű ez a besorolás. Sokszor érezzük, hogy vígjátékkal van dolgunk, máskor akciófilmet látunk, megint máskor erősen tartunk a melodráma felé. Persze a műfajok ötvözése még nem lenne probléma, ha egy egészséges arányt tudnának tartani az egyes zsánerek – a gond ott van, hogy a különböző hangulatú részek túlságosan erősen elkülönülnek, és mire éppen beleélnénk magunkat, hogy akciófilmet látunk, vág a kép, és egy teljesen új film kezd pörögni. Mivel a sztori mégiscsak az átvágott tolvaj, Parker (Statham) és bosszúhadjárata körül forog, a felesleges elem itt most a gyengécske szerelmi szálat szolgáltató Leslie (Jennifer Lopez) karaktere. Bár minden tiszteletem John J. McLaughlin forgatókönyvíróé, hogy megmentette nézőit a kötelező heppiend mézesmázas szirupjától, ez sem javít sokat azon a tényen, hogy nehezen tudunk mit kezdeni ezzel a történetfonállal.

Ha azonban felül tudunk emelkedni ezen a furcsaságon, a Parker akár kielégítő moziélmény is lehet. Bár semmi igazán eredetit nem ad, a kiszámítható történetet elég tisztességesen meséli el. Statham csak a szokott figurát hozza, de azt üzembiztosan. JLo ugyancsak rendben van, mind a játékát, mind húszéveseket megszégyenítő formáját tekinve. A film humora kifejezetten szimpatikus, a naturalista bunyó kedvelői pedig egyenesen tobzódhatnak.

Molnár Kata Orsolya

Molnár Kata Orsolya a Filmtekercs.hu egyik alapítója, 2020 augusztusáig főszerkesztője. Geográfusként és filmtörténetre specializálódott bölcsészként végzett, PR-, branding- és marketingtanácsadóként dolgozik. Specializációja a képregényfilm, a sci-fi és a távol-keleti filmek.

Feliratkozás
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
Mutasd az összes megjegyzést!