Kritika

Igazából karácsony – Hóesés Barcelonában

Dani de la Orden az Igazából szerelem nyomdokain járó karácsonyi mozija, a Hóesés Barcelonában a spanyol film minden erényét hozza: egyszerre bolondos, vidám és életszagú.

Garry Marsall (Valentin nap, Szilveszter éjjel, Anyák napja) immáron sportot űz belőle, hogy az angolok jól bevált receptjét felhasználva futószalagon gyártsa az egyre kevésbé értékelhető sztárparádékat. Ezúttal szerencsére nem ő, hanem a spanyolok döntöttek úgy, hogy elkészítik a maguk több szálon futó karácsonyi történetét – a műfaj szerelmeseinek legnagyobb örömére.

A mese nincs tekintettel nemre, korra és szexuális beállítottságra – fiatalokat, időseket, fiúkat és lányokat, heterókat és melegeket egyaránt megtalál a szerelem, a szeretet, a néző pedig a film végére sok kifejezetten kacagtató, máskor megható pillanat után együtt örülhet az egymásra talált családoknak és pároknak. Talán nem ér senkit meglepetésként, itt bizony a happy end borítékolható – a feel good pedig szintén garantált.

A történet szerint egész Barcelona karácsonyi lázban ég, mindenki készül a Spanyolországban az ajándékokért felelős három királyok felvonulására. Carles (Miki Esparbé) és Laura (Bárbara Santa-Cruz) összezörrennek – a nő nem meri férjére bízni újszülött gyereküket, és a férfit hátrahagyva Madridba utazik családjához. A nyolcvanas éveit taposó Carmen (Montserrat Carulla) nagy bejelentést tesz – elérte a szerelem, ezzel azonban komoly felzúdulást okoz a családban. Adrien (Alberto San Juan) és Angel egy izgalmas édeshármasra készül, a javíthatatlan romantikus Oscar (Àlex Maruny) pedig arra, hogy életébe először igazi macsóként hagyjon faképnél egy lányt egy egyéjszakás kalandot követően. Jaume-hoz (Fermí Reixach) váratlan látogató érkezik egy elbűvölő fiatal hölgy (Fanny Gautier) személyében, Miguel (Alberto San Juan) pedig rég nem látott szerelmét követve a várost kutatja. Hat történet, hat alkalom arra, hogy kicsit mi is átgondoljuk, miről is szól ez az ünnep.

Daniel González, Eric Navarro és Eduard Sola, akiknek a forgatókönyvet köszönhetjük, remekül tették össze a sztorit. Nagy meglepetések nem érik a nézőt, de az írók magabiztos történetvezetése, a remek ritmus, amivel a szálakat váltják, és a jó érzékkel felrajzolt karakterek egyetlen percre sem lankasztják a néző figyelmét. Különösen nagy öröm számomra, hogy az altesti poénok korában ismét kaptunk egy filmet, ami jóízű humorral operál. Még egy embert illet elismerés – ez pedig Ricard Canyellas, akinek a kifejezetten szépen komponált képeket köszönhetjük.

A Hóesés Barcelonában tökéletes választás az idei ünnepre: könnyed, szívmelengető, az Igazából szerelem rajongóinak pedig remek változatosság.

Molnár Kata Orsolya

Molnár Kata Orsolya a Filmtekercs.hu egyik alapítója, 2020 augusztusáig főszerkesztője. Geográfusként és filmtörténetre specializálódott bölcsészként végzett, PR-, branding- és marketingtanácsadóként dolgozik. Specializációja a képregényfilm, a sci-fi és a távol-keleti filmek.

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com