Kritika

Adam Sandlerből egy is elég – Jack és Jill

Attól még, hogy egy filmben nem finganak és büfögnek, az még lehet kibírhatatlan. A Jack és Jill megtekintése után ez a legtöbb, amit el tudunk mondani róla. Akinek nem volt még idén rossz moziélménye, szombatig behúzhatja ezt a pipát.

Adam Sandlerből igazából egy is sok, ezt már sikerült többször bizonyítania. Most persze rögtön kettő jön belőle, mint anno az Amerikába jöttem esetében volt sok példány Eddie Murphy-ből. A párhuzam ezzel véget is ér, Sandler szánalmas ripacskodása nem mérhető együtt new yorki elődjével. Ez a film olyan, amit 10 perc után szúró mellkasi fájdalommal kell otthagyni, a tünetszünet érdekében. És ebben a 10 percben benne van az a néhány ikerpár is, akik a főcím előtt elmondják, milyen is az az ikerérzés. Ez az egész film legjobb része, de csak mert nem jött még meg a főszereplő.

Az érdekes módon az USÁ-ban és Kanadában a Hálaadás ünnepe előtt bemutatott filmben Jack és Jill ikertestvérek, előbbi egy jól menő állással, egy gyönyörű feleséggel és gyerekkel éli hétköznapjait; ők egy Amerikai Család – utóbbi, az extravagáns, nehezen tolerálható nőszemély minden évben megleckézteti őket az Amerikai Ünnepen. A vendégségben kő kövön.

És igen, elérkeztünk a film lényegéhez, hogy milyen vicces, ha Adam Sandler férfi is meg nő is egyszerre, sőt, hogy még Al Pacino is beleszeret elsőre, ez már tiszta Jerry Springer Show. Mert igen, ez a film másik említésre érdemes (dehogy érdemes) sajátja: szerepel benne Al Pacino, és Al Pacinót alakítja, aki beleszeret Jillbe, pedig mindenki undorodik tőle. Azt persze nem tisztázza senki, hogy Jilltől azért kell undorodni, mert egy férfias nő / nőnek öltözött férfi (amit mondjuk a film karakterei nem tudhatnak, mert ugye abban Jill nő, ízig-vérig, csak hát trampli, szegény), vagy azért kell undorodni, mert szegény tényleg trampli.

Állandóan kiabál, és ezt viccesnek kell tartani, ahogyan azt is, hogy úgy viselkedik, mint egy gyerek. De ez nem vicces, ellenben iszonyú kellemetlen, akkor is, ha tök egyedül nézed meg, és utána törlöd a memóriából, pláne akkor, ha tele a pláza. Úristen, csak ismerős ne jöjjön szembe, még a végén megkérdezi, merre jártál…

Valójában kis pénzben sem mertem volna senkivel fogadni, hogy ez egy jobb film lesz. Adam Sandlert már bemutattuk, de a rendezőnek, Dennis Dugannek is érdemes felsorolni néhány filmjét az elmúlt 20 évből: Agymenők, Apafej, Férj és férj, Ne szórakozz Zohannal! Már csak azt nem értem, mit keres benne Al Pacino… Valószínűleg rengeteget, de ez most egy másik történet.

Jack és Jill (Jack and Jill)
színes, magyarul beszélő, amerikai vígjáték, 91 perc, 2011

rendező: Dennis Dugan
forgatókönyvíró: Steve Koren, Robert Smigel, Ben Zook
operatőr: Dean Cundey
producer: Adam Sandler, Todd Garner, Jack Giarraputo, Bettina Sofia Viviano

szereplők:
Adam Sandler (Jack / Jill)
Al Pacino (önmaga)
Katie Holmes (Erin Sadelstein)

www.jackandjill-movie.net
IMDb

Forgalmazó: InterCom

Avatar

Sergő Z. András

Sergő Z. András alapító, főszerkesztő-helyettes. Közép-Kelet-Európa, különösen a román újhullám, a délszláv és a magyar film követője. Kedvencei a dokuk, a kamaradarabok, sport- és valláspolitika. sergoandras@filmtekercs.hu

Add Comment

Click here to post a comment

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A szuperhősök már ezerszer megmentették a világot a moziban. Mi a helyzet a tévével?

A VLOGtekercs ebben a hónapban a képregényadaptációk közül azokkal foglalkozik, amik nem a mozit célozzák. A tévében és a streaming-szolgáltatókon sorra érkeznek azok a képregényfeldolgozások amik valamilyen módon különlegesek, ráadásul nem csak saját kategóriájukban. A szuperhősök már meghódították a teljes popkultúrát, beleértve a kiképernyőt is, most megmutatjuk, hogyan!

Műsorvezető: Németh Míra

Szöveg: Vida László

Vágó: Nagy Tibor

Főcím: Gyenes Dániel

Projektvezető: Nagy Tibor

Producer: Molnár Kata Orsolya