Kritika

Kis nagy ember – Életem NAGY szerelme

Laurent Tirard filmje, az Életem NAGY szerelme a francia vígjátékok legjobb hagyományait követi: könnyed, szellemes, kellőképpen érzelmes és tökéletes randifilmnek is bizonyul.

Laurent Tirard neve nem ismeretlen a francia vígjátékok és a családi mozik szerelmeseinek. Az Életem legszebb napja, a Moliére, a Nicolas az iskolában, az Asterix & Obelix: Isten óvja Britanniát és A kis Nicolas nyaral mind-mind az ő nevéhez köthető. A lista jól mutatja, a rendező-forgatókönyvírónak nagy tapasztalata van a mulattatásban, amit legújabb filmjében is kamatoztat.

Az argentin Marcos Carnevale 2013-as filmjének, a Corazón de león remake-jében Diane (Virginie Efira) tündöklő nő, okos, szép, túl egy váláson. Amikor elhagyja mobilját, Alexandre (Jean Dujardin), a becsületes megtaláló hívja otthon, hogy visszaadná a készüléket. A férfi megnyerő és humoros, Diane örömmel megy az első randira. Van azonban egy aprócska probléma: Alexandre mindösszesen 139 centiméter ma… alacsony.

A szituációból számos vicces helyzet adódik, Laurent Tirard pedig remek arányérzékkel adagolja a poénokat. Dujardin érzékenyen alakítja a kisembert, aki kezd már belefáradni a törpeségbe. Bár a film elsősorban a nevettetésre fókuszál, néhány jelenetben mégis megpendít egy komolyabb hangot is, ami elgondolkodtatja az embert, ő hogyan viszonyulna egy ilyen kapcsolathoz. Alexandre kisnövése egyfajta metafora, a másság szinonimája – a film elég ügyesen keveri a lapokat ahhoz, hogy egy kis elvonatkoztatással könnyedén megértsük a film átfogóbb üzenetét.

eletem nagy szerelme

Ettől eltekintve azonban nem hoz túl sok újat a film: a szokásos romkom felépítést követi, még a crach alatti kötelező szenvelgés is megvan. Az elvárásokat azonban remekül teljesíti – filmzene terén még átlagon felül is –, ráadásul bármelyik randizós párnak nagy segítséget jelent jobban értékelni az éppen mellette ülőt. Az egyetlen valóban zavaró tényező a filmben, hogy Dujardin alakja időnként tényleg szinte leugrik a képről, a látványrészleg kicsit munkálkodhatott volna jobban, hogy eldolgozza a színész kontúrjait. De ha ettől el tudunk tekinteni, a szórakozás garantált.

Molnár Kata Orsolya

Molnár Kata Orsolya

Molnár Kata Orsolya a Filmtekercs főszerkesztője és egyik alapítója. Geográfusként végzett, majd szabadúszóként írt. Miközben filmes diplomáján is dolgozik, saját PR ügynökségét építi. Specializációja a képregényfilm, a sci-fi és a távol-keleti filmek. [email protected]

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

Kilépve a karanténból, de még annak hatása alatt elkészítettük a VLOGtekercs Romantika és nevetés listáját! 12 olyan vígjátékot és-vagy romantikus filmet listáztunk nektek, amit azoknak is látniuk kell, akiket egyébként hidegen hagy valamelyik műfaj. Az egy tucat film között van tinikomédia, animációs film, kicsit alpári, vagy éppen visszafogottabb, de egészen abszurd mozi is, hogy az egész család kedvére válogathasson. Igyekeztünk az elmúlt húsz év filmterméséből válogatni, de volt néhány klasszikus darab, amit annyira a szeretünk, hogy muszáj volt feltennünk a listára. Ráadásul arra is figyeltünk, hogy mindegyik filmet megtaláljátok valamelyik hazai streaming-szolgáltatón!

Inkább elolvasnád?

 

  • Műsorvezetők: Németh Míra, Énekes Gábor
  • Vágó: Nagy Tibor
  • Főcím: Gyenes Dániel
  • Projektvezető: Nagy Tibor
  • Producer: Molnár Kata Orsolya