Kritika

Kis nagy ember – Életem NAGY szerelme

Laurent Tirard filmje, az Életem NAGY szerelme a francia vígjátékok legjobb hagyományait követi: könnyed, szellemes, kellőképpen érzelmes és tökéletes randifilmnek is bizonyul.

Laurent Tirard neve nem ismeretlen a francia vígjátékok és a családi mozik szerelmeseinek. Az Életem legszebb napja, a Moliére, a Nicolas az iskolában, az Asterix & Obelix: Isten óvja Britanniát és A kis Nicolas nyaral mind-mind az ő nevéhez köthető. A lista jól mutatja, a rendező-forgatókönyvírónak nagy tapasztalata van a mulattatásban, amit legújabb filmjében is kamatoztat.

Az argentin Marcos Carnevale 2013-as filmjének, a Corazón de león remake-jében Diane (Virginie Efira) tündöklő nő, okos, szép, túl egy váláson. Amikor elhagyja mobilját, Alexandre (Jean Dujardin), a becsületes megtaláló hívja otthon, hogy visszaadná a készüléket. A férfi megnyerő és humoros, Diane örömmel megy az első randira. Van azonban egy aprócska probléma: Alexandre mindösszesen 139 centiméter ma… alacsony.

A szituációból számos vicces helyzet adódik, Laurent Tirard pedig remek arányérzékkel adagolja a poénokat. Dujardin érzékenyen alakítja a kisembert, aki kezd már belefáradni a törpeségbe. Bár a film elsősorban a nevettetésre fókuszál, néhány jelenetben mégis megpendít egy komolyabb hangot is, ami elgondolkodtatja az embert, ő hogyan viszonyulna egy ilyen kapcsolathoz. Alexandre kisnövése egyfajta metafora, a másság szinonimája – a film elég ügyesen keveri a lapokat ahhoz, hogy egy kis elvonatkoztatással könnyedén megértsük a film átfogóbb üzenetét.

eletem nagy szerelme

Ettől eltekintve azonban nem hoz túl sok újat a film: a szokásos romkom felépítést követi, még a crach alatti kötelező szenvelgés is megvan. Az elvárásokat azonban remekül teljesíti – filmzene terén még átlagon felül is –, ráadásul bármelyik randizós párnak nagy segítséget jelent jobban értékelni az éppen mellette ülőt. Az egyetlen valóban zavaró tényező a filmben, hogy Dujardin alakja időnként tényleg szinte leugrik a képről, a látványrészleg kicsit munkálkodhatott volna jobban, hogy eldolgozza a színész kontúrjait. De ha ettől el tudunk tekinteni, a szórakozás garantált.

Molnár Kata Orsolya

Molnár Kata Orsolya

Molnár Kata Orsolya a Filmtekercs.hu egyik alapítója, 2020 augusztusáig főszerkesztője. Jelenleg a Filmtekercs Vizuális Kultúráért Egyesület alelnökeként a Filmtekercs offline rendezvényeiért és partnerkapcsolataiért felel. Geográfusként és filmtörténetre specializálódott bölcsészként végzett, PR-, branding- és marketingtanácsadóként dolgozik. Specializációja a képregényfilm, a sci-fi és a távol-keleti filmek.

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A melodráma igenis több a túlcsorduló érzelmektől. Viszont ehhez vajon az kell, hogy a szerelem beteljesületlen maradjon?

A VLOGtekercs ehavi adásában Spike Jonze A nő és Marc Webb 500 nap nyár című filmjei kerülnek terítékre. Bemutatjuk, hogy a melodráma (minden felszínes vélemény ellenére) nem feltétlenül süpped középszerűségbe. A két film összehasonlításával kiütköznek a műfajban rejlő lehetőségek, valamint az is, hogy azon túl miben újítanak az alkotók.

Műsorvezetők: Énekes Gábor
Szöveg: Énekes Gábor
Vágó: Nagy Tibor
Főcím: Gyenes Dániel
Projektvezető: Nagy Tibor
Producer: Molnár Kata Orsolya