Kritika

Missing Sherwood – Robin Hood

Hol van már a Fekete eső, a Szárnyas fejvadász vagy a Thelma és Loiuse? Ridley Scott rendezői nagyságából mára csak a monumentalizmus maradt. Ami pedig a Robin Hoodot illeti, a www.robinhoodthemovie.com webcím Kevin Reynolds 1991-es klasszikusáé kéne, hogy legyen.

Hát kezdjük ott, hogy ennek a sztorinak nem sok köze van a Robin Hoodhoz. Persze mondhatjuk, hogy ez a film valójában egy eredettörténet, ami csak megelőzi az ismerteket, de kérdem én, ki kíváncsi erre? Ridley Scott úgy döntött, felfedi a fátylat kedvenc íjászunk valódi történetéről, ígyhát megtudhatjuk, hogy Robin Hood (Russel Crowe) valójában nem is Robin Hood, Oroszlánszívű Richárd nem éppen egy Mátyás király, szegény nottinghami bíró csak egy mellékszereplő, és a valódi ellenség nem János (Oscar Isaac), hanem a franciák közeledő serege. Hát nem tudom. Mindez persze lehetne üdítő az unásig ismert Robin Hood-sztorik tömegében, de ami engem illet, nincs semmi bajom az eredeti történettel…

Na, de azért vannak itt más problémák is. Riszpekt John Mathieson csodás szigetországi képeiért, de Brian Helgeland forgatókönyvíró jobb, ha meghúzza magát. Ennyi patetikus mondatot rég adtak Russel Crowe szájába, tobzódunk a közhelyekben és a néhol már-már röhejesbe csap át a big fíling. A szabadságharcos maszlag, a szerelmi szál, a családért és a hazáért a végére együttesen sikeresen kicsapja a giccsbiztosítékot. És teszi mindezt hót unalmasan. A 148 perc lassan pereg, az akció jelenetek is inkább tűnnek a monumentalizmus illusztrációjának, mintsem valódi történésnek.

Szólhatnék még pár szót az alakításokról, de nincs nagyon mit. Russel Crowe és Cate Blanchett satuba zárva, mindenfajta mozgástér hiányában rebegtetik a szempillájukat, Max von Sydow és Mark Strong precízen hozzák szerepüket. Jánosként nyilván Oscar Isaacnak van egy csöpp játéktere, de aki látta már Alan Rickmant a nottinghami bíró szerepében, egy legyintéssel különórákat javasolna a színésznek.

Molnár Kata Orsolya

Molnár Kata Orsolya

Molnár Kata Orsolya a Filmtekercs főszerkesztője és egyik alapítója. Geográfusként végzett, majd szabadúszóként írt. Miközben filmes diplomáján is dolgozik, saját PR ügynökségét építi. Specializációja a képregényfilm, a sci-fi és a távol-keleti filmek. kataorsolya@filmtekercs.hu

Add Comment

Click here to post a comment

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A szuperhősök már ezerszer megmentették a világot a moziban. Mi a helyzet a tévével?

A VLOGtekercs ebben a hónapban a képregényadaptációk közül azokkal foglalkozik, amik nem a mozit célozzák. A tévében és a streaming-szolgáltatókon sorra érkeznek azok a képregényfeldolgozások amik valamilyen módon különlegesek, ráadásul nem csak saját kategóriájukban. A szuperhősök már meghódították a teljes popkultúrát, beleértve a kiképernyőt is, most megmutatjuk, hogyan!

Műsorvezető: Németh Míra

Szöveg: Vida László

Vágó: Nagy Tibor

Főcím: Gyenes Dániel

Projektvezető: Nagy Tibor

Producer: Molnár Kata Orsolya