Fókuszban Kritika

Románc szalonrasszista özvegyeknek – Szerelem a végzetem

Szerelem a végzetem (And So It Goes) Diane Keaton Michael Douglas

Szerelem a végzetem (And So It Goes) Diane Keaton Michael DouglasRob Reiner rendező teljes mértékben megérdemli, hogy a Szerelem a végzetemért elkészítése miatt el kell játszania az utóbbi évek legcikibb mellékszereplőjét. A Harry és Sally és Az egy becsületbeli ügy egykor tehetséges direktora felszínes, gonosz, olykor ízléstelen és teljesen súlytalan romantikus filmet készített a tengerentúli republikánus nyugdíjasoknak.

Üdvözlégy a republikánus menyországban, ahol pénzzel minden megoldható, de csak a fehérek gazdagok a színesbőrű sportolókon kívül! Szerencsédre te gazdag vagy, mindenkit ismersz, így aztán lazán kenyérre kenheted a szomszéd özvegyet a kapcsolataiddal és a pénzeddel. A mázlid itt nem ér véget, még az az unokád is egy két lábon járó szeretetgombóc, akit történetesen a heroinista gyereked és a hasonló hobbival bíró párja nevelt fel! Így aztán nem csoda, ha a legnagyobb gondod az életben, hogy az elhunyt kedvesed egy domboldalon akart örök nyugovóra térni.

A maró gúnnyal átírt szöveg bármilyen furcsa, nagyjából tükrözi azt a reakciót, ami a legtöbb józan gondolkodású ember gondol a Szerelem a végzetem első mondatánál. Az ugyanis így szól: „legalább fizethetnének azért, hogy az ember temetőbe járjon, ha már föl kell caplatnom a domboldalra”. A film koncepciója az, hogy ennél valamivel humorosabb, de alapvetően bunkó beszólásokkal körvonalazza Oren Little (Michael Douglas) karakterét.

„Persze a hollywoodi romantikus komédiák szabályai szerint az antihősnek valamikor jó útra kéne térnie, hogy megismerjük a lelke mélyén lakozó kedves embert, de ez a Szerelem a végzetemben sosem történik meg. ”

Oren ehelyett végig tapló marad, és a legnagyobb kérdés a film kapcsán, hogy ezt miért nézik el neki. Tény, hogy Michael Douglas jó színész, és jól is áll neki a szerep, de ettől még kissé nehéz tolerálni neki, hogy a bárénekesnőként dolgozó Leah (Diane Keaton) zongoristáját gusztustalanul cikizi közepesen idétlen parókája miatt – egyébként ez az összes tulajdonsága a moziban a Rob Reiner megformálta karakternek.

Szerelem a vegzetem (And So It Goes) Michael Douglas

Miért nézik meg ezt a filmet? Elsősorban a főszereplő színészek miatt. Kár, hogy közöttük semmilyen szinten nincs kémia. Michael Douglas egyébként ügyes, de Diane Keaton szinte teljesen ugyanazt a karakterét hozza, mint a Minden végzet nehézben. Erre annyira ráerősítenek, hogy szinte ugyanolyan ruhákba öltöztették, mint a tíz évvel ezelőtti karakterét. Ezek után érthető, miért erőltette bele a forgalmazó a címbe a végzet szót.

Vélhetően éppen az említett romantikus komédia lehetett a példaképe a Szerelem a végzetennek, csak épp a példa helyett majmolás lett belőle. Pedig Rob Reiner ennél sokkal tehetségesebb. Noha sosem ő szállította az év Oscar-reménységeit, a szórakoztatóipar olyan kellemes élményeket köszönhet neki a bevezetőben említetteken kívül, mint a Szerelem a Fehér Házban, a Tortúra vagy A bakancslista. Szörnyű, hogy ehhez képest hová süllyedt a direktor.

Avatar

Tóth Nándor Tamás

Tóth Nándor Tamás külpolitikai és kulturális újságíró volt. A kettő metszetéből alakult ki filmes specializációja: a politikai témájú és a társadalmi változásokat feldolgozó filmek, valamint a Mediterrán-térség, Németország és Latin-Amerika filmművészete. A Filmtekercs Egyesület pénzügyi vezetője. tothnandor@filmtekercs.hu

Szólj hozzá!

Click here to post a comment

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

FM ‘tekercs Podcast

 

Hirdetés

Hirdetés

Weboldalunkon sütiket használunk.

Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez. Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk..