Kritika

Ásó, kapa, géppisztoly – Shotgun Wedding

A showbusiness-polihisztor Jennifer Lopez nemrégiben a Wall Street pillangóival bizonyította hosszú évek és megannyi feledhető romkomszerep után ismét, hogy táncos és énekes karrierje mellett a színészet sem csak amolyan mellékállás számára. Viszont most ismét visszalépett a limonádék világába: a Shotgun Wedding tipikusan az a könnyed darab, amit már megannyiszor láttunk, de valamennyire úgyis felkapott lesz, hisz ott szerepel a stáblista tetején egy világsztár neve.

Darcy (Lopez) és Tom (Josh Duhamel) Fülöp-szigeteki luxusesküvője összehozza a teljes családot, a menyasszony és vőlegény számára nem kevés stresszt okozva. A kezdeti családi viszályok azonban apróságnak tűnnek, amint a násznépet túszul ejti egy kalózbanda. A Shotgun Wedding egy akcióban és humorban nem bővelkedő akcióvígjáték, amelyben két említésre méltó elem van: Jennifer Lopez és az olykor szórakoztató, medencébe kényszerült násznép.

Jason Moore filmjében az amerikai esküvős romkomoknak minden megszokott tagja felbukkan: a menyasszony kapós húga, akit felszed a vőlegény tenyérbemászó tanúja; az egymással haragban álló, elvált szülők; a látszólag legjobbat akaró, de valójában csak akaratos anyós; a kellemetlen mostohaanya; valamint ez esetben egy helikopterrel érkező exvőlegény (Lenny Kravitz). Ahogyan az gyakran lenni szokott,

az egymással rosszul kijövő emberek közti dinamikából igyekszik humort kisajtolni a film, de ezek egy jelentős része annyira gyenge, hogy az néhol már kínos.

Akkor kezd érdekessé válni a Shotgun Wedding, mikor kalózok túszul ejtik a vendégsereget a sziget egyik medencéjében, ez a helyzetkomikum pedig a poénoknak is elkezd kedvezni (túlzásba azért ne essünk, a hasunkat itt sem fogjuk fogni a nevetéstől). Innentől két szálon fut a történet: a vízben csapdába ejtett násznépről és a kettesben maradt Darcy-ról és Tomról. Ők ketten igyekeznek így-úgy megbirkózni a kalózok seregével, hogy megmentsék a saját bőrüket, a vendégeket, mindeközben pedig saját, bizonytalan lábakon álló kapcsolatukat.  

Az alkotók odatoldották az ’akció’ után a ’vígjáték’ jelzőt, amitől azt remélték, kellőképp megindokolja, ha az összes szereplő minden megmozdulása a valóságtól teljesen elrugaszkodott és hiteltelen lesz. Ugyan a medencébe kényszerült vendégsereg részéről érkezik néhány jó poén, alapvetően ócska kivitelezés lengi be az egész filmet és annak humorát, de még a túszejtők amatőr viselkedését, tehát az akcióvonalat is. Ugyanez vonatkozik a karakterekre is, akik kidolgozatlanok, talán egyedül Darcyt leszámítva, aki a kezdetekben arrogáns hisztérikából vált át a kalózok felbukkanása után a józan paraszti eszét bevető harcos amazonná, míg Tom a romantikusabb fél, aki lényegében csak asszisztál imádott menyasszonya szeszélyes személyiségváltakozásaihoz, saját jellem neki már kevésbé jutott. Néhol azt érezni, mintha fogták volna az amerikai romkomok legkommerszebb vicceit, karaktereit és fordulatait, és azok felhasználásával egy mesterséges intelligenciára bízták volna a rendezést – és ezt az érzést még az akciószál sem törli el.

Azért is kár, hogy nem fektettek ebbe több energiát, mert Jennifer Lopez Darcyja, mint valami szétszabdalt menyasszonyi ruhába bújtatott, géppisztolyos durcás Lara Croft, egyébként működött, de nyilvánvalóan még jobban működött volna egy igényesebben kivitelezett – azaz jobb humorral, valamivel komolyabban vehető akcióval és eredeti ötletekkel megáldott – akcióvígjátékban. Az, hogy ebben a szerepben Lopez elviszi a showt, azért sem meglepő, mert

a táncos-énekes-színésznő munkásságában az elmúlt évek során egyre nagyobb hangsúlyt kaptak a kifejezetten erős, ráadásul különféleképpen erős női karakterek,

kezdve a 2002-es Most már elég!-gel, amelyben egy bántalmazó kapcsolatban élő nőt alakít, aki megtanul verekedni, hogy szembeszálljon a férjével saját és lánya érdekében, majd egy szerelmi csalódást legyűrő sikeres táncosnő bőrébe bújt a Hölgyválaszban. Néhány feledhető film és szerep után azonban egyértelműen a 2019-es Wall Street pillangóiban nyújtott alakításával robbant be igazán ismét a színészi karrierje, ahol hibátlanul alakította a Wall Street tőzsdeügynökeit átverő, rafinált sztriptíztáncosnőt – sokan rögvest az Oscar-esélyesek között kezdték emlegetni. Nos, a Shotgun Weddinggel ez nem fog előfordulni, de ha olyan filmet néznénk, ami garantáltan nem üli meg a gyomrunkat és komfortzónában tart, akkor tehetünk vele egy próbát.

Németh Míra

Németh Míra 2019-ben csatlakozott a Filmtekercs csapatához. Miután látta az Amélie csodálatos élete című filmet, 12 évesen döntött úgy, hogy filmekkel akar foglalkozni. Azóta „mindenevő”: szerzői filmeket, blockbustereket, dokumentumfilmeket egyaránt szívesen fogyaszt, különösen kedveli a sajátos rendezői szemléletet, az abszurd humort és a társadalomkritikát a filmekben.

Feliratkozás
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
Mutasd az összes megjegyzést!