Kritika

Sors vagy Terv? – Sorsügynökség

Matt Damon ezúttal fiatal, lendületes és ráadásul közkedvelt politikus bőrébe bújik. Jól is áll neki a szerep, partnernője, Emily Blunt is kiváló, George Nolfi filmje mégis megreked a középszerűség szintjén.

Pedig az alapanyag adott volt, még csak nem is kellett forgatókönyv írás közben nagyot alakítania. Az alapul szolgáló elbeszélés ugyanis Philip K. Dicktől származik, akinek egyéb munkái nem kisebb filmeket ihlettek, mint többek között a Különvélemény, vagy Az emlékmás.

David Norris közkedvelt politikus, fiatal kora ellenére jó esélyekkel indul a szenátori székért, ám egy végzetesnek bizonyuló hiba keresztülhúzza számításait és karrierjét. A vesztes estén azonban megismerkedik Elise-szel, akibe első látásra beleszeret. Kár, hogy a Sors nagykönyvében nem szerepel kettejük románca és még a jelent befolyásoló sorsügynökök is minden eszközt bevetnek, hogy szétválasszák az ifjú szerelmeseket.

Pedig a gerlepár között tényleg maximálisan “működik” a kémia, ugyanúgy, ahogy az őket alakító színészek között is. Ezáltal hiteles, végre mindenféle nyáladzás nélküli szerelmi történet bontakozik ki előttünk. Ez eddig rendben is van, de a film alapvetően nem erre kéne, hogy összpontosítson, pláne el kéne kerülnie a végére oly nyílvánvaló “sablonosodást”.

A sztorinak inkább a Sorsügynökségről kéne szólnia, erről a titokzatos és rejtett, háttérben működő társaságról. A Terv alapján dolgozó ügynökökről, akik munkájukkal a jelen történéseibe való apró beavatkozásokkal biztosítják, hogy minden a nagy elképzelés szerint működjön. Persze nem minden esetben jön ez össze 100%-osan, hiszen főhőseinkkel is megesett néhány végzet szerű hiba, melyet csak az tetőzött, hogy számukra kétféle Terv is készült.

George Nolfi nem tudta kiaknázni a történet nyújtotta lehetőségeket, sorsügynökeiből pedig hülyét csinált a navigálásra feljogosító enyhén szólva elcsépelt és nevetséges “varázs kalappal”. A föld alatti járatrendszer persze jó ötlet, ezek után mégis nehéz komolyan venni, ahogy az összes, szabad akarattal és sors szerűséggel kapcsolatban felvetett kérdést is.

Sorsügynökség (The Adjustment Bureau)

színes, magyarul beszélő, amerikai thriller, 106 perc, 2010

rendező: George Nolfi
író: Philip K. Dick
forgatókönyvíró: George Nolfi
zeneszerző: James Horner
operatőr: John Toll
producer: Bill Carraro, Michael Hackett, Chris Moore
vágó: Jay Rabinowitz

szereplők:
Matt Damon (David Norris)
Emily Blunt (Elise Sellas)
Shohreh Aghdashloo (Mrs. Norris)
John Slattery (Richardson)
Terence Stamp (Thompson)
Anthony Mackie (Harry)
Michael Kelly (Charlie Traynor)
Anthony Ruivivar (McCrady)

szinkronhang:
Stohl András
Pálmai Anna
Széles Tamás
Dunai Tamás
Barabás Kiss Zoltán
Szersén Gyula

IMDb-átlag: 7,2

www.theadjustmentbureau.com

Kollár Flóra Anna

A BGF túltelített turizmus-vendéglátás szakának táborát erősítem, így bárkiben joggal merül fel a kérdés, mit keresek egy filmkritikai oldal szerkesztői között. A válasz a sokoldalúság, az ember addig próbáljon ki mindent, amihez kedvet, tehetséget érez, míg lehetősége van rá. Így voltam ezzel én is, mikor 2008 augusztusában, laikus filmimádóként a Filmtekercshez kerültem. Azóta nagy szerelmem, a rendezvényszervezés mellett folyamatosan fejlesztem a bennem érlelődő újságírót.

Filmek: Mindenevő lévén, nem tudok listát írni a kedvenceimről. Felőlem támadhat a Mars, apríthatnak a zombik, hősködhetnek a túsztárgyalók, szenvedhetnek fiatal, vagy épp idősödő párocskák az élet nagy dolgain. Jöhet a szórakoztató „limonádétól” kezdve, a könnyekig megható drámán keresztül a sötét hangulatú thrillerig minden; bármit szívesen megnézek, majd szelektálok.

Feliratkozás
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
Mutasd az összes megjegyzést!
WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com