Kritika

Szarból várat építeni – Ütközés

utkozes_film_anthony-hopkinsNehezen találok fogást Eran Creevy filmjén: az Ütközés ősgagyi – de valami mégiscsak van benne, ami miatt az ember hajlandó végignézni. Talán néhány jó színész még a szarból is tud várat építeni?

Ha várat nem is, de egy kis vityillót Anthony Hopkins, Ben Kingsley, Nicholas Hoult és Felicity Jones képes volt összeeszkábálni Eran Creevy kedvéért. A direktor F. Scott Frazier-vel közös forgatókönyvéből készített filmjében a szerelemről és a tisztességről mesél(ne) meglehetősen ellentmondásosan.

A történet szerint Casey (Nicholas Hoult), a piti bűnügyekben utazó srác Németországban találkozik Juliette-tel (Felicity Jones). A fiatalok egymásba szeretnek, Casey pedig a lány kedvéért jó útra tér. Amikor kiderül, hogy szerelme halálos beteg, akin csak egy drága műtét segíthetne, a fiú úgy dönt, visszatér egykori munkaadójához,  Geranhoz (Sir Ben Kingsley). Nem sejti, hogy a következő melóval Geran és ősellensége, Hagen Kahl (Sir Anthony Hopkins) párharcának ütközéspontjába kerül.

utkozes-jelenetfoto-04

Creevy terve szemmel láthatóan az volt, hogy csinál egy csavaros kis heist filmet sok-sok autósüldözéssel, ezzel szemben csak közhelyek pufogtatására és az autósszponzoroknak kedvező száguldozásra futotta. A heist darabos, az akció Cobra 11-es – ami cseppet sem meglepő, hiszen ugyanaz a stáb csinálta, mint a népszerű tévésorozatét. Ami menthette volna a menthetőt, az a karakterek fejlődése – Caseyt Creevy egyértelműen fejlődőképes figurának szánta, hisz a film végére nagyon is megtanulja a leckét, sajnos azonban a dimenziók osztásánál már nem sokat juttatott neki: a fiú egy nehezen szerethető papírmasé, aki a szerelem nevében rombol gátlástalanul – nálam ez egy csöppent sem menti a felelőssége alól… Hoult sokkal többre hivatott, az Ütközés egyszerűen nem kínál neki elegendő játékteret.

A két öreg szerencsésebb volt – Kingsley a Vasember 3-ban megismert Mandarin figuráját emelte a jópofa ripacskodás új szintjére, Hopkins pedig Hannibal Lecter eszköztárából vesz elő néha egy-egy dermesztőbb szemvillanást. Bár a film, úgy sejtem, komolyan venné magát, de Hopkins teátrális intellektualizálása és Kingsley nem-tudom-mit-szívott-de-én-is-kérek-belőle tripje a vígjáték határára sodorja a filmet – ami ezekben a pillanatokban működik is. Hamar visszaránt azonban Creevy minket az autópályára és emlékeztet – ő nem ezt a filmet akarta leforgatni. Kár, pedig akcióvígjátékként sokkal többet kihozhatott volna ebből az egyébként elég harmatos sztoriból…

Molnár Kata Orsolya

Molnár Kata Orsolya

Molnár Kata Orsolya a Filmtekercs főszerkesztője és egyik alapítója. Geográfusként végzett, majd szabadúszóként írt. Miközben filmes diplomáján is dolgozik, saját PR ügynökségét építi. Specializációja a képregényfilm, a sci-fi és a távol-keleti filmek. [email protected]

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

Kilépve a karanténból, de még annak hatása alatt elkészítettük a VLOGtekercs Romantika és nevetés listáját! 12 olyan vígjátékot és-vagy romantikus filmet listáztunk nektek, amit azoknak is látniuk kell, akiket egyébként hidegen hagy valamelyik műfaj. Az egy tucat film között van tinikomédia, animációs film, kicsit alpári, vagy éppen visszafogottabb, de egészen abszurd mozi is, hogy az egész család kedvére válogathasson. Igyekeztünk az elmúlt húsz év filmterméséből válogatni, de volt néhány klasszikus darab, amit annyira a szeretünk, hogy muszáj volt feltennünk a listára. Ráadásul arra is figyeltünk, hogy mindegyik filmet megtaláljátok valamelyik hazai streaming-szolgáltatón!

Inkább elolvasnád?

 

  • Műsorvezetők: Németh Míra, Énekes Gábor
  • Vágó: Nagy Tibor
  • Főcím: Gyenes Dániel
  • Projektvezető: Nagy Tibor
  • Producer: Molnár Kata Orsolya