Kritika

Igazából szerelem 2.0 – Szilveszter éjjel

Szilveszter éjjelből megtudhatjuk, hogyan másoljuk le az Igazából szerelem című romantikus klasszikust; hogyan csináljunk a viccesből kínosat; hogyan találjuk meg a leghiteltelenebb figurákat még a legapróbb szerepekre is.

A film

Persze ennyire azért nem kellemetlen a helyzet, ugyanis az egyértelműen félresikerült koncepcióval épült hajót mégis sikerült kikormányozni a viharból. Mert mégis működik, mégis ott a katarzis. Bár az események az első egy órában csak tötyögnek; a karakterek bemutatása címén bárgyú dialógusok és szerencsétlenül megkomponált jelenetek sorjáznak; a végére csak eléri a célját a film. A néző sírva lép át 2011-ből 2012-be, és megint elraktározza magában, hogy a szeretet fontos, de egymásra odafigyelni még fontosabb. Igaz, átverve érezhetjük magunkat, mert nehezen emészthető, hogy Garry Marshall megannyi klasszikussá vált vígjáték rendkívül profi összerakása után előáll egy ilyen másolattal (holott eddig őt másolták). A Krumplirózsa, a Micsoda nő! rendezője képtelen elszakadni a romantikus komédiák kliséitől, amivel nem lenne baj, hiszen ezt szoktuk meg tőle, és ehhez ért a legjobban, de ez a mű átlagos rutinmunka. Arról nem is beszélve, hogy az utóbbi években leginkább újraforgat klasszikusokat kissé átalakítva. Kezdte az Oltári nővel, de ott legalább csak önmagát plagizálta. A Valentin nappal viszont tőle független sikersztorihoz, az Igazából szerelemhez nyúlt, és most harmadszándékból másolja ugyanazt.

A forgatókönyvet jegyző Katherine Fugate-nek kijár egy dorgálás, amiért nem hallgatott bele legalább egy veszekedő szerelmespár szócsatájába, mert akkor a néző nem azon gondolkozna, hogy vajon ezek a szereplők a Holdról jöttek-e avagy a Marsról. A casting megszervezője is átértékelheti eddigi munkásságát, ugyanis igen hihetetlen, hogy Jon Bon Jovi beleszeret Katherine Heiglbe, mi több, nagyszerű karrierjét is kész feláldozni érte (nem lesz meglepetés: énekesi karrierről van szó). Arról nem is beszélve, hogy Bon Jovi ugyebár messze áll a filmjátszástól, de ebből a filmből kiderül, hogy Heiglnél mindenesetre közelebb, ami viszont a színésznőre nézve igen kínos. Persze a férfiszemnek lehet, hogy bőven elég a mosolygós pofija meg a szöszi haja. Hozzájuk társul még Sarah Jessica Parker és Josh Duhamel párosa, akikről még egy földönkívüli sem hiszi el, hogy képesek egymásba szeretni. Hilary Swank bájos, de könnyűnek találtatik, Zac Efron pedig annyira semmilyen, hogy az első egy órában rá se jön a néző, hogy ő napjaink egyik legfelkapottabb szépfiúja.

Menti a menthetőt Robert De Niro, aki a tarkójával is több érzelmet fejez ki, mint a fentebb felsoroltak összevéve; Michelle Pfeiffer, aki még egy neurotikus karakter megrajzolásánál sem esik túlzásokba, és meglepő módon emeli a színvonalat Jessica Biel, aki egész egyszerűen humoros. Mindent összevetve a nagyszerűnek szánt szereposztás és ötlet elhibázott ugyan, de mégis fogyasztható.

A lemez (Kiss Tamás)

A Pro Video kiadványa ezúttal sem hemzseg az extráktól, viszont kiválóan illusztrálja, hogy Garry Marshall miért is lehet a romantikus alkotások egyik kiskirálya. Az audiokommentárt meglepő módon nem az információgazdagság, hanem a Micsoda nő! 78 éves rendezőjének „nagypapa-bájú” hangvétele adja el. S a bakiparádé is csak azért lesz tűrhetőbb az átlagosnál, mert Garry Marshall nem rest felvezetni, megvágni, fejezetekre bontani azt. Kár, hogy a Szilveszter éjjel helyett a bónuszanyagokba szorult az eredetiség és a kellem.

Szilveszter éjjel (New Year’s Eve)
színes, magyarul beszélő, amerikai romantikus vígjáték, 120 perc, 2011

rendező: Garry Marshall
forgatókönyvíró: Katherine Fugate
zeneszerző: John Debney
operatőr: Charles Minsky
producer: Richard Brener, Toby Emmerich, Mike Karz, Wayne Allan Rice, Josie Rosen

szereplők:
Robert De Niro (Stan Harris)
Lea Michele (Elise)
Josh Duhamel (Sam)
Sofía Vergara (Ava)
Michelle Pfeiffer (Ingrid)
Ashton Kutcher (Randy)
Abigail Breslin (Hailey)
Katherine Heigl (Laura Carrington)
Jessica Biel (Tess)
Sarah Jessica Parker (Kate)
Hilary Swank (Claire Morgan)
Alyssa Milano (Melanie Cambridge)
Zac Efron (Paul)
Jon Bon Jovi (Jensen)

szinkronhangok:
Reviczky Gábor (Stan Harris magyar hangja)
Bánfalvi Eszter (Elise magyar hangja)
Zámbori Soma (Sam magyar hangja)
Kéri Kitty (Ava magyar hangja)

 IMDb

A dvd megjelenése: 2012. május 30.

Szinkronnyelv:  magyar (5.1), angol (5.1)
Felirat: angol, magyar.
Extrák: audiokommentár, bakiparádé

 

 

Kovács-Moldován Tünde

Kovács-Moldován Tünde

Moldován Tünde tanító-újságíró, a magyar nyelv(tan) szerelmese, a Filmtekercs lektora. Mindegy, hogy blockbuster, független, európai, hollywoodi, a szórakozást és művészi értéket mindben megtalálja. A filmekre pedagógus-szemmel tekint, a gondolatai filmelemzés közben is a társadalom és morál körül forognak.

Add Comment

Click here to post a comment

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A melodráma igenis több a túlcsorduló érzelmektől. Viszont ehhez vajon az kell, hogy a szerelem beteljesületlen maradjon?

A VLOGtekercs ehavi adásában Spike Jonze A nő és Marc Webb 500 nap nyár című filmjei kerülnek terítékre. Bemutatjuk, hogy a melodráma (minden felszínes vélemény ellenére) nem feltétlenül süpped középszerűségbe. A két film összehasonlításával kiütköznek a műfajban rejlő lehetőségek, valamint az is, hogy azon túl miben újítanak az alkotók.

Műsorvezetők: Énekes Gábor
Szöveg: Énekes Gábor
Vágó: Nagy Tibor
Főcím: Gyenes Dániel
Projektvezető: Nagy Tibor
Producer: Molnár Kata Orsolya