Kritika

T-Rex helyett agyhalál – The Rezort

A Fear the Walking Deadre készülve, Dougray Scott sportból írtja a zombikat a torontói After Dark fesztiválról a Netflix csomagjában landolt horroregyvelegben, a The Rezortban.

Az apokalipszis előestéjén játszódó filmek gyakran élnek azzal az olcsó klisével, hogy különböző hírműsorok tudósításait mutatják a katasztrófáról, miközben el-elmegy a kép, a riporter hangja pedig statikus zajba csap át, mert hát a világvége már csak ilyen, akadozik a tömegkommunikáció, hogy aztán végleg elhallgasson. Pontosan így kezdődik a The Rezort is, csakhogy a bejátszások itt arról tájékoztatnak, hogy elmúlt a vész, 2 milliárd ember meghalt ugyan, de a zombik már lebombázva, az újjáépítés kiválóan halad. Hogy miért akadozik mégis a kép, miért kelt minden hanghatás világvége hangulatot? Arra nincs magyarázat. Valószínűleg az alkotók nagyon menőnek találták ezt a megoldást, de az is lehet, hogy a film első három perce is pont annyira érdekelte őket, mint a maradék másfél óra.

Pedig a felütés nem lett volna rossz, az ilyen jellegű zombitörténeteknek úgyis mindig az elejét vagy a folyamatát látjuk, azt csak kevesen mutatták meg, mi van utána. Mi van, amikor az emberiség kapargatja saját romjait, amikor nem tűnt el a civilizáció, csak néhány évre pihenni tért. Nos, nem a The Rezort lesz az, ami megadja a válaszokat, de néhány érdekességre azért futja neki, mielőtt belecsapna a fő attrakcióba: a zombimentesítés okán lebombázott városok túlélői menekülttáborokba kényszerültek, ahol karitatív szervezetek vigyáznak rájuk. Néhányan poszttraumás stresszben szenvednek, próbálják elfeledni ezt az egész rémálmot, néhányan viszont bosszúszomjasan lelik örömüket a nagy zombijárvány utáni idők úri mulatságában, amelyet egy milliomos asszony hozott létre egy pazar kis szigeten. Van itt medence, hatalmas bulik, gyönyörű szálloda, de a lényeg, zombikra lehet vadászni a legkülönfélébb díszletek között, amolyan Jurassic Park zombikkal alapon.

A teljesen nyilvánvaló analógia mentén most mondanám, hogy nem spóroltak semmin, de az angol-spanyol-belga koprodukciós partner egyike sem nyitotta ki annyira a pénztárcáját, hogy a film csak egy kicsit jobban nézzen ki, mint egy átlag SyFy-produkció. A sztori pedig összecsapott – szóval az sem pótolja a látványelemek hiányát. Ahogy az lenni szokott, megérkeznek a vendégek és egy rövidke felvezetés után be is üt a krach, egy szervezet meghackeli a komplexum számítógépes rendszerét, a zombik pedig ámokfutásba kezdenek. Hamarosan aztán kiderül, hogy már elindultak a bombázók, hőseinket pedig járulékos veszteségként írták le a döntéshozók, így aztán a kis csapatnak már nemcsak az élőhalottak elől, hanem az idővel is versenyt kell futniuk.

https://www.youtube.com/watch?v=MOavBgHGfhw

Az olcsó húsnak híg a leve szabályai szerint az akciójelenetek egy része sötétben játszódik, de nem kell sajnálni, a napfényes rohangálás sem sokkal izgalmasabb. A két lövöldözés közé beékelt emberi drámák (nagyjából mindenki egy perc alatt jut túl barátja/szerelme elvesztésén) pedig még ennél is nagyobb kudarcok. Volt benne potenciál, de a The Rezort az elszalasztott lehetőségek filmje lett, ami még a bűnös élvezet szintjén sem képes működni. Agyhalál.

Németh Barna

Németh Barna

Németh Barnabás a Szegedi Tudományegyetemen végzett magyar szakon, jelenleg egy könyvkiadónál dolgozik. Szabadidejében filmekkel és sorozatokkal foglalkozik, azon belül is elsősorban fesztiválokkal és a függetlenekkel.

Add Comment

Click here to post a comment

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

Kilépve a karanténból, de még annak hatása alatt elkészítettük a VLOGtekercs Romantika és nevetés listáját! 12 olyan vígjátékot és-vagy romantikus filmet listáztunk nektek, amit azoknak is látniuk kell, akiket egyébként hidegen hagy valamelyik műfaj. Az egy tucat film között van tinikomédia, animációs film, kicsit alpári, vagy éppen visszafogottabb, de egészen abszurd mozi is, hogy az egész család kedvére válogathasson. Igyekeztünk az elmúlt húsz év filmterméséből válogatni, de volt néhány klasszikus darab, amit annyira a szeretünk, hogy muszáj volt feltennünk a listára. Ráadásul arra is figyeltünk, hogy mindegyik filmet megtaláljátok valamelyik hazai streaming-szolgáltatón!

Inkább elolvasnád?

 

  • Műsorvezetők: Németh Míra, Énekes Gábor
  • Vágó: Nagy Tibor
  • Főcím: Gyenes Dániel
  • Projektvezető: Nagy Tibor
  • Producer: Molnár Kata Orsolya