Kritika

Ufóhaver – District 9

District 9

Peter Jackson ritkán szokott mellényúlni, ha blocbusterről van szó. Most azt is bebizonyította, hogy még csak nagy nevekre sincs hozzá szüksége.

Mert valljuk be, sem a rendező-forgatókönyvíró Neill Blomkamp, sem a főszereplő Sharlto Copley neve nem cseng ismerősen. Ez utóbbiét mindenesetre érdemes megjegyezni, kevés ennyire klasszul felépített antihőst látni, mint amilyet ő alakít a vásznon, biztos vagyok benne, hogy eztán többször fogunk vele találkozni. Neill Blomkamptra pazarolni szürkeállományunkat egyelőre még talán felesleges, mert részéről, bár kétségtelenül korrekt, de mégiscsak hagyományos iparos munkát láthatunk.

A történetet szerint Földre pottyan egy űrhajónyi marslakó, akik valamilyen technikai hiba miatt nem tudják elhagyni a planétát. Jópofa elem, hogy mindezt nem Washington, hanem Johannesburg fölött teszik. Van egy ufókért felelős hivatal, akik részéről pont a szerencsétlen Wikusra (Sharlto Copley) hárul a feladat, hogy az idegeneket kitelepítse a várostól felépített ufónegyedbe. Amikor a dolgok kicsúsznak a kezei közül, kénytelen összefogni egy rákszerű földönkívülivel.

Hát ilyen idegenekkel barátkozós figurát már láttunk, volt már dokumentarista sci-fi is, nem is egy a közelmúlt filmjei között, akciódúsabb mozit is hordott már a hátán a világ, ami talán még csak nem is fulladt giccsbe a végén. Valami miatt a District 9 mégis kifejezetten szerethető mozi. Talán amiatt, hogy a Sharlto Copley alakította főhőssel maximálisan azonosulni lehet, talán amiatt, hogy Blomkamp a jól ismert elemeket remek arányérzékkel vegyíti. Akárhogy is legyen, mi is csak jegyvásárlásra buzdítjuk a nézőt.

Címkék
Molnár Kata Orsolya

Molnár Kata Orsolya

Molnár Kata Orsolya a Filmtekercs.hu egyik alapítója, 2020 augusztusáig főszerkesztője. Jelenleg a Filmtekercs Vizuális Kultúráért Egyesület alelnökeként a Filmtekercs offline rendezvényeiért és partnerkapcsolataiért felel. Geográfusként és filmtörténetre specializálódott bölcsészként végzett, PR-, branding- és marketingtanácsadóként dolgozik. Specializációja a képregényfilm, a sci-fi és a távol-keleti filmek.

Add Comment

Click here to post a comment

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A melodráma igenis több a túlcsorduló érzelmektől. Viszont ehhez vajon az kell, hogy a szerelem beteljesületlen maradjon?

A VLOGtekercs ehavi adásában Spike Jonze A nő és Marc Webb 500 nap nyár című filmjei kerülnek terítékre. Bemutatjuk, hogy a melodráma (minden felszínes vélemény ellenére) nem feltétlenül süpped középszerűségbe. A két film összehasonlításával kiütköznek a műfajban rejlő lehetőségek, valamint az is, hogy azon túl miben újítanak az alkotók.

Műsorvezetők: Énekes Gábor
Szöveg: Énekes Gábor
Vágó: Nagy Tibor
Főcím: Gyenes Dániel
Projektvezető: Nagy Tibor
Producer: Molnár Kata Orsolya