Kritika

Vadászni egy bizonyosra – Romantikus vígjátékok a hátsó polcról I.

lastminutebaby2A romantikus vígjátékokban időről időre felbukkan egy jellegzetes alapszituáció: a vágyai fogságában élő hölgy egy rögtönzött férfiszemlével (rapid randiktól az exek felkutatásáig) próbálja megtalálni az igazit, hogy végül ráébredjen, a nagy Ő mindvégig ott volt az orra előtt. Ez a sztereotípiákra építő alapszerkezet alkalmas-e egy XXI. századi, modern nő identitásválságának árnyalására? A kérdésre két idei dvd megjelenés kapcsán egyelőre negatív példákkal (Last Minute Bébi; Magassági ámor) válaszolunk.

Eric Styles: Last Minute Bébi (2008)

A romantikus komédiák napjainkban már nem csak a párkapcsolatokkal és a randizással foglalkoznak, hanem aktuális, modern témákat is feszegetnek. A Last minute bébi például könnyed stílusban mesél a női termékenységről és a szinglilét nehézségeiről, igaz a tálalás közel sem tökéletes. Georgina (Heather Graham), egy harmincas éveiben járó, csinos, londoni nő, aki egy orvosi vizsgálat során döbben rá: csupán egy hónapja maradt arra, hogy teherbe essen. A pasijával pont most szakított, de mivel minden vágya egy saját gyermek szülése, ezért semmilyen eszköztől nem hátrál meg a megtermékenyülés érdekében. Mivel a film elbeszélésmódja elég kiszámítható, kevés a jól eltalált poén, és a karakterek sem részletesen kidolgozottak, ezért a saját biológiai órájával harcoló nő kálváriája nem több egy egyszerű szerelemi történetnél. (Krasnyánszky Sára)

lastminutebaby

David E. Talbert: Magassági ámor (2013)

A Magassági ámor fekete-komédia, csak nem sötét humora, hanem afro-amerikai szereplőgárdája miatt. Ellenmozinak azért nem mondható, nem rendelkezik a blaxploitation szókimondó természetével, bőrszínre is alig reflektál, egyszerűen egy olyan világban játszódik, ahol a feketék gazdagok, ám mégsem keverednek fehérekkel (egy kabala-kaukázusit leszámítva, akinek mássága a nemi irányultságára is kiterjed). Pedig keveredhetnének, mert ezt a romkomot már a népesebb rasszal is láttuk: akárcsak a Számos pasasban, főhősnőnk (Paula Patton) itt is küldetésre indul, hogy kiderítse, hátha egyik exe volt az igazi, ugyanis egyre nagyobb nyomás helyeződik rá, hogy férjet találjon. David E. Talbert mozija ugyan regényformában megelőzte párfilmjét, ám olyan klisékkel dolgozik, amelyek már 2003-ban is agyonhasználtak voltak. Márpedig az alkotásból áradó bágyadt kedvesség és jó szándék nem zárójelezi a tényt, hogy kilométerekkel előre látni lehet minden fordulatot, így azt is, hogy kivel fog végül összejönni a csaj. (Dobi Ferenc)

baggageclaim1

 

Avatar

Filmtekercs.hu

A Filmtekercs.hu Magyarország legnagyobb független online filmes lapja és a te kedvenc újságod.

Add Comment

Click here to post a comment

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A sorozatok lényege, hogy nincs meghatározott végük… Ezzel vitatkoznánk!

A 2010-es évektől folyamatosan nő a televíziós és streaming sorozatok száma, köztük pedig az előre meghatározott véggel rendelkező egyévados szériák, vagyis a minisorozatok is egyre nagyobb hangsúlyt kapnak. Nem tudod mi a különbség antológia-, mini- és limitált széria között? Akkor ez a te videód!

A VLOGtekercs stábja ebben a hónapban a minisorozatok formai jegyeit és történelmét járja körbe. Számos ismert és kevésbé ismert sorozatpéldával azokra a kérdésekre kerestük a választ, hogy miért éri meg a nézőnek minisorozatot nézni és milyen előnyei származhatnak az alkotónak a minisorozat formátumból.

Műsorvezetők: Németh Míra, Énekes Gábor

Vágó: Énekes Gábor

Főcím: Gyenes Dániel

Projektvezető: Nagy Tibor

Producer: Molnár Kata Orsolya