Kritika

Vámpírpolitika – Underworld: Vérözön

underworldAz Underworld széria már igen régen kivérzett, a sorban ötödik rész, a Vérözön sem képes friss vért önteni belé. Az eddig rendezőként csupán a tévében ténykedő Anna Foerster szappanoperás elemekkel passzírozta ki az utolsó cseppeket is a történetből.

A sztori ott folytatódik, ahol az Underworld – Az ébredés 3D félbehagyta: Selene (Kate Beckinsale) hátrahagyta hibrid gyermekét, és miután megölte Victort (Bill Nighy), kitaszítottként él. Amikor a vérfarkasok Marius (Tobias Menzies) vezetésével a vámpírok utolsó erődjeinek bevételére készülnek, Semira (Lara Pulver) azt javasolja, tegyék félre az ellentéteiket és fogjanak össze a likánok ellen. Selene belemegy az alkuba, és David (Theo James) segítségével próbál ismét beilleszkedni a vámpírtársadalomba.

Természetesen gondjai akadnak – ahogy nekünk is a filmmel.

A probléma ott kezdődik, hogy ez már régen nem az, ami miatt szerettük kezdetben a szériát – a gót stíl és az egyre zavarosabb családfakutatás édeskevés életben tartani a franchise-t. Az akció egyre soványabb, horrorra már csak nyomokban akadni, a direktor női kézjegye pedig nem a finomságok megjelenésében, hanem egy furcsa spirituális baromság, rengeteg intrika és alkonyatos-emós vámpírok formájában mutatkozik meg a végeredményen. Üdvözlöm a női antagonistát, Lara Pulver – ahogy azt már a Sherlock Irene Adlerjeként is megmutatta – nemcsak gyönyörűen fest bőrben, de minden mozdulatából árad a veszély. Ő nyújtja az egyetlen valamire való alakítást a filmben, Kate Beckinsale és Theo James ma már egyértelműen csak biodíszletként funkcionálnak.

A halvány alakítások azonban nem egyértelműen írhatók a színészek számlájára.

Cory Goodman forgatókönyvírónak olyan szégyenteljes műveket köszönhetünk, mint A pap – Háború a vámpírok ellen és a tavalyi év egyik legvacakabb, többre hivatott filmje, Az utolsó boszorkányvadász. Hiába számít az író tapasztalt motorosnak a démonok világában, előző két könyve is a rettenetesen rossz párbeszédeken, az elégtelen legendáriumépítésen és a botegyszerű sztorin bukott. A korábban elkövetett bűnök most is visszaköszönnek, bár itt megkockáztatom, nem beszélhetünk igazán rossz történetről – ugyanis még az sincsen. A mese hirtelen és előkészítés nélkül ér véget – hála az égnek, Len Wiseman, a széria atyja megerősítette már, hogy érkezik a hatodik rész is –, fordulatai pedig olyan szinten esetlegesek, hogy kár is lenne belekezdenünk a logikátlanságok sorolásába. Az egész film egy katyvasz, amin a vágás még rontott egy sort.

gallery_image_4

Persze még akár ezt is elnéznénk, ha kellően látványos akcióval kényeztetnének az alkotók. Az előző részben – ha már nem is – legalább az megvolt, most azonban már erre se volt muníció. Az egyetlen izgalmas látványelem az északi vámpírok világa, de még az ebben rejlő potenciál sincs kiaknázva, így végül az Underworld: Vérözön csak egy ígéret marad, ami mindössze annyit tud beváltani, hogy a bőrcuccokban még mindig igen dögös Beckinsale-t kellően sokat mutatja.

Molnár Kata Orsolya

Molnár Kata Orsolya

Molnár Kata Orsolya a Filmtekercs főszerkesztője és egyik alapítója. Geográfusként végzett, majd szabadúszóként írt. Miközben filmes diplomáján is dolgozik, saját PR ügynökségét építi. Specializációja a képregényfilm, a sci-fi és a távol-keleti filmek. [email protected]

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

Kilépve a karanténból, de még annak hatása alatt elkészítettük a VLOGtekercs Romantika és nevetés listáját! 12 olyan vígjátékot és-vagy romantikus filmet listáztunk nektek, amit azoknak is látniuk kell, akiket egyébként hidegen hagy valamelyik műfaj. Az egy tucat film között van tinikomédia, animációs film, kicsit alpári, vagy éppen visszafogottabb, de egészen abszurd mozi is, hogy az egész család kedvére válogathasson. Igyekeztünk az elmúlt húsz év filmterméséből válogatni, de volt néhány klasszikus darab, amit annyira a szeretünk, hogy muszáj volt feltennünk a listára. Ráadásul arra is figyeltünk, hogy mindegyik filmet megtaláljátok valamelyik hazai streaming-szolgáltatón!

Inkább elolvasnád?

 

  • Műsorvezetők: Németh Míra, Énekes Gábor
  • Vágó: Nagy Tibor
  • Főcím: Gyenes Dániel
  • Projektvezető: Nagy Tibor
  • Producer: Molnár Kata Orsolya