Kritika

Agyatlan szórakozás – xXx: Újra akcióban

Xander Cage első története sem volt éppen kritikai siker, mégis annyi lóvét termelt, hogy tizenöt évvel – és egy vállalhatatlan, Vin Diesel nélküli folytatással később – az alkotók úgy döntöttek, lehúznak róla még egy bőrt. Az xXx: Újra akcióban pont azt hozza, amit anno az xXx: öniróniát és humort, pörgős akciókat és persze tökéletesen sekélyes sztorit.

Aki szerette az első részt – és utálta a másodikat – most elégedetten dőlhet hátra, D.J. Caruso tökéletesen agyatlan mulatságot tett össze az extrém sportok, a csinos lányok, a látványos tűzpárbajok és bunyók, és persze a képregényhumor szerelmeseinek. Aki értelmes akciófilmre és használható karakterekre vágyik, kénytelen lesz máshol keresgélni, de aki csak valami agyzsibbasztót nézne munka után, ami mellett elrágcsálhat egy zacskó popcornt, jó helyen jár.

Caruso olyan középszerű filmek után vágott bele a folytatásba, mint a Disturbia, a Sasszem vagy A negyedik – az xXx: Újra akcióban hozza a színvonalat, nem okoz meglepetéseket, különösen ha mindenféle elvárás nélkül nézi meg az ember. Xander Cage (Vin Disel), az isten háta mögött éldegél, miközben mindenki halottnak hiszi. Csakhogy amikor egy terrorista megöli Augustus Gibbonst (Samuel L. Jackson), és az egész világot fenyegeti, a tripla X csapat új vezetője, Jane Marke (az imádnivalóan flegma Toni Collette) újraéleszti a legendát – aki persze ragaszkodik a saját embereihez.

A csapatverbuválás a legtöbb filmnek jót tesz – az xXx esetében azonban inkább árt, mint használ. A gang fele teljesen jellegtelen alakokból áll, akiknek a karakterét egy-egy tipikus szokással igyekeztek felrajzolni – nem sok sikerrel – az alkotók. A védelmi kódot és az Ütközést is jegyző F. Scott Frazier megint harmatgyenge hősöket és még annál is ócskább dialógusokat írt. Még szerencse, hogy most nem a történet viszi a prímet, az akció az idő nagy részében leköti a figyelmünket – és néhol bizony igen szórakoztatóra is sikerült.

Különösen látványosak az egyébként remek Donnie Yen koreográfiái, az Ip Man trilógia sztárja most sem fukarkodik a kung-fuval. Nem ő az egyetlen keleti import, itt az Ong Bak trilógiából ismerős, és sajnos most semmilyen kibontakozási lehetőséget nem kapó Tony Jaa, a Hollywoodban most debütáló, teljesen feleslegesen jelenlévő Kris Wu, és az amerikai álomgyárban szintén újnak számító bollywoodi üdvöske, a Happy New Year női főszereplője, a most szimplán biodíszletként funkcionáló Deepika Padukone. Sztárokban tehát nincs hiány – tekintve, hogy a Trónok harca Vérebe, Rory McCann is itt dalolászik. És ha elmondom, hogy ezzel még nem is soroltam fel mindenkit, nem lesz nehéz belátni, hogy érdemes lett volna kiszórni a banda felét, és egy kicsivel több energiát fordítani a karakterek felépítésére. De annyi baj legyen, itt van nekünk Xander Cage, aki viszi a poénokat, viszi a nőt, és közben nem mellesleg megmenti a világot is: az idén már ötvenéves Vin Diesel remekül tartja magát, és szerencsére a legváratlanabb és legindokolatlanabb pillanatokban kezd el vetkőzni – hogy a hölgyeknek is jusson pár falat.

[author_bio author=”kataorsolya”]

Molnár Kata Orsolya

Molnár Kata Orsolya

Molnár Kata Orsolya a Filmtekercs főszerkesztője és egyik alapítója. Geográfusként végzett, majd szabadúszóként írt. Miközben filmes diplomáján is dolgozik, saját PR ügynökségét építi. Specializációja a képregényfilm, a sci-fi és a távol-keleti filmek. [email protected]

Add Comment

Click here to post a comment

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A sorozatok lényege, hogy nincs meghatározott végük… Ezzel vitatkoznánk!

A 2010-es évektől folyamatosan nő a televíziós és streaming sorozatok száma, köztük pedig az előre meghatározott véggel rendelkező egyévados szériák, vagyis a minisorozatok is egyre nagyobb hangsúlyt kapnak. Nem tudod mi a különbség antológia-, mini- és limitált széria között? Akkor ez a te videód!

A VLOGtekercs stábja ebben a hónapban a minisorozatok formai jegyeit és történelmét járja körbe. Számos ismert és kevésbé ismert sorozatpéldával azokra a kérdésekre kerestük a választ, hogy miért éri meg a nézőnek minisorozatot nézni és milyen előnyei származhatnak az alkotónak a minisorozat formátumból.

Műsorvezetők: Németh Míra, Énekes Gábor

Vágó: Énekes Gábor

Főcím: Gyenes Dániel

Projektvezető: Nagy Tibor

Producer: Molnár Kata Orsolya