Magazin

A legjobb nasik filmnézéshez: finomak és egészségesek is (X)

A filmnézés sokak számára egyet jelent a rágcsálnivalókkal – nem véletlen, hogy a mozik büféje ezerféle popcornt, nachost, csokigolyót és cukorkát árusít. De otthon sincs ez másként, hiszen kevés annál pihentetőbb és szórakoztatóbb elfoglaltság létezik, mint a kedvenc mozinkat nézni, miközben isteni nassolnivalókból falatozunk. Mindezzel egyetlen baj van: a klasszikus rágcsák egészségtelenek és még hízlalnak is.

Mi viszont azt mondjuk, hogy ennek nem feltétlenül kell így lennie: úgy is összeállíthatjuk a filmezés „menüjét”, hogy az kifejezetten egészséges legyen. Az alábbi ötletekkel nem fogunk plusz kilókat magunkra szedni, és még a szükséges vitaminokat, illetve ásványi anyagokat is bevihetjük a szervezetünkbe.

Miért kerüljük a megszokottat?

Sokan előszeretettel ropogtatják filmezés közben a kedvenc chipsüket. Ezek a termékek azonban telis-tele vannak sóval, nem is beszélve a tartósítószerekről és arról, hogy az egészet olajban sütik ki. Így ezeknél már eggyel jobb választás a popcorn, amit legalább nem olajban sütnek – ám a pattogatott kukoricaszemek is bőven tartalmaznak sót és nátriumot, illetve elég sok hozzáadott vaj is szokott rajtuk lenni, ami pedig a zsírbevitel szempontjából előnytelen.

A nachos szintén rengeteg sót és nátriumot tartalmaz, ám ezt sem olajban sütik, így legalább egy előnye van a hagyományos chipsszel szemben. Ugyanakkor nem mehetünk el szó nélkül a tömény szószok mellett sem, amelyek nemcsak sóval, de cukorral is tele vannak. Gondoljunk csak bele: egy Margitszigeten lefutott körrel – ami nagyjából 5 kilométer – sem tudunk annyi kalóriát elégetni, amennyi egy adag szószban van!

Ezek az ételek rövid távon sem tesznek jót nekünk, különösen ha a só miatt kialakult szomjúságérzetet émelyítően cukros kólával fojtjuk le. Hosszú távon pedig rosszat tesznek az artériáknak, ezáltal pedig a szívnek is. Nem is beszélve arról, hogy a miattuk felszaladó súlyfelesleg milyen egészségügyi problémákhoz vezethet. Éppen ezért, ha szeretünk filmezni – és közben nassolni –, érdemes egészségesebb alternatívák után nézni!

Finom és egészséges rágcsák

Mielőtt bekapcsolnánk a legújabb hollywoodi sikerfilmet vagy visszanéznék valamelyik kedvenc klasszikusunkat, irány a piac vagy a kedvenc üzletünk, és szerezzük be az alapanyagokat az alábbi nasikhoz!

Mártogatós másképp

Ha mindenképpen mártogatni szeretnénk valamit, akkor készítsünk zeller- és répahasábokat! Mivel roppanósak és ízletesek, tökéletesen képesek helyettesíteni az olajos-sós chipseket. Önmagukban a leginkább egészségesek, de ha ragaszkodunk a mártogatás élményéhez, akkor készítsünk fűszeres görög joghurtos mártást melléjük!

Csicseriborsó újragondolva

A különböző hüvelyesek telis-tele vannak jótékony vitaminokkal és ásványi anyagokkal, ráadásul magas a fehérjetartalmuk is. Ezt ismerve máris elkészíthetünk egy adag sütőben sült, fűszeres, ropogós csicseriborsót! Egy kis olívaolajjal, borssal vagy valamilyen fűszerkeverékkel megbolondíthatjuk, majd pirítsuk meg!

Olajos magvak

Az olajos magvaknak számtalan pozitív élettani hatása ismert. Rengeteg vitamin, ásványi anyag, rost és antioxidáns található bennük, ezért mindenképp érdemes felvenni őket a repertoárba. Nem is beszélve arról, hogy omega-3 zsírsavban is gazdagok, ami hosszú távon jót tesz a szívnek. A dió, a földimogyoró és a tökmag is remek választás.

Házi popcorn egészségesen

A popcorn, ahogyan említettük is, attól lesz egészségtelen, hogy rengeteg sóval és vajjal turbózzák fel. Azonban ha mi készítjük el otthon, ezeket elhagyhatjuk, és készíthetünk egy egészséges változatot. Adjunk a szemekhez egy kis olívaolajat és néhány fűszert – rajtunk múlik, hogy mit szeretünk –, majd süssük ki! Ha jól megfűszerezzük, akkor a só hiánya fel sem fog tűnni.

Kelchips

A kel vastartalma miatt egy elképesztően egészséges zöldség – azt viszont sokan nem is gondolják róla, hogy chipsként fogyasztva is első osztályú! Egy kis olívaolaj, némi frissen tört bors, és már mehetnek is a levelek a sütőbe! Néhány perc alatt istenien ropogósra sülnek, élmény lesz fogyasztani a film közben!

Fagyasztott bogyósok

Ha valamilyen édességet kívánunk – például gumicukrot –, akkor vegyünk elő a fagyasztóból néhány bogyós gyümölcsöt! Az áfonya, a szőlő vagy éppen a málna remek választás, hiszen magas a vitamintartalmuk, mégis kielégítik az édesség iránti vágyunkat. Túl sokat azért ne fogyasszunk ezekből, hiszen a gyümölcscukor is cukor!

Elsőre lehet, hogy sokaknak nem tűnnek éppen vonzó alternatívának ezek az egészséges nassolnivalók. Azonban ha az emberi kipróbálja őket, egykettőre rájuk szokhat! Érdemes tenni egy próbát – idővel nem is értjük majd, korábban miért nassoltunk másképp!

Szponzorált cikk

Támogatott tartalom

Feliratkozás
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
Mutasd az összes megjegyzést!