A BuSho második versenyblokkjának filmjeiben javarészt az a közös, hogy bemutatják, hogyan találnak szereplőink segítő társra, akik kirángatják őket nyomorult helyzetükből – kivételt ez alól csak a blokk animációs és kísérleti filmje képez.
Jonatan Etzler, Jonatan Sköld: An awful lot of money
Rövidke, de annál szórakoztatóbb musicalbe foglalt felemelkedés történetet láthatunk a hirtelen nullára került Liviáról, akinek életét az ókori görög színháztól kölcsönzött kar éneke kíséri. A kisfilm attól válik igazán mulatságossá, ahogy a klipekből és musicalekből ismert kliséket beépíti abba az abszurd szituációba, amibe Livia kergeti magát: jelesen, hogy a lehető legerkölcstelenebb módon fog meggazdagodni – és amelyhez a legváratlanabb helyzetben egy segítő társat is talál.
Tomoki Kurogi: Cycloid
A japán animáció a címében szereplő ciklois nevezetű görbét szemlélteti egy rövid jelenetsorral, amely így olyan képzetet kelt, mintha egyetlen kameramozgás segítségével három és fel perc alatt átszelnénk a Földet, amely a végén visszaér a kiindulópontjához. Ha kevésbé sablonos képsorokat látnánk mindeközben (háború, évszakok változása), akkor valami izgalmasabb is kisülhetett volna belőle.
Varsics Péter: A strange kind of love
Egy kiskori trauma következtében megvakult lány fokozatos megnyílásáról és a trauma feldolgozásáról szóló történetet álmodott vászonra a fiatal rendező. Kár, hogy a remek színészek (Simon Kornél, Kerekes Vica) és a meggyőző alapszituáció valamint üzenet ellenére nem tudott a film igazán kikerekedni. Talán a feszesebb dramaturgia, talán a gyakorlott rendezői kéz hiányzott, az viszont mindenképpen látszik, hogy Varsics Péterre érdemes lesz a továbbiakban odafigyelni.
Thomas Glänzel: Advertisement
Habár Glänzel azt állítja munkájáról, hogy a moziban lévő reklámokat figurázza ki azáltal, hogy a saját nyelvezetével és unalomig ismert kódjaival felvértezve vág vissza (szexi csajok, fényesre polírozott autók), ám valójában neki sem sikerült mélyebbre ásnia és némi iróniát vagy kritikus élt belevinnie munkájába. A pimaszul visszaszóló kinyilatkoztatásból csak a rosszul összevágott reklámjeleneteket kapjuk meg.
Martin Menzel: His greatest trick
Szerethető kisfilm egy kiöregedett és stroke-ot kapott bűvészről, aki ápolónője és hűséges varázsnyula segítségével még egy utolsó előadással örvendeztetheti meg a nagyérdeműt. Pontos történetvezetéssel és bájos karakterekkel dúsította fel a sablonoktól közel sem mentes cselekményét a német alkotó.