Magazin

CGI hősök a Kinoban

A KEDD-KINO az elmúlt két hét stop-motion programja után ismét visszatér az elektronika világához, ám a mai délután folyamán a számítógépes animálás egy modernebb vívmánya, az elmúlt évek egészestés animációit uraló CGI kerül terítékre.

A 3D-s animáció a hagyományos rajzfilmkészítéshez képest ugyan szemtelenül fiatal, ám népszerűségben igen gyorsan sikerült utolérnie a klasszikus technikát. Szerencsés módon azonban, mint ahogy az a filmválogatásból is kiderül, a különféle formák nem minden esetben bizonyulnak esküdt ellenségeknek.

A program:

A vetítés egyik darabja, bár CGI-jal készült, már a címében is utal nagy elődjére: Tóth Pál 2004-es műve, a Rajzfilm nem más, mint egy játékos brainstorming a rajzasztalon az alkotás folyamatáról. A CGI-világába való alámerülés természetesen nem lenne teljes a magyar 3D-s animáció legismertebb alkotója, M. Tóth Géza nélkül, aki nem csak Maestro című Oscar-jelölt filmjével képviseli magát a Kinoban, hanem a vetítést követő beszélgetés egyik meghívott vendégeként fog elárulni műhelytitkokat az érdeklődőknek. Alkalmi beszélgetőpartnere Sarosácz Iván cg és animációs supervisor lesz, aki 2006-os Kovács úr című, a két- és háromdimenziós technikát szabadon kombináló elsőfilmjével érkezik a mai alkalomra.

Találkozunk délután 4-kor a Kinoban!

Avatar

Zsély Csilla

2007 szeptemberétől koptatom az ELTE-BTK filmes tanszékének padjait, és mint minden rendes bölcsész, én is igyekszem mindig (legalább) két lábbal a föld felett járni. Habár a filmezés gyakorlati oldala mindig is jobban foglalkoztatott (az amatőr filmkezdeményezéseket mostanra már szerencsére leváltották a kiforrottabb művek), 2009 őszén egy szép napon mégis az írásra adtam a fejem, és megpályáztam egy helyet az akkor épp munkaerő-frissítésen munkálkodó Filmtekercsnél. Azt pedig, hogy a filmezés és az arról való írás milyen békésen megfér egymás mellett, mi sem bizonyítja jobban, minthogy újabban már szorgosan igyekszem elsajátítani a sajtóakkreditációk minden csínját-bínját, mint a fesztivál rovat vezetője.

Filmek: Az animációs filmek iránti már-már beteges rajongásom talán életem első moziélményére, a Toy Story 1996-os megtekintésére vezethető vissza, a forma iránti lelkesedésem azóta töretlen, és újabban egy animációs blog elindításához vezetett. Egyébként nagyjából mindenevő vagyok, bár szívszaggató melodrámák, kaszabolós horrorok és zombifilmek kerüljenek. Abszolút kedvencként Tim Burtont említeném, A majmok bolygója kivételével.

Add Comment

Click here to post a comment

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A melodráma igenis több a túlcsorduló érzelmektől. Viszont ehhez vajon az kell, hogy a szerelem beteljesületlen maradjon?

A VLOGtekercs ehavi adásában Spike Jonze A nő és Marc Webb 500 nap nyár című filmjei kerülnek terítékre. Bemutatjuk, hogy a melodráma (minden felszínes vélemény ellenére) nem feltétlenül süpped középszerűségbe. A két film összehasonlításával kiütköznek a műfajban rejlő lehetőségek, valamint az is, hogy azon túl miben újítanak az alkotók.

Műsorvezetők: Énekes Gábor
Szöveg: Énekes Gábor
Vágó: Nagy Tibor
Főcím: Gyenes Dániel
Projektvezető: Nagy Tibor
Producer: Molnár Kata Orsolya