Magazin

FM’ tekercs podcast #17 – Fapados évértékelés

Április végén évet értékelni? Az előző, rendhagyó esztendő kicsit átírta a szabályokat, így a 2020-as díjszezon karcsúbb mennyiségű filmjei is később érkeztek meg. Lássuk, melyek voltak a legemlékezetesebb művek!

A 2018-as és 2019-es filmév értékelése után folytatjuk a hagyományt és a hivatalos, eredeti premierek alapján tekintünk vissza. Az Oscar-átadó eltolásával megvitatjuk, mik voltak azok az alkotások, amik megmentették ezt a COVID-tól terhelt időszakot – és arról is bőven szót ejtünk, mik nem érdemelték meg azt a figyelmet, amit kaptak.

Vajon Christopher Nolan fennmaradt a parnasszuson a Tenet című filmmel? A Pixar újabb klasszikust gyártott a Lelki ismeretekkel? A Mank méltó versenyzője az idei szezonnak?

Az előző évad osztályharcos filmjei helyett inkább a társadalom perifériára szorult egyéni sorsok domináltak a kedvenceink listáján. A „komoly filmes diskurzus” kedvelői számára ajánlott podcastben mindenre fény derül a szubjektív (!) beszélgetés során – még arra is, Anthony Hopkins ráncai hogyan tündököltek a The Fatherben.

Énekes Gábor

2017-ben csatlakoztam a Filmtekercs csapatához. Ugyanebben az évben szereztem meg a diplomám az ELTE-n, ahol a filmes szakirány mellett kommunikáció és médiatudományt tanultam. Bármely korszak, műfaj és alkotó filmjeit szívesen fogyasztom, főként, ha azok megosztó társadalmi kérdéseket, párkapcsolati dilemmákat, vallási témákat és az emberiség jövőjét vizsgálják.

Papp Atilla

Papp Atilla a Budapesti Corvinus Egyetem kommunikáció és médiatudomány szakán végzett, 2018 óta tagja a Filmtekercsnek. Akut celluloidfüggő, a százmilliós blockbustertől a filléres kísérleti filmig minden érdekli.

Szécsényi Dániel

Szécsényi Dániel 2017-ben csatlakozott a Filmtekercs szerkesztőségéhez, 2018 és 2022 között szerkesztőként segítette a lap mindennapi működését. Bár celluloid-mindenevő, kedvencei a morális kérdéseket feszegető filmek, a kamaradarabok, az igényes blockbusterek, emellett szenvedélyes katasztrófaturista is, így nincs olyan egy-kétpontos film, amely ne keltené fel az érdeklődését.