Magazin

Holland nődrámáé az idei Titanic

Ma este a 17. Titanic Nemzetközi Filmfesztivál zárógáláján ünnepélyes keretek között kihirdették az idei mustra díjnyertes alkotásait.

A ceremónián először a közönségdíjas filmre derült fény. A nézők szavazatai alapján az idei kedvenc (4, 87-es átlaggal)  A fantasztikus Róka úr lett. Második helyen a Hátralévő életed első napja végzett, a harmadik legnépszerűbb film címét pedig A Vörös Kápolna kapta.

Ezt követően a Diákzsűri döntésével ismerkedhettünk meg, akik díjukat Asghar Farhadi Elly története című filmjének ítélték oda, amely indoklásuk szerint „kiválóan reflektál a férfi és női kapcsolatok társadalmi vetületeire egy sokszereplős, jól működő zárt szituációs drámán keresztül”.

Végül színpadra léptek az idei zsűri tagjai, akik nem is akarták sokáig fokozni az izgatottságot, és rögtön elárulták, melyik film nyerte a Titanic fesztivál fődíját. A Nick James, Tiina Lock és Gothár Péter hármasából álló nemzetközi zsűri az Oktatási és Kulturális Minisztérium által felajánlott 10.000 euró értékű Hullámtörők-díjat A bőrön is áthatol című holland alkotásnak ítélte oda. A film egy erőszakos támadásnak áldozatul esett fiatal nő összeroppantását majd fokozatos önmagára találását, az ösztönös bosszúvágy leküzdésének folyamatát jeleníti meg. A zsűri elmondása szerint a döntés korántsem volt könnyű, sőt elég komoly vita előzte meg, hiszen nagyon erős versenyprogramból kellett választaniuk. Nick James szerint végül azt tartották szem előtt, hogy a díjat olyan elsőfilmes alkotónak adják, akinek filmje témaválasztását és esztétikai megvalósítását tekintve is merészségről tesz tanúbizonyságot. Gothár Péter kiemelte, hogy a filmekben elsősorban a személyes hangot, az alkotók nézőkkel való közlési vágyát értékelték.

Noha a Hullámtörők-nyertes film rendezője, Esther Rots személyesen nem vehette át a díjat, az internet segítségével sikerült kapcsolatba lépni vele és a film zeneszerzőjével, Dan Geesinnel. A rendező elmondta, hogy a film hősnője nem valós személyen alapul, és a karakter kialakításához nem használták fel semmiféle pszichológiai kutatás eredményeit sem. Esther Rots saját bevallása szerint mindvégig önmagából indult ki, hogy ő hogyan reagálna egy hasonló helyzetben. Dan Geesin arról mesélt, milyen fontos volt a film zenéjének komponálásakor, hogy nemcsak a forgatókönyvet ismerte, hanem sokszor ő maga is részt vett a forgatáson, illetve hogy sok esetben először a zene született meg, az alapján vágták a jeleneteket. A rendezőnő végül azt is elárulta, nagyon jól esik neki, hogy első nagyjátékfilmjével elnyerte a Titanic fesztivál fődíját, és ez inspirációt jelent számára további munkáihoz is.

Filmtekercs.hu

A Filmtekercs.hu Magyarország legnagyobb független online filmes lapja és a te kedvenc újságod.

Feliratkozás
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
Mutasd az összes megjegyzést!
WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com