Magazin

Hollywood vírustámadásai

Videók

VideókTelekinézis a valóságban, egy csimpánz AK-47-essel katonákat szórakoztat, vagy éppen fiatalok repkednek New Yorkban. Honnan jönnek ezek a videók? A válasz a vírusmarketingben keresendő.

A helyszín egy kávézó. Egyszer csak az egyik kuncsaft egy pohár kávét borít a mellette ülő hölgyre és annak számítógépére. A hölgy pedig erre bosszúsan, de látszólag játszi könnyedséggel falhoz keni a férfit. A vásárlók persze halálra rémülnek, ám a dühös lány még nem fejezte be: a következő pillanatban elmozdítja a körülötte levő asztalokat és székeket, majd sikítani kezd, melynek hatására képek esnek le a falról, és a könyvespolc tartalma is beteríti a padlót.

Ha a videó elején nem avatnának be minket, és a megmagyarázhatatlan esemény közben nem vennénk észre, hogy a férfi derekára egy gumizsinór van felszerelve, szinte élethű lenne a jelenet. A vásárlóközönség azonban tényleg halálra rémült: egy jól sikerült, gonosz kis vírusvideót látunk, ami a Carrie című filmhez készült (melyben egy fiatal lány rádöbben, hogy telekinetikus erőkkel rendelkezik).

A vírusmarketing által a feladó az online környezet adottságait kihasználva juttathat el rövid reklámüzenetet az arra fogékony fogyasztókhoz. Nevezik gerillamarketingnek is, ugyanis hatékonyan mozgatja meg az internetes társadalmat: az anyag a felhasználók lelkesedése révén válik jelentőssé. A vírusmarketing anyagai tipikusan igen kreatívak, és nagyon precízen és tudatosan építik fel őket, hogy minél több emberhez szóljanak. Ebből pedig Hollywood is szeretné kivenni a részét, hiszen a filmreklámozásnak egyébként is jó táptalajt nyújt az internet világa: egyre több alkotás reklámkampányában kapnak helyet az angolul viral videonak nevezett promóanyagok.

A közelmúltból számos példát lehet felhozni a Carrie mellett, melyek legalább ilyen ötletesen aknázták ki a lehetőségeiket. A már említett csimpánzos videó például A majmok bolygója: Lázadás című filmhez készült, és nem csak hogy szorosan kapcsolódik a produkcióhoz, de kész tényeket és megállapításokat is közvetít a néző felé. Egy másikban Az erő krónikája szakemberei például távirányítású, emberszerűvé modellezett repülőkkel borzolták a járókelők kedélyét, akik pedig lázasan nyúltak minden olyan eszköz után, mellyel felvehetik a repkedő fiatalokat.

A legkreatívabb vírusmarketinggel talán a Fertőzés című film indult, ugyanis a témát megragadva baktériumok tenyésztéséből hozták létre a film angol nyelvű címét, és azt egy kirakat üvegajtaján helyeztek el, hogy a járókelők végigkövethessék a folyamatot.

És ha a „legkreatívabb” címet már ki is osztottuk, a legjobb érdeklődésfokozó kampány még hátra van: ezt pedig nem más kapja meg, mint a Prometheus. A science fiction kategóriájú filmekhez egyébként is hálás feladat reklámot készíteni, a szakemberek azonban a vártnál is komolyabb anyaggal lepték meg az érdeklődőket: az egyik videóban a film egyik szereplője, Peter Weyland tart beszédet a jövőről, a másikban pedig megismerkedhetünk egy főszereplővel, egy David névre hallgató androiddal, aki önmaga létjogosultságát tárja fel a nézők előtt.

Hollywood tehát próbálja megragadni azokat a lehetőségeket, melyekkel promotálhatja elkészült alkotásait – és ha elég ügyesek, még csak azon sem gondolkodunk el, hogy tulajdonképpen komoly gerillatámadás áldozatai lettünk.

Avatar

Filmtekercs.hu

A Filmtekercs.hu Magyarország legnagyobb független online filmes lapja és a te kedvenc újságod.

Add Comment

Click here to post a comment

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A szuperhősök már ezerszer megmentették a világot a moziban. Mi a helyzet a tévével?

A VLOGtekercs ebben a hónapban a képregényadaptációk közül azokkal foglalkozik, amik nem a mozit célozzák. A tévében és a streaming-szolgáltatókon sorra érkeznek azok a képregényfeldolgozások amik valamilyen módon különlegesek, ráadásul nem csak saját kategóriájukban. A szuperhősök már meghódították a teljes popkultúrát, beleértve a kiképernyőt is, most megmutatjuk, hogyan!

Műsorvezető: Németh Míra

Szöveg: Vida László

Vágó: Nagy Tibor

Főcím: Gyenes Dániel

Projektvezető: Nagy Tibor

Producer: Molnár Kata Orsolya