Magazin

Hollywood vírustámadásai

Videók

VideókTelekinézis a valóságban, egy csimpánz AK-47-essel katonákat szórakoztat, vagy éppen fiatalok repkednek New Yorkban. Honnan jönnek ezek a videók? A válasz a vírusmarketingben keresendő.

A helyszín egy kávézó. Egyszer csak az egyik kuncsaft egy pohár kávét borít a mellette ülő hölgyre és annak számítógépére. A hölgy pedig erre bosszúsan, de látszólag játszi könnyedséggel falhoz keni a férfit. A vásárlók persze halálra rémülnek, ám a dühös lány még nem fejezte be: a következő pillanatban elmozdítja a körülötte levő asztalokat és székeket, majd sikítani kezd, melynek hatására képek esnek le a falról, és a könyvespolc tartalma is beteríti a padlót.

Ha a videó elején nem avatnának be minket, és a megmagyarázhatatlan esemény közben nem vennénk észre, hogy a férfi derekára egy gumizsinór van felszerelve, szinte élethű lenne a jelenet. A vásárlóközönség azonban tényleg halálra rémült: egy jól sikerült, gonosz kis vírusvideót látunk, ami a Carrie című filmhez készült (melyben egy fiatal lány rádöbben, hogy telekinetikus erőkkel rendelkezik).

A vírusmarketing által a feladó az online környezet adottságait kihasználva juttathat el rövid reklámüzenetet az arra fogékony fogyasztókhoz. Nevezik gerillamarketingnek is, ugyanis hatékonyan mozgatja meg az internetes társadalmat: az anyag a felhasználók lelkesedése révén válik jelentőssé. A vírusmarketing anyagai tipikusan igen kreatívak, és nagyon precízen és tudatosan építik fel őket, hogy minél több emberhez szóljanak. Ebből pedig Hollywood is szeretné kivenni a részét, hiszen a filmreklámozásnak egyébként is jó táptalajt nyújt az internet világa: egyre több alkotás reklámkampányában kapnak helyet az angolul viral videonak nevezett promóanyagok.

A közelmúltból számos példát lehet felhozni a Carrie mellett, melyek legalább ilyen ötletesen aknázták ki a lehetőségeiket. A már említett csimpánzos videó például A majmok bolygója: Lázadás című filmhez készült, és nem csak hogy szorosan kapcsolódik a produkcióhoz, de kész tényeket és megállapításokat is közvetít a néző felé. Egy másikban Az erő krónikája szakemberei például távirányítású, emberszerűvé modellezett repülőkkel borzolták a járókelők kedélyét, akik pedig lázasan nyúltak minden olyan eszköz után, mellyel felvehetik a repkedő fiatalokat.

A legkreatívabb vírusmarketinggel talán a Fertőzés című film indult, ugyanis a témát megragadva baktériumok tenyésztéséből hozták létre a film angol nyelvű címét, és azt egy kirakat üvegajtaján helyeztek el, hogy a járókelők végigkövethessék a folyamatot.

És ha a „legkreatívabb” címet már ki is osztottuk, a legjobb érdeklődésfokozó kampány még hátra van: ezt pedig nem más kapja meg, mint a Prometheus. A science fiction kategóriájú filmekhez egyébként is hálás feladat reklámot készíteni, a szakemberek azonban a vártnál is komolyabb anyaggal lepték meg az érdeklődőket: az egyik videóban a film egyik szereplője, Peter Weyland tart beszédet a jövőről, a másikban pedig megismerkedhetünk egy főszereplővel, egy David névre hallgató androiddal, aki önmaga létjogosultságát tárja fel a nézők előtt.

Hollywood tehát próbálja megragadni azokat a lehetőségeket, melyekkel promotálhatja elkészült alkotásait – és ha elég ügyesek, még csak azon sem gondolkodunk el, hogy tulajdonképpen komoly gerillatámadás áldozatai lettünk.

Avatar

Filmtekercs.hu

A Filmtekercs.hu Magyarország legnagyobb független online filmes lapja és a te kedvenc újságod.

Add Comment

Click here to post a comment

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

Kilépve a karanténból, de még annak hatása alatt elkészítettük a VLOGtekercs Romantika és nevetés listáját! 12 olyan vígjátékot és-vagy romantikus filmet listáztunk nektek, amit azoknak is látniuk kell, akiket egyébként hidegen hagy valamelyik műfaj. Az egy tucat film között van tinikomédia, animációs film, kicsit alpári, vagy éppen visszafogottabb, de egészen abszurd mozi is, hogy az egész család kedvére válogathasson. Igyekeztünk az elmúlt húsz év filmterméséből válogatni, de volt néhány klasszikus darab, amit annyira a szeretünk, hogy muszáj volt feltennünk a listára. Ráadásul arra is figyeltünk, hogy mindegyik filmet megtaláljátok valamelyik hazai streaming-szolgáltatón!

Inkább elolvasnád?

 

  • Műsorvezetők: Németh Míra, Énekes Gábor
  • Vágó: Nagy Tibor
  • Főcím: Gyenes Dániel
  • Projektvezető: Nagy Tibor
  • Producer: Molnár Kata Orsolya