Magazin

Ma kezdődik Veszprémben a Kamera Korrektúra Televíziós Fesztivál

A televíziós seregszemlék hagyományát eleveníti fel a Kamera Korrektúra fesztivál. A ma kezdődő kétnapos veszprémi rendezvényen hazai és határon túli televíziós alkotások is szerepelnek.

A fesztivál mindkét napján a Városi Művelődési Központban tekinthetik meg az érdeklődők a Kamera Korrektúra televíziós seregszemle tíz kategóriájának három-három legjobb alkotását. A rendező Korrektúra Kft. a szakma képviselői mellett az érdeklődőket is színes programokkal várja: ma a Petőfi Színház kertje a veszprémi és környékbeli fellépőké, színpadra áll a Winner Versenytánc Egyesület, a Veszprémi Táncegyüttes, a Silverado zenekar és Sub Bass Monster. A program közönségtalálkozókkal folytatódik, amelyek keretében a közmédia műsorainak népszerű szereplőivel, televíziósokkal és rádiósokkal, illetve vendégeikkel ismerkedhetnek meg a látogatók.

A Városi Művelődési Központban a Titokszobák – elvarázsol a trükkmester! című program elemeit, például a szinkron- és animációs stúdiót próbálhatják ki a látogatók. Este a Petőfi Színházban Udvaros Dorottya, Básti Juli, Holecskó Orsolya, Für Anikó, Cserhalmi György, Nagy Péter, Szegezdi Róbert, Kálloy Molnár Péter, Hrutka Róbert és zenekarának közreműködésével látható a Születtem Magyarországon című Cseh Tamás-emlékelőadás.

Kedden közönségtalálkozókkal folytatódik a lakossági program, az ünnepélyes díjátadó pedig este lesz a Petőfi Színházban. Köszöntőt mond Szalai Annamária, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság elnöke és Vitézy László Balázs Béla-díjas rendező, a fesztivál zsűrijének elnöke. A Színházkert szabadtéri színpadán este az idei év megasztárosai lépnek fel, majd nyilvános zenés-táncos parti zárja a rendezvénysorozatot.

Varga Gergő

2011-ben végeztem az ELTE Filmtudomány mesterképzésén, amit három szabadon bölcselkedő év előzött meg. Mindig is humán beállítottságúnak tartottam magam, de eleinte inkább az irodalom, mintsem a film vonzott. Első maradandó filmes élményeimet nem tudom olyan nagyságokhoz kötni, mint Bergman, Truffaut vagy Tarr Béla, sokkal inkább egy másik legenda, Jackie Chan akrobatikus mozdulatai derengnek fel. Egyetemi éveim alatt elképesztő iramban és mennyiségben szívtam magamba a nagy korszakok és a figyelemfelkeltő kortárs filmeket. Csillagjegyemhez hűen pedig mindenben megtaláltam az érdeklődésem. Több, mint egy éve írok a „'tekercsnek”, a szerkesztőség tagjai szemtanúi lehettek első publicisztikai lépéseimnek, és jó anyák és apák módjára noszogattak a helyes irány felé.

Filmek: Király Jenő kurzusai és írásai óta gyakorlatilag minden műfajban találok filozófai mélységet, mégis inkább a lelki vívódásokat kedvelem, mintsem a fizikai szenvedést. A horror így tehát kívül kell, hogy essen a rajongási zónán, bár a CGI technológiák előtti filmek maszkmesterei mindig is kivívták a tiszteletemet. A Távol-Keletről több alkotás is megérintett Ki-duk Kim gyakorlatilag bármelyik filmkölteménye, Chan-wook Park agresszív, brutális, mégis káprázatos thrillerjei. John Woo otthon és később az USA-ban rendezett akciómozijai. De a magyar filmgyártás Latabárja legalább annyira képes megnevettetni, mint az állati nyomozó Jim Carrey-je. A hatvanas-hetvenes évek magyar filmművészete pedig elképesztő műveket termelt ki!

Feliratkozás
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
Mutasd az összes megjegyzést!