Magazin

Udin 2012: The Viral Factor

Egy ideális világban már nem gyártanának ennyira fantáziátlan akciófilmet: a The Viral Factor a műfaj legunalmasabb vonásait hordozza. Kétségtelenül drága munka volt, de annyira fárasztó, hogy a technikai kiválósággal semmire sem megy. A fesztivál leggyöngébb alkotásának tartom.

Az nem forgatókönyvírás, hogy a főhős 1) a repülőn véletlenül összeismerkedik azzal az orvosnővel, akit épp elrabolni készül az ő esküdt ellensége, 2) az emberrablás során véletlenül találkozik rég elveszett testvérével, mert 3) pont a tesót bízza meg fent nevezett esküdt ellenség a munkával, és végül 4) még aznap este főhősünk véletlenül szembetalálkozik az utcán rég elveszett apjával is, elvégre miért is ne, ezen a ponton már érzéketlenné váltunk a hülyeségre. Az nem forgatókönyvírás, hanem lustaság. Az is lustaság, hogy betesszük a filmvégi nagy összecsapást egy hajóba (mi van, olyat még úgysem látott a közönség? Hm?) Az pedig főképp a leglustább megoldás, hogy a közelharc-jelenetek alatt úgy kapkodjuk a kamerát, hogy semmit se lehessen kivenni. Fogadni mernék, hogy Dante Lam rendező kiadta a filmet vendégmunkásoknak, aztán szundított egyet. Mert hogy munkát nem fordított a The Viral Factorra, az látszik.

A pocsék forgatókönyv, sablonos helyszínek és követhetetlen akció mellett a film legordasabb hibája a lelkizés. A „jó karakter lassítva meghal, főhős lassítva ordít, háttérben vonószene szól és aztán fekete-fehér szemcsés flashbackben még kétszer visszahozom” lelkizés. Meg a „két akciójelenet között öt perc hosszan sírva vallom meg a bűneimet a kamerába” lelkizés.

Folytassam? Mert aztán az se nagyon tetszett, hogy a protagonistának a film eleje óta golyó van az agyában, de ez csöppet sem akadályozza meg mindenki más leverését. És hogy a halálvírus ellenszere plusz a vakcina negyedóra alatt elkészül egy három négyzetméteres sufnilaborban. És hogy rutinszerűen ugrálnak ki a hatodik emeletről és semmi bajuk. Én a negyediken lakom, de ha onnan kiugrándoznék, hidd el, lenne bajom. Mondjuk meghalnék. Ők nem. Mer’ csak.

Gondolom, nem kell összefoglalnom a véleményemet. De hogy elvegyem a kedved a film megtekintésétől, előzékenyen elspoilerezem a végét: a világot megmentik, a nőt megmentik, a rég elveszett tesót és annak kislányát is megmentik, ezzel szemben az agyában golyót cipelő és orvosilag a film eleje óta két hétnyi élettartamra számító hős feláldozza magát. Szívesen!

Ajánlom-e magyar nézőknek? Nem, mert ilyet és jobbat a legközelebbi videotékában is találsz tucatszám, ezért nem érdemes egy távol-keleti filmet felhajkurászni.

Értékelés: 4/10.

The Viral Factor
hongkongi akciófilm, 2012, 122’

Havasmezői Gergely

Havasmezői Gergely

Havasmezői Gergely a Filmtekercs egyik alapítója. Történészként és újságíróként végzett, kommunikációs doktoriján dolgozik. Specializációja a film- és mozitechnika, a sci-fi és a társadalmi problémákkal foglalkozó filmek.

Add Comment

Click here to post a comment

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

Kilépve a karanténból, de még annak hatása alatt elkészítettük a VLOGtekercs Romantika és nevetés listáját! 12 olyan vígjátékot és-vagy romantikus filmet listáztunk nektek, amit azoknak is látniuk kell, akiket egyébként hidegen hagy valamelyik műfaj. Az egy tucat film között van tinikomédia, animációs film, kicsit alpári, vagy éppen visszafogottabb, de egészen abszurd mozi is, hogy az egész család kedvére válogathasson. Igyekeztünk az elmúlt húsz év filmterméséből válogatni, de volt néhány klasszikus darab, amit annyira a szeretünk, hogy muszáj volt feltennünk a listára. Ráadásul arra is figyeltünk, hogy mindegyik filmet megtaláljátok valamelyik hazai streaming-szolgáltatón!

Inkább elolvasnád?

 

  • Műsorvezetők: Németh Míra, Énekes Gábor
  • Vágó: Nagy Tibor
  • Főcím: Gyenes Dániel
  • Projektvezető: Nagy Tibor
  • Producer: Molnár Kata Orsolya