Nincs kategorizálva

28 nappal később

28-DAYS-LATER28 nappal azután, hogy kómába esett, egy londoni biciklis futár felébred a kórházban. Az épület kihalt, az utcák kihaltak, egész London kihalt. Ezalatt a 28 nap alatt egy vírus egymásra uszította és kiirtotta az emberi lényeket, s ami még rosszabb, holtukban sem hagyja nyugodni őket: a 28 nappal később zombifilm.

Sem apokalipszis-víziókból, sem zombis horrorokból nincs hiány a filmes piacon, annál inkább hiányolhatjuk viszont az igazán eredeti darabokat. Igaz, efféle történetet nehéz volna úgy elmesélni, hogy nem másolunk vele régebbieket, de az eredetiséget stílusával, hangulatával is kiérdemelheti egy alkotás. Danny Boyle filmje ebben jelesre vizsgázik.

Okos, hihető film a 28 nappal később: még ha sci-fi is, ha horror is, azért elhiszi neki a néző, hogy valóban így történne minden. Ha az a végzetes vírus rászabadulna a földre, valóban így kellene rejtőznie és harcolnia a megmaradt keveseknek, valóban így nézne ki az élettől megfosztott, kiüresedett nagyváros… és bizonyára kiderülne az is: még egy elpusztult világban sem a zombik, hanem éppen a megmaradt emberek jelentik a legnagyobb veszélyt önmagukra. Hidegrázós, elgondolkodtató film, könnyű műfajba öltöztetett végtelen kiábrándultság: ez a horrorfilm szórakozásnak sem utolsó, de garantáltan emlékezni fogunk rá 28 nappal később is.

Havasmezői Gergely

Havasmezői Gergely

Havasmezői Gergely a Filmtekercs egyik alapítója. Történészként és újságíróként végzett, kommunikációs doktoriján dolgozik. Specializációja a film- és mozitechnika, a sci-fi és a társadalmi problémákkal foglalkozó filmek.

Add Comment

Click here to post a comment

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A szuperhősök már ezerszer megmentették a világot a moziban. Mi a helyzet a tévével?

A VLOGtekercs ebben a hónapban a képregényadaptációk közül azokkal foglalkozik, amik nem a mozit célozzák. A tévében és a streaming-szolgáltatókon sorra érkeznek azok a képregényfeldolgozások amik valamilyen módon különlegesek, ráadásul nem csak saját kategóriájukban. A szuperhősök már meghódították a teljes popkultúrát, beleértve a kiképernyőt is, most megmutatjuk, hogyan!

Műsorvezető: Németh Míra

Szöveg: Vida László

Vágó: Nagy Tibor

Főcím: Gyenes Dániel

Projektvezető: Nagy Tibor

Producer: Molnár Kata Orsolya