Nincs kategorizálva

A tavalyi év legjobban megírt filmjei – az amerikai írók szerint

Writers Guild Awards (Writers Guild of America)

wgaawardsAz Amerikai Írók Céhének nyugati (WGAW) és keleti (WGAE) szövetsége bejelentette a 2012-es év legkiemelkedőbb, képernyőn is megjelenő forgatókönyvek és íróik listáját. A győzteseket a Writers Guide Award elnevezésű díjátadón jutalmazzák majd. A díjak átadására február 17-én, a Los Angelesben és New Yorkban szimultán megrendezett ünnepélyen kerül sor.

A versenyben csak szigorú szabályok szerint kiválasztott alkotások indulhatnak, és a játék- és dokumentumfilmek íróit egyaránt jutalmazzák majd. Sőt a televízió, az új média, a videojátékok, hírek és rádiós írások, valamint animációs filmek írói is mérkőzhetnek. A különböző kategóriák nyerteseit egy napon, február 17-én hirdetik ki és jutalmazzák.

A főbb kategóriák jelöltjeinek listája:

Eredeti forgatókönyv:

Kényszerleszállás  Írta: John Gatins, Paramount Pictures

Looper  A jövő gyilkosa  Írta: Rian Johnson, TriStar Pictures

The Master  Írta: Paul Thomas Anderson, The Weinstein Company

Holdfény királyság  Írta: Wes Anderson és Roman Coppola, Focus Features

Zero Dark Thirty  Írta: Mark Boal, Columbia Pictures

Adaptált forgatókönyv:

Az Argo-akció  Forgatókönyvíró: Chris Terrio, Warner Bros. Pictures

Pi élete  Forgatókönyvíró: David Magee, 20th Century Fox

Lincoln  Forgatókönyvíró: Tony Kushner, DreamWorks Pictures

The Perks of Being a Wallflower  Forgatókönyv: Stephen Chbosky, Summit Entertainment

Napos oldal  Forgatókönyvíró: David O. Russell, The Weinstein Company

Dokumentumfilm forgatókönyv:

A Central Park Five  Írta: Sarah Burns, David McMahon és Ken Burns, Sundance Selects

The Invisible War  Írta: Kirby Dick, Cinedigm Entertainment Group

Mea Maxima Culpa: Silence in the House of God  Írta: Alex Gibney, HBO Documentary Films

Searching for Sugar Man  Írta: Malik Bendejelloul, Sony Pictures Classics

We Are Legion: The Story of the Hacktivists  Írta: Brian Knappenberger, Cinetic Media

West of Memphis  Írta: Army Berg és Billy McMillin, Sony Pictures Classics

Varga Gergő

2011-ben végeztem az ELTE Filmtudomány mesterképzésén, amit három szabadon bölcselkedő év előzött meg. Mindig is humán beállítottságúnak tartottam magam, de eleinte inkább az irodalom, mintsem a film vonzott. Első maradandó filmes élményeimet nem tudom olyan nagyságokhoz kötni, mint Bergman, Truffaut vagy Tarr Béla, sokkal inkább egy másik legenda, Jackie Chan akrobatikus mozdulatai derengnek fel. Egyetemi éveim alatt elképesztő iramban és mennyiségben szívtam magamba a nagy korszakok és a figyelemfelkeltő kortárs filmeket. Csillagjegyemhez hűen pedig mindenben megtaláltam az érdeklődésem. Több, mint egy éve írok a „'tekercsnek”, a szerkesztőség tagjai szemtanúi lehettek első publicisztikai lépéseimnek, és jó anyák és apák módjára noszogattak a helyes irány felé.

Filmek: Király Jenő kurzusai és írásai óta gyakorlatilag minden műfajban találok filozófai mélységet, mégis inkább a lelki vívódásokat kedvelem, mintsem a fizikai szenvedést. A horror így tehát kívül kell, hogy essen a rajongási zónán, bár a CGI technológiák előtti filmek maszkmesterei mindig is kivívták a tiszteletemet. A Távol-Keletről több alkotás is megérintett Ki-duk Kim gyakorlatilag bármelyik filmkölteménye, Chan-wook Park agresszív, brutális, mégis káprázatos thrillerjei. John Woo otthon és később az USA-ban rendezett akciómozijai. De a magyar filmgyártás Latabárja legalább annyira képes megnevettetni, mint az állati nyomozó Jim Carrey-je. A hatvanas-hetvenes évek magyar filmművészete pedig elképesztő műveket termelt ki!

Feliratkozás
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
Mutasd az összes megjegyzést!
WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com