Nincs kategorizálva

A The Master több független filmes rekordot is megdöntött

The Master

Paul Thomas Anderson legutóbbi rendezése új mércét állított fel az indie movie-k számára. A szcientológia atyjának (L. Ron Hubbard) életére hajazó történetre rengetegen kíváncsian voltak, Los Angelesben és New Yorkban teltházas vetítésekről számol be a The Guardian.

The Hollywood Reporter értesülései szerint csupán a művészmozis vetítéseket nézve egyetlen nap alatt a legtöbb pénzt a The Master gyűjtötte be, pontosan 242 127 dollárt, ami a két említett város öt mozijára elosztva átlagosan 48 425 dollárt jelent. Ezzel a rekorddal Wes Anderson Holdfény királyságát fosztották meg a dicsőségtől, amely bemutatója napján átlagosan 43 082 dollárt gyűjtött össze.

Véleményed van a cikkről vagy a filmről? Írd meg nekünk kommentben!

A Philip Seymour Hoffman és Joaquin Phoenix főszereplésével készült film nem csak a premier napján tarolt, az egész hétvégés eredményeket nézve is meghódította a királyságot: míg Wes Anderson mozinkénti 130 749 dolláros bevételt tudott elérni, a The Master 145 949 dollárt gyűjtött be – írja a Deadline. P. T. Anderson korábbi nagy sikerű filmje, a Vérző olaj esetében 2007-ben ugyanez az összeg 95 370 dollár volt.

A kritikusok által is elismert és dicsért filmért a rendező Ezüst Oroszlánt vehetett át Velencében, a két főszereplő (Hoffman és Phoenix) pedig a legjobb férfi alakításért kapott díjat. A film esélyes volt az Arany Oroszlánra is, a fesztivál szervezői viszont egy szabállyal korlátozták a filmenkénti nagy díjak számát, így a legrangosabb díjat végül Kim Ki-duk Pietája vihette el.

A The Weinstein Company igazgatója, Erik Lomis el volt ragadtatva a számoktól: „Beállítottuk a vetítésenkénti rekordot, amiért minden érdem Paul Thomas Andersont illeti, illetve az ő gerilla marketingjét és az ötletet, hogy erre a hétvégére hozzuk át a premiert. Holnap valószínűleg megállás nélkül csörögni fog a telefonom. Nem is lehetnénk boldogabbak”.

Lomis szerint az eredmény a két nagyszerűen alakító színészen kívül a rendkívül jól megszervezett marketingen múlott. A második körben már 600–800 moziban kívánja vetíteni a filmet, s tervei szerint október folyamán még nagyobb réteghez juttatja el a The Mastert.

Szűcs Tamás

Szűcs Tamás a Corvinus Egyetemen végzett kommunikáció szakot és az ELTE-n filmelmélet és -történet szakot. Korábban a Filmtekercs hírrovatának vezetője volt, jelenleg kommunikációs tanácsadó egy PR ügynökségnél. Specializációja Hollywood, a közel-keleti filmek, az amerikai talk showk és sitcomok.

Feliratkozás
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
Mutasd az összes megjegyzést!

Podcast

Hirdetés

Hirdetés