Nincs kategorizálva

Álmatlanság

Al Pacino és Robin Williams az Álmatlanság című filmben
A brutális gyilkosság ugyanolyan szörnyű mindig; akárhol is történik, ki kell nyomozni, ki tette, csapdát kell állítani a gyilkosnak és el kell kapni. És lehet belőle krimit írni. Az Álmatlanság a története alapján átlagos krimi lenne – a helyszíne és a szereplői teszik különlegessé Christopher Nolan korai filmjét.

A történet ugyanis egy olyan városkában játszódik, ahol nem megy le a nap. No nem egy földönkívüli helyről van szó – egyszerűen csak a sarkkörön túl fekszik, a világos éjszakák és jeges tavak világában. Nem csoda, hogy a kemény, kiégett Los Angeles-i rendőr – akit Al Pacino alakít zseniálisan – megzavarodik kicsit az érkezésekor. Amúgy is elég zűrös az élete mostanában – de az, hogy mostantól azt sem tudja, nappal van-e vagy éjszaka, végképp betesz az idegrendszerének, és nem tud aludni.

Pedig a nyomozás egyre jobban elhúzódik – bár lépésről lépésre feltárulnak a titkok, de a gyilkos csak röhög rajtuk. Szó szerint: felhívogatja a nyomozót, játszik vele, egészen az őrületbe kergeti – mintha nem lenne elég baja. Vajon sikerül-e elkapni a gyilkost? Sikerül-e tisztáznia magát és lelkiismeretét a zsarunak?

A szokásos krimi-kérdések tehát, a műfaj rajongói nem fognak csalódni a kidolgozásban sem. A gyönyörűen fényképezett alaszkai táj, Al Pacino és a tõle szokatlan szerepben brillírozó Robin Williams játéka azonban még azoknak is emlékezetes élményt nyújtanak, aki Agatha Christie könyveinek láttán csak az orrukat húzzák fel megvetően.

Avatar

sergoandras

Add Comment

Click here to post a comment

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A melodráma igenis több a túlcsorduló érzelmektől. Viszont ehhez vajon az kell, hogy a szerelem beteljesületlen maradjon?

A VLOGtekercs ehavi adásában Spike Jonze A nő és Marc Webb 500 nap nyár című filmjei kerülnek terítékre. Bemutatjuk, hogy a melodráma (minden felszínes vélemény ellenére) nem feltétlenül süpped középszerűségbe. A két film összehasonlításával kiütköznek a műfajban rejlő lehetőségek, valamint az is, hogy azon túl miben újítanak az alkotók.

Műsorvezetők: Énekes Gábor
Szöveg: Énekes Gábor
Vágó: Nagy Tibor
Főcím: Gyenes Dániel
Projektvezető: Nagy Tibor
Producer: Molnár Kata Orsolya