Nincs kategorizálva

Az 53 legemlékezetesebb magyar film az Urániában

Szőts István
Szőts István

A Magyar Művészeti Akadémia 2012. szeptember 19-én sajtótájékoztatót tartott az Uránia Nemzeti Filmszínház kávézójában a szeptember 28–29-i Szőts István-emléknapokról és az MMA novembertől induló „53 magyar film” című programjáról.

 A Magyar Művészeti Akadémia, Sára Sándor elnökségi tag javaslatára, megszavaztatta tagságát, hogy melyik az az 53 magyar játékfilm a XX. századból, amely számukra a legmaradandóbb, legemlékezetesebb. Nem egyszerű játék vagy kíváncsiság munkált a kérdés mögött, inkább az értékőrzés és közvetítés szándéka, amely az intézmény alapvető feladata. A magyar film ugyanis, bár vitathatatlan művészi értékeket teremtett, érezhetően kezd kikopni a kulturális emlékezetből, különösen a fiatalabb nemzedékekéből. A válogatás, mint a körkérdésekre adott válaszok általában, természetesen nem etalonértékű, néhány szempontból akár vitatható is, de arra mindenképp alkalmas, hogy bizonyítsa a magyar filmművészet folytonosságát, tartalmi és formai megújulását, s a magyarság sorskérdéseire adott válaszainak érvényességét.

A filmeket – az azonos szavazatot kapott filmek száma miatt 53-at – filmesztéták sorolták nyolc tematikus blokkba, amelyeket az Uránia Nemzeti Filmszínház 2012. november 5-től hetenként filmklubban vetít. Az első filmklub Szőts István filmrendező előtt tiszteleg, akinek az Emberek a havason c. filmje 70 éve ért el nagy sikert a Velencei Filmfesztiválon.

 A vetítéssorozatot 2012. november 5-től, hétfő esténként 18 órakor tematikus csoportosításban tartják az Uránia Nemzeti Filmszínház Fábri termében. A filmeket neves filmesztéták vezetik be, a vetítést követő beszélgetéseken az MMA akadémikus tagjai és a filmek alkotói is részt vesznek. A 2014 tavaszáig zajló vetítésekre középiskolai diákokat és egyetemi hallgatókat is meghívunk, remélve, hogy körükben is sikerül a MMA értékmegőrző, értékfelmutató céljait megvalósítani.

 A programokról részletesen honlapunkon és online programfüzetünkben értesülhetnek az érdeklődők.

Avatar

Vághy Anna

Az ELTE film és magyar szakos hallgatója voltam, így az égvilágon semmi különös nincs abban, hogy imádok írni és filmeket nézni. Abban sincs, hogy hatalmas lelkesedéssel gyártok elméleteket (apró és egészen lehetetlen összefüggésekből is), abban inkább, hogy csak ritkán állják meg a helyüket, de kellő türelemmel és humorérzékkel talán szórakoztatóak, olvasója válogatja.

Filmek: Rendezőóriások, műfajiság és szerzőiség határai és leginkább e határok feszegetői izgatnak hosszan és töretlen szenvedéllyel – Kubrick, Tarantino, Coppola és leánya, Lynch, Lars von Trier, Cronenberg, Tarkovszkij, Terry Gilliam, Gondry, Nolan, Wes Anderson és Woody Allen (de az szerelem!).

Add Comment

Click here to post a comment

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Filmtekercs Filmklub s03

Filmtekercs Filmklub

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A melodráma igenis több a túlcsorduló érzelmektől. Viszont ehhez vajon az kell, hogy a szerelem beteljesületlen maradjon?

A VLOGtekercs ehavi adásában Spike Jonze A nő és Marc Webb 500 nap nyár című filmjei kerülnek terítékre. Bemutatjuk, hogy a melodráma (minden felszínes vélemény ellenére) nem feltétlenül süpped középszerűségbe. A két film összehasonlításával kiütköznek a műfajban rejlő lehetőségek, valamint az is, hogy azon túl miben újítanak az alkotók.

Műsorvezetők: Énekes Gábor
Szöveg: Énekes Gábor
Vágó: Nagy Tibor
Főcím: Gyenes Dániel
Projektvezető: Nagy Tibor
Producer: Molnár Kata Orsolya