Nincs kategorizálva

Az őrület határán

thin red line„A vékony vörös vonal” a film eredeti címe, ami elválasztja a józanságot az őrülettől. Ezen a vonalon táncol mindenki egy olyan háborúban, ahol az ellenség fanatikus, arctalan, és megközelíthetetlen bunkerekből kell kisöpörni. Nem erőltetett párhuzam, ha azt mondom: ezen a vonalon táncol egy olyan film is, ami egy már ezerszer feldolgozott helyzetet jelenít meg ezeregyedszer: a második világháború csendes-óceáni hadiszínterét.

Az őrület határán egyike a kritikailag legsikeresebb második világháborús témájú filmeknek. Hét Oscar-jelölése (és a berlini Arany Medve) a kivételesen erős forgatókönyvnek és rendezésnek köszönhető, de Hans Zimmer zenéje is sokat számított a film fogadtatásában.

A történet egy katonára koncentrál, az ő fizikai és szellemi túlélésére. Nem politizál és nem hirdet hangos háborúellenességet. Mindössze bemutatja, min mehet keresztül az emberi lény abban a profi háborúban, ahol nem kell civilekre vigyázni, szemközt csak az ellenség létezik.

Adrien Brody, James Caviezel és George Clooney is garancia a színvonalra. A 170 perc végére a néző is eljut a vékony vörös vonal közelébe, kivédhetetlenül sodorja a film. Az egyetlen ellenszer, ha be sem kapcsoljuk a tévét. De miért maradnánk távol – nekünk csak néznünk kell, amit valakik valamikor meg is cselekedtek.

Havasmezői Gergely

Havasmezői Gergely

Havasmezői Gergely a Filmtekercs egyik alapítója. Történészként és újságíróként végzett, kommunikációs doktoriján dolgozik. Specializációja a film- és mozitechnika, a sci-fi és a társadalmi problémákkal foglalkozó filmek.

Add Comment

Click here to post a comment

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A melodráma igenis több a túlcsorduló érzelmektől. Viszont ehhez vajon az kell, hogy a szerelem beteljesületlen maradjon?

A VLOGtekercs ehavi adásában Spike Jonze A nő és Marc Webb 500 nap nyár című filmjei kerülnek terítékre. Bemutatjuk, hogy a melodráma (minden felszínes vélemény ellenére) nem feltétlenül süpped középszerűségbe. A két film összehasonlításával kiütköznek a műfajban rejlő lehetőségek, valamint az is, hogy azon túl miben újítanak az alkotók.

Műsorvezetők: Énekes Gábor
Szöveg: Énekes Gábor
Vágó: Nagy Tibor
Főcím: Gyenes Dániel
Projektvezető: Nagy Tibor
Producer: Molnár Kata Orsolya